اعتماد نوشت:

هيچ دري سد راه آنها نبود. يكي از اعضاي گروه با ضربه‌يي در را مي‌شكست و دزدان پس از ورود با تهديد، قربانيان را به گروگان گرفته و پس از سرقت پول و طلا فرار مي‌كردند.

29 مرداد امسال، وقوع يك فقره سرقت خانه به كلانتري 120 سيدخندان اعلام شد. با حضور گشت كلانتري در محل سرقت، زن 50 ساله‌يي به ماموران گفت: ساعت 9 شب 29 مرداد، داخل خانه در حال تماشاي تلويزيون بودم كه ناگهان صداي شكسته شدن در را شنيدم. چند ثانيه بعد سه نفر جوان قوي هيكل را بالاي سر خود ديدم كه با تهديد چاقو من را مجبور به سكوت كرده و با زدن افشانه به صورتم، مرا به داخل يكي از اتاق‌ها بردند. آنها پس از سرقت طلا و جواهرات داخل دستم، مرا داخل اتاق حبس كرده و از خانه خارج شدند. حدود 15 دقيقه پس از رفتن آنها بود كه همسرم به خانه آمد و نجات پيدا كردم.

كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي با بررسي دوربين‌هاي مداربسته محل سرقت موفق به شناسايي يك دستگاه خودروي پرايد سفيد رنگ شدند كه يكي از اعضاي گروه سارقان، به عنوان راننده در محل حضور داشته و پس از انجام سرقت و همراه ساير اعضاي گروه از محل متواري شده بودند.

در ادامه رسيدگي به پرونده و با بررسي اعترافات اعضاي است گروه ديگر از سارقان زورگير منطقه اسلامشهر كه به تازگي از سوي كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي دستگير و به ده‌ها فقره زورگيري اعتراف كرده بودند، كارآگاهان موفق به شناسايي يكي از اعضاي متواري اين گروه به عنوان سركرده گروه جديد به نام «علي» شدند كه بلافاصله تصاوير وي از سيستم جامعه پليس خارج شد و شاكي نيز وي را به عنوان يكي از سارقان خانه خود مورد شناسايي قرار داد. بررسي سوابق «علي» نيز نشان داد كه وي يكي از افراد شرور و از مجرمان سابقه‌دار منطقه اسلامشهر و رباط كريم است كه بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف دستگير و روانه زندان شده است. با شناسايي «علي» به عنوان سركرده گروه سارقان، اقدامات پليسي براي شناسايي ساير متهمان آغاز و پنج عضو ديگر گروه به نام‌هاي مرتضي، مجيد، كريم، علي و حميد مورد شناسايي قرار گرفتند. سرانجام با شناسايي مخفيگاه تمامي متهمان در اسلامشهر و رباط كريم، هر شش متهم 20 شهريور در چند عمليات همزمان دستگير و به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. متهمان پس از دستگيري در اظهارات خود به سرقت‌هاي منازل در مناطق مختلف تهران به ويژه در پاسداران، وليعصر، كردستان و همچنين سرقت‌هاي مشابه در شهرهاي ساري، بابل و شاهرود اعتراف كردند. آنها به كارآگاهان گفته‌اند: به شيوه تخريب در ورودي وارد منازل شده و در صورتي كه صاحبخانه نيز در خانه حضور داشت، با تهديد چاقو اقدام به بستن دست و پاي آنها كرده و سرقت را انجام مي‌داديم.

در ادامه تحقيقات، كارآگاهان علاوه بر شناسايي سرقت‌هاي به عنف ارتكابي شهر تهران موفق به شناسايي ده‌ها فقره زورگيري، كيف قاپي، گردنبند قاپي و سرقت‌هاي به عنف منازل در اسلامشهر و رباط كريم شدند كه متهمان طي روز در اين شهرستان‌ها انجام داده و شب‌ها نيز ساير سرقت‌ها خود را در شهر تهران ادامه مي‌دادند. سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتكاب جرايم مختلف سرقت، نزاع و درگيري، موادمخدر، شرارت، ... و اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت‌هاي به عنف در مناطق مختلف تهران، ساير شهرها و شهرستان‌هاي كشور از جمله رباط كريم، اسلامشهر، بابل، شاهرود، ساري و... براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهمان و شكات و مالباختگان، دستور انتشار تصاوير هر شش متهم از سوي مقام قضايي صادر شده است. به همين خاطر از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي‌شود تا براي پيگيري شكايت‌هاي خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري، جنب كلانتري 120 سيدخندان مراجعه كنند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ميثم IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    4 28
    براي چي عكسشان را منتشر كرديد،گناه دارند،يك ريشه يابي ساده كنيد ولشان كنيد،حداقل زندان بهشون زياد نديد ،اينده شان خراب ميشه
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      21 0
      اقا ميثم،محض اطلاعتان بگم كه اين سارقين وضع مالي خوبي هم داشتند،هم خونه داشتند و هم ماشين،فقط حال نداشتند مثل ادم كار كنند و مي خواستند سريع به پول برسند
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    24 1
    شما با چند نفر به طور جدي برخورد كنيد،ديگه كسي براي خرج موادش و خوش گذرونيش دزدي نمي كنه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    38 2
    واقعا اگر این دسته سارقان خشن اعدام نشده و دوباره طبق معمول به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگردند،آیا دیگر مردم می توانند زندگی عادی داشته باشند؟قضاوت این گفته با مسئولان محترم قضایی