رییس فراکسیون زنان مجلس: مشکلات زنان نیازمند لوایح دولت است/ نباید تاثیر تحریم ها را نادیده بگیریم

رییس فراکسیون زنان مجلس نهم تصریح کرد: حل شدن مشکلات در حوزه زنان بار مالی دارد و از طریق طرح نمی توانیم برای آن ها کاری انجام دهیم و بایستی منتظر لوایح دولت بمانیم.

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص میزان موفقیت دولت یازدهم درایجاد حس امیدواری در میان مردم گفت: شکی نیست تمام هدف دولت خدمت رسانی به مردم و تحقق وعده هایی بوده است که رییس جمهور محترم زمان انتخابات و وزرا در زمان رای اعتماد و ارایه برنامه هایشان مطرح کردند.
وی افزود: بخشی از این وعده ها دریک سال گذشته با تلاش هایی که داشتند عملیاتی شده است.
این عضو کمیسیون اصل نود مجلس نهم خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته مسولین دولتی تمام تلاششان را انجام داده اند تا به وعده ها عمل شود اما به نظرمی رسد، یک سال فرصت کمی است برای اینکه بخواهیم قضاوت نهایی را داشته باشیم.
وی با اظهار امیدواری بر این که باتوجه به وجود مشکلات زیاد اقتصادی جامعه ودرگیری مردم با آن ها باید تلاش بیشتری از دولت مردان دیده شود خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم که در زمینه ی مسایل اقتصادی و بازرگانی، سیاست هایی که در جهت گسترش و توسعه تولیدات داخلی و گسترش صنعت در داخل کشور وجود دارد بیش از پیش مورد توجه دولت قرابر بگیرند، زیرا این حوزه ها دارای مشکلات زیادی هستند و حل آن ها است که در مردم ایجاد امیدواری خواهد کرد.
این نماینده زن مجلس نهم افزود: مردم همین قدر که ببینند مسولین در تلاشند و تمام همت خود را به کار گرفته اند تا نتایج بهتری حاصل شود، این امیدواری در بین آن ها ایجاد خواهد شد زیرا مردم ما مردم فهیم و شریفی هستند.
خانم رهبر با اشاره به این که تحریم های بین المللی کشور را تحت فشار های اقتصادی زیادی قرار داد،گفت: تحریم ها و تهدید هایی روزافزون موجب شد نا علی رقم تلاش هایی که در توافقات ژنو از سوی ایران صورت گرفت متاسفانه وعده هایی که طرف مقابل داد، هیچ کدوم محقق نشوند و همین موضوع هم کمی به فشارهای اقتصادی اضافه کرد.
وی گفت: به یاری خداوند با تلاشی که در بین دولت مردان مشاهده کنیم، انشالله آن تهدید ها نیز کم خواهند شد و ما شرایط بهتری را برای مردم پیش بینی می کنیم.
رییس فراکسیون زنان مجلس نهم در خصوص این اظهار نظر برخی از افراد راجع به این که در حال حاضرتمرکز دولت برموضوعات هسته ای و سیاست خارجی بیش ازحد است و همین موجب مغفول ماندن برخی از ظرفیت های داخلی شده است افزود: این مساله درست نیست زیرا تمرکز دولت یازدهم بر مسایل خارجی و البته هسته ای موجب نشده که ما از تلاش های داخلی باز بمانیم.
وی ادامه داد: دانشمندان داخلی به تعبیر مقام معظم رهبری، پیشرفت هایی را در عرصه های مختلف چه درفناوری های نوین و چه درعلوم پزشکی و فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری بدست آورده اند که طی سال های اخیر بی نظیر بوده است،بنابر این این مساله که از توانمندی های داخلی باز مانده ایم درست نیست.
نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات خاطر نشان کرد: نه تنها در این یک سال بلکه طی چند سال اخیر با وجود همین تحریم ها پیشرفت های خوبی در داخل کشور داشته ایم، چراکه اگر امید به غربی ها می داشتیم با عدم پایبندی آن ها به قول هایشان باید ما هم دست از کار میشستیم و به امید حمایت های آن ها عقب گرد می کردیم که خوشبختانه نه در این دولت و نه در دولت های قبل این اتفاق رخ نداده است.
وی تاکید کرد: البته نکته مهم این است که نباید تحریم ها و تهدید های خارجی را نیز نادیده بگیریم زیرا هر جایی که به بن بست بر می خوریم، متاسفانه شاخه ای از این تحریم ها و تهدید ها و دست بیگانگان وجود دارد.
فاطمه رهبر در خصوص این که در حوزه ی زنان تا چه اندازه امیدواری در دولت جدید به وجود آمده است نیز تاکید کرد: در دولت یازدهم نسبت به فعالیت بانوان تلاش های زیادی شده است اما متاسفانه کار شاخصی هنوز انجام نداده اند.
رییس فراکسیون زنان مجلس نهم افزود: دولت یازدهم در حوزه زنان وعده های زیادی داده است که متاسفانه هنوز عملیاتی نشده اند.سال گذشته درزمان بودجه، ما بیمه زنان خانه دار را برای بار دوم به تصویب رساندیم اما به دلیل بار مالی در شورای نگهبان رد شد.
این نماینده زن مجلس نهم تصریح کرد: قرار براین بود که در ماهای اول سال این موضوع به صورت لایحه به مجلس ارایه شود زیرا برخی از اموری که نیاز جامعه در بخش بانوان محسوب می شود، نیازمند لایحه است زیرا دارای بار مالی است، ولی هنوز هیچ لایحه ای داده نشده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم افزود: بار مالی این گونه لوایح یک طرف اما اصل موضوع ارایه لوایح مورد نیاز است که بحث عمده ی دیگری است و من فکر می کنم باید نسبت به این موضوع دقت نظر و حمایت های بیشتر وبهتری بیشتری در دولت یازدهم صورت بگیرد.
وی در خصوص میزان تعامل دولت با نمایندگان زن مجلس چطور نیز گفت: تعامل ما با مسولان زن در دولت مشکلی نداشته است. همه ی مسولین، به ویژه مسولین بخش زنان، بانوان و خانواده تعاملات خوبی با فراکسیون زنان مجلس نهم داشته اند و ما هر زمانی که خواستیم باسرکار خانم مولاوردی جلسه داشته باشیم امکان این دیدار ها فراهم شده و تفاهمات و صحبت هایی را در خصوص پیشرفت بانوان انجام داده ایم اما همه این تفاهمات منوط به این هستند که تمام وعده های داده شده، عملیاتی شوند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =