پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در دیدار عده ای از طلاب بندرعباس و برگزارکنندگان همایش امام سجاد(ع) اظهار داشت: هم شیعه و هم سایر مردم و پیروان دیگر مذاهب و اقوام از حقیقت صحیفه سجادیه دور هستند و لازم است در معرفی صحیفه سجادیه و اثرگذاری آن در فضای کنونی جامعه تلاش زیادی صورت بگیرد.

او ادامه داد: مردم ما آنگونه که باید از صحیفه سجادیه اطلاع ندارند در حالیکه شیعه تلاش زیادی برای پیداکردن ادعیه منسوب به معصومین می کند بنابراین لازم است برای خود شیعه هم فکری شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اذعان به اینکه در حوزه های علمیه نیز خبری از این زبور آل محمد نیست، تصریح کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی زمانی که مسئولیت حوزه را عهده دار بودند نسبت به نهج البلاغه توجه شد اما نسبت به صحیفه سجادیه کاری صورت نگرفته است در حالیکه ابتدا هرطلبه و روحانی باید با این زبور آل محمد(ص) ارتباط داشته باشد و بعد آن را به متن جامعه ببرد.

او ساختن دعاهای جعلی و تخیّلی را یکی از رموز جذب جوانان به عرفان های کاذب دانست و افزود: اگر دعاهایی چون صحیفه سجادیه را بین جوانان ترویج کنیم، دیگر دنبال عرفان های کاذب نمی روند در حقیقت با فعال کردن صحیفه سجادیه می توان جلوی بسیاری از انحرافات اخلاقی و اعتقادی را گرفت.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه متاسفانه جامعه، اذکار و ادعیه را تنها برای رفع حاجت و نیاز دنیوی خود می خوانند، گفت: در اثرگذاری دعا برای قضاء حاجت هیچ تردیدی نیست اما اثر بزرگ دعا این است که انسان ارتباط قوی با خدا پیدا می کند.

او با بیان اینکه هرچه کلمات ائمه(ع) را بیشتر بین مردم ترویج کنیم، اعتقاد مردم به اصل امامت را بالا برده ایم، بیان داشت: وقتی دعاهایی را از ائمه(ع) برای مردم بیان می کنیم، به ارزش امامت پی می برند و لذا هرچه روی امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه بیشتر کار کنیم، حقیقت امامت بیشتر روشن می شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) کلید حل مشکلات جهان اسلام را سوق دادن مردم به امامت دانست و تاکید کرد: سازمان های امنیتی آمریکا و اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که باید روی اعتقادات جوانان کار کنند و لذا اقدام به خلیفه تراشی کردند. اگر آثار ائمه(ع) را برای مردم و نسل جوان بیان کنیم، انها دنبال خلیفه های جعلی نمی روند.

او با بیان اینکه بقای امامت موجب بقای اسلام و انحراف از امامت موجب انحراف از اسلام است، گفت: ما در معارف دینی، موضوعی مهمتر از مساله امامت نداریم حتی توحید و نبوت در پرتو امامت معنا پیدا می کند. توحید، نبوت و اسلام به امامت گره خورده است و لذا باید امامت را شناخته و روی گفتار و رفتار امامان شیعه تحلیل کنیم.

فاضل لنکرانی یادآور شد: تحکیم اعتقاد مردم به امامت اثر مهم دعاست و اگر می خواهیم نظام محکمتر شود باید اعتقاد مردم به اصل امامت بیشتر و در زندگیشان پررنگتر شود. بنابراین امامت تنها منحصر به نیمه شعبان و عاشورا نیست.

او ادامه داد: باید کلمات ائمه(ع) را در جامعه وارد کنیم چون برای حل مفاسد اقتصادی و اخلاقی و اعتقادی جامعه نیاز است با صحیفه سجادیه ارتباط برقرار کنیم. صحیفه سجادیه صرفا کتاب دعا نیست بلکه معارف بلند دینی در قالب دعاست.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بانوی ایرانی... IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    9 24
    یادآوری خوبی بود...سپاس
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    علت رفتن جوانان دنبال عرفان های کاذب چیست؟