فارس نوشت:

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل یک فرصت برای اعلام مواضع جمهوری اسلامی است، گفت: رئیس‌جمهور باید از این فرصت برای استیضاح دبیرکل سازمان ملل در خصوص برخوردهای استفاده کند.

محمدحسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست کمیته صیانت از منافع ایران به بررسی بایدها و نبایدهای سفر رئیس‌جمهور به نیویورک می‌پردازد، به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه این سفر یک فرصت برای ماست،‌ گفت: رئیس‌جمهور باید در این سفر مواضع جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برساند و در جهت توسعه سطح روابط با دیگر کشورها به مذاکره بپردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه چگونه استفاده کردن از این فرصت از اهمیت بالایی برخوردار است،‌ گفت: رئیس‌جمهور باید در جهت معرفی درست جمهوری اسلامی اقدام کند و سیاست‌های خصمانه و زورگویانه آمریکا را به ذهن دولت‌های مختلف برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: اما آنچه که جای تاسف دارد این است که ساختار سازمان ملل معیوب است و به نهادی تبدیل شده که در اختیار برنامه‌های آمریکا قرار گرفته است و برخوردهای دوگانه دبیرکل سازمان ملل اینطور نشان می‌دهد که گویی سازمان ملل ماموریتی از طرف آمریکا دارد.

آصفری افزود: این اقدام در این راستا است که سازمان ملل باید بی‌طرفی خود را به اثبات برساند و توقع آن است که رئیس‌جمهور در این خصوص اقدام کند چرا که ما شاهد برخوردهای دوگانه سازمان ملل نسبت به جنایاتی که در سوریه، عراق و بحرین صورت می‌گیرد، هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص گروه تروریستی داعش گفت:‌ همین آمریکا سه سال پیش ائتلافی برای کمک به داعش تشکیل داد که به دنبال اجماع جهانی برای کمک به داعش و سرنگونی دولت سوریه بود اما امروز که با شکست مواجه شده‌اند به دنبال ائتلاف علیه داعش هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا دیروز با چه توجیهی به نفع داعش ائتلاف تشکیل داد و حال امروز چگونه علیه این گروه تروریستی ائتلاف تشکیل می‌دهد. ما شاهدیم که اوج حضور آمریکا در عراق که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ بود زمینه شکل‌گیری داعش به وجود آمد. ما تروریسم خوش‌خیم و بدخیم نداریم و همان جنایاتی که داعش در عراق انجام می‌دهد جبهه النصره در سوریه انجام داده است و این نشان می‌دهد پشت پرده داعش آمریکا قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هدف آمریکا از ائتلاف علیه داعش جبران شکستی است که آنان در سوریه خوردند چرا که آنان نتوانستند اجماع منطقه‌ای را علیه سوریه ایجاد کنند.

آصفری تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها در خصوص اقدام علیه داعش صداقت دارند نیاز به ائتلاف و عملیات نظامی نیست همین‌که جلوی ارسال کمک و تجهیزات را به داعش بگیرند این گروه تروریستی خود به خود از بین می‌رود.

وی با انتقاد از اقدام آمریکا در خصوص خارج کردن سازمان منافقین از لیست گروه‌های تروریستی گفت:‌ مگر سازمان منافقین در ایران ۱۷ هزار نفر از مردم ما را شهید نکردند، حال چگونه است که آمریکا این سازمان را از لیست گروه‌های تروریستی خارج می‌کند. ما معتقدیم گفتار و کردان آمریکایی‌ها علیه تروریسم و داعش دوگانه است و چون در آن صداقت دیده نمی‌شود پیروزی در آن دیده نخواهد شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    61 0
    کاش هرکسی کار خودش رو درست انجام میداد و درکار دیگران دخالت نمیکرد
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    41 0
    یک عده از اینکه این رئیس جمهور مثل قبلی هیئت همراه نمیبره ناراحتنن
  • اکبرآقا A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    56 0
    اونجا که مجلس ایران نیست، الکی الکی، استیضاح کنن
  • علی ابراهیم ... A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    50 0
    اگه افتخار بدین بگیم شمارو بجای بانکی مون معرفی کنه؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    44 0
    استیضاح دوست دارن خو
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    39 0
    استیضاح دبیر کل سازمان ملل: اسید کجاست من بخورم؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    20 0
    کلا نمایندگان تو کار استیضاح هستن.
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    25 0
    آصفری جان. اینطوری نیست که رییس جمهور بره سازمان ملل بی اینکه بدونه چی می خواد بگه و به کی می خواد بگه. همه اینها از قبل صحبت و برنامه ریزی می شه.8 سال همینطوری مملکت داری کردید که ایران ویران شد.دیگه ول کن برادر. برو مطالعه کن.
  • توصیه من به عضو کمیسیون امنیت A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    35 0
    خواهشا وقتی که از مناسبات بین الملل اطلاع ندارید پیشنهاد ندهید
  • بی نام US ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    21 0
    یه کمی فکر کردن و بعد صحبت کردن چیز بدی به خدا نیست
  • حمزه A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    9 0
    مجلس واقعا احتیاج به یک خانه تکانی اساسی دارد
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    4 0
    من بابت حرف نمایند ه ی شهرمون از همه معذرت میخوام
  • یوسی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    1 1
    خیلی جالب بود، کسی منفی به کسی نداده بود. انگار برای بار اول خیلی ها با هم همعقیده هستند. خوشحال شدم.