خبرگزاری قوه قضاییه نوشت:

کشدار بودن اتفاقات و اینکه در هر قسمت حتی یک خرده اتفاق پیش برنده داستان روی نمیدهد سبب ساز آن شده است که "معراجیها" نتواند یخ تلویزیون را آب کند.

یکی از رسالت های مهم سازمان صدا وسیما تامین خوراک فرهنگی مخاطبان تلویزیونی با رعایت استانداردها وساختار و سرو شکل درست و آبرومند بدور ازابتذال و سطحی نگری است.
در ماههای اخیر با توجه به محدودیت هایی که صدا و سیما با آن درگیر است این رسالت کمرنگ شده و وجوه تجاری و سرگرمی سازی برای تلویزیون به یک اولویت تعیین کننده مبدل شده است.
نمونه این مدعا مشارکت در تولید فیلم - مجموعه "معراجی ها" است که نوروز امسال در سینماها اکران شد و منافع مالی خوبی برای سازمان به همراه داشت و صدالبته که باعث رونق به کار سینماداران شد.

تا اینجای قضیه و با توجه به اینکه در سینما به طور نسبی هم که شده میان صاحبان آثار در تخصیص مخاطب رقابت وجود دارد ایرادی وارد نیست اما برای عرضه اثر در تلویزیون باید نگاه دقیق تری به ترسیم شخصیت های مجموعه که اغلبشان درجامعه وجه و اعتبار دارند صورت میگرفت.
نگاه کهنه و تکراری به تیپهایی که بارها توسط سازنده این مجموعه در دیگر کارهایش مورد استفاده قرار گرفت نمی تواند امتیازی برای این سریال تلویزیونی باشد که از اصلی ترین شبکه سیما پخش می شود.
نشان دادن لودگی، حاضرجوابی وشوخ و شنگی جوانی که نماد دانشجویان معتقد و اصولگرا است (شخصیتی که امیر نوری) بازی می کند نه تنها باعث اعتبار این آدم های ارزشی نمی شود بلکه چهره شان را تخریب می کند.

در نقطه مقابل هم به دلیل عدم شناخت سازنده از مقوله روشنفکر و جریانات روشنفکری، شخصیتهایی غیرواقعی ، کاریکاتوری ، ساده لوح و ابله مانند "استاد گنجی" خلق میشود. از همه بدتر تاکیدی است که به حضور تیپهای جاهلی به سیک فیلمفارسی در اثر شده است. منظور تیپی است که دانیال عبادی آن را ایفا کرده است.

بلحاظ سوژه ای نیز تا اینجا کار همه چیز بر مدار همان دوقطبی جاهلان دیندار-عالمان بی دین که پیش از این و در سری "اخراجیها" و سریال "دارا و ندار" آن را دیده بودیم میگذرد.
ریتم کند سریال نیز در این قسمتهای ابتدایی بدجوری سوهان روح شده است. کشدار بودن اتفاقات و اینکه در هر قسمت حتی یک خرده اتفاق پیش برنده داستان روی نمیدهد سبب ساز آن شده است که "معراجیها" نتواند یخ تلویزیون را آب کند.

نگاه به روز داشتن و ترسیم چهره واقعی آدمها در سریال سازی یکی از اصول اولیه کار است. مسئله ای که در چند قسمت ابتدایی "معراجیها" چنان که باید به آن توجه نشده است. امید که در قسمتهای بعد و با شروع اتفاقات اصلی، داستانی به روزتر و شخصیتهایی واقعگرایانه تر را شاهد باشیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 162
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    20 سال پيش شايد اين سريال جواب ميداد
    • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      چی میگی؟ 20 سال حتی 30 سال پیش هم جواب نمیداد. دهه 60 و 70 تلویزیون "روزی روزگاری" و هزاردستان و کیف انگلیسی و پدرسالار و پهلوانان نمی میرند و... داشت. یه سکانسشون از کل این سریال های الان بهتر بود. مشکل اینجاست 10سالی هست سریال سازی فقط با رانت سیاسی برای یه باند خاص و محدود امکان پذیره.
    • nima A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      من فکر ميکردم مثل فيلمش مسخره هستش. ولى ديشب نگاه کردم حالت طنز پيدا کرده تمام قسمتاش حتما ميبينم
    • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      خیلی شبیه کلاسای معارف دانشگاه ما بود سکانسای دانشگاش
    • بی نام US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      تلویزیون ایران نگاه نمیکنم، چون هدفش همیشه القای یک عقیده و درس دادن به ملت هست و مدام شعور مخاطب را زیر سوال میبرد. تلویزیون مملکت باید فرهیخته باشه، احساس استقلال و غرور بده به ملت، به خصوص جوون ها. میدونید چرا فوتبال و والیبال پر بیننده ترین برنامه صدا و سیما هست؟ چون آدما با فوتبالیست و والیبالیست یا هر ورزشکار موفق و سالم و با انگیزه، همزاد پنداری میکنند. ولی سریال های آبکی صدا و سیما، همیشه در حال تبلیغ قناعت و راضی بودن به جبر روزگار و سستی هستند
    • moj RO ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      متاسفانه بعضی ها طنز رو درست نمی شناسن که مثلا می گن نقش آقای" امیر نوری" تخریب کننده است
    • هموطن EU ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      این سریال خیلی کلیشه ای است... مفت هم نمی ارزه
  • خیشه A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    نشان دادن لودگی، حاضرجوابی وشوخ و شنگی جوانی که نماد دانشجویان معتقد و اصولگرا است شخصیتی که امیر نوری بازی می کند نه تنها باعث اعتبار این آدم های ارزشی نمی شود بلکه چهره شان را تخریب می کند. همین جمله کافی است که بفهمیم این بنده خدا اصلا سریال را ندیده. مجید جان امیر نوری همان حاجی گرینوف است که به اسم انقلابی گری دارد نان می خورد.
    • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      99 47
      سریال واقعا در حال تخریب ارزش های دینی است دقیقا تو متن درست نوشته شده ، چیزی که به ذهن بیننده القاء میشود بی ارزشی اعتقادات دینی است .
    • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      24 72
      این بی ارزشی اعتقادات دینی که می گویید توسط آقای دهنمکی و کادرشون ایجاد نشده بلکه ایشون فقط دارن شخصیت بعضی افراد در جامعه را نشون میدن .این فقط یه تلنگره...
    • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      76 13
      الان امیر نوری " نماد دانشجویان معتقد و اصولگرا است"؟؟؟ شما یک قسمت از سریال رو دیدی؟؟ امیر نوری نماد یک فرد افرطی مذهبی است، عماد نماد دانشجویان معتقد و اصولگرا است
  • روزبه خراسانی IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    چون یه مشت دروغ از فضای دانشگاه به هم بافته. بنده 8 سال دانشجو و فعال ارشد تشکل های دانشجویی بودم اما هیچوقت نشد که با معاون دانشگاه اینقد صمیمی باشم که معاون منو با اسم کوچیک خطاب کنه واقعا تو کدوم دانشگاه، دانشجو سر کلاسش و در حضور استاد سوت بلبلی میزنه و کلاه سرشه؟؟ تو کدوم دانشگاه، کنفرانس یک دانشجو کلا یک دقیقه بیشتر نمیشه و... .فقط متاسفیم که پول ساختش از جیب من و شما میره.
    • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      اتفاقا من فقط ی قسمتشو دیدم اونم دیشب بود و جو کلاس و برخورد استاد و دانشجوش والا زمان 4سال پیشما دو دقیقه بعد استاد می اومدی راهت نمیداد چ برسه ب این مسخره بازیا گفتم شاید دوره زمونه خیلی عوض شده ما بی خبریم
    • بی نام EU ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      127 6
      اقا الان منم مثلا بچه زرنگ دانشگاهم....استاد بعد 2 ترم یه بار باهام دست داد فقط،این داستانارو نداریم تو دانشگاه اصلا
    • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      دقیقا من هم ده سال در دانشگاه تحصیل کردم و چنین چیزهایی را هرگز ندیدم.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      دقیقا من وبرادرم هم دیشب همین رو به خانواده میگفتیم که اصلا فضای دانشگاه این شکلی نیست هیچ استادی اجازه نمیده کسی مثل امیر نوری با اون لودگی یک دقیقه هم سر کلاس بشینه معلومه آقای ده نمکی تا حالا پاشو تو دانشگاه نذاشته دقیقا چیزایی هم که نشون میده وارونه است منظورم دعوا سر دفن شهدا و این حرفا
    • پرهام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      دقیقا درسته. ما که 3 ساله از فضای دانشگاه جدا شدیم گفتیم شاید کلاسای دانشگاه ها اینجوری شده ما خبر نداریم. نواختن آهنگ اخراجی ها با آکاردئون ، تیکه های بی مزه ، جوک هایی که 10 سال پیش هم جواب نمی دادن ، ترسیم کاریکاتوری فضای دانشگاهی و روشنفکری ، علاقه زیاد به فضای فیلمفارسی و آبدوغ خیاری و تعلق خاطر شدید به مولفه های کارهای ضعیفی چون اخراجی ها و رسوایی ، دیگه کارهای استاد ده نمکی رو واقعا غیر قابل تماشا کرده.
    • علی ق A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      این آقای ده نمکی اصلا دانشگاه نرفته، وگرنه همچین چیزای مسخره ای نمی ساخت. تو قسمت قبلش امیر نوری گفت برپا تازه واسه هر حرفشون اجازه هم می گیرن، همین مونده بیان بگن آقا اجازه میشه بریم پی پی؟؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      30 85
      خب اول سریال گفته دانشگاه خیالیه.توی دانشگاه خیالی هر اتفاقی می تونه بیفته.یعنی واقعا درک این موضوع انقدر سخته؟
    • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      3 12
      اشتباهی منفی دادم
  • شیما IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    ما نگاه می کنیم ها
    • آریـــا A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      نگو ما بگو من کسی که جلوتو نگرفته نگاه کن.. من نـــــــــــگاه نمیکنم
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      اونایی که بهت منفی دادن , نگاه نمیکنن
    • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      بینام جان.خیلی به این مثبا منفی ها نناز.خیلی جاها مثبت منفی هاش بر عکس اینجاست.وقتی این خبر این همه کامنت داره یعنی بیننده داره.سریال بی بیننده این همه کامنت نداره.
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    سینمای ایران خیلی وقته از تب و تاب افتاده دلم لک زده واسه فیلمهایی امثال مارمولک دیگه از این فیلمهای اب دوغ خیاری خسته شدیم
    • هادی US ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      درود به شرفت
    • طيبه A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      كاملا موافقم ...كوووو اون فيلماى بامفهوم آخه؟؟؟؟ همش سانسور همش خط قرمز همش مميزى
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      18 74
      متاسفانه ایراد از مخاطب هم هست. وقتی غایت سلیقه و تقاضای شما مارمولک، یه فیلم کپی کاری شده از روی فیلم امریکایی و "دزدی ادبی" هست بایدم انتظار داشته باشی مزخرفاتی مثل فیلم های دهنمکی پر و بال بگیرن. مارمولک هم ذاتش مثل همین معراجی ها بود فقط دیالوگ ها طنزش رو هوشمندانه تر و بهتر نوشته بودن. بعلاوه بازی عالی پرستویی. ولی ذاتش و جهت گیری سیاسی ش فرقی با این معراجی ها نداشت. تازه داستانش هم که دزدی بود. // خبر جان خواهش میکنم چاپ کن.
    • راحله IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      46 12
      شرف به درودت
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    به هيچ وجه اين سريال رو نگاه نميكنم صدا و سيما با دست خودش داره همين عده كم مخاطبش رو با پخش چنين سريالايي از دست ميده.
    • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      22 86
      چه بهتر.فکر کردی الان این کامنتو گذاشتی ضرغامی افسردگی می گیره؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    پر فروش بودن معراجی ها در سینما هم از صذقه سر اجباری بودن مدارس برای دیدن این فیلم بود
    • مهدی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      15 9
      اقای ده نمکی من دانشجوی بسیجی هستم , متاسفانه شما نه اطلاح طلب ها را میشناسی و نه مذهبی ها را و نه حتی دانشگاه را ... نمیشه به اسم طنز دانشگاه خیالی نشون داد و حرف جدی زد متاسفم که بسیج صداسیما هم در این کار نقش داشته ... هیشکی سر شهدا بحثی نداره کاش به موارد دیگه ای اشاره میکردی .
    • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
      26 3
      ما تا حالا استادی که توی راهرو دانشگاه آوازه بخونه اونم ترانه یغما گلرویی را نشنیده ایم خدا برسه به داد دیدن
    • حاجی گرینوف A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      4 12
      بی نام جان اصلأاینطوری نیست چندروزه پخش نشده جای خالیشو به شدت حس میکنم
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    سخیف ترین آثار سیمنایی و تلویزیونی که در عمرم دیدم کارهای آقای ده نمکی است. حرف های کلایشه ای ، شوخی های سبک و تکراری و بداهه گویی، بی محتوایی و ضعف های فراوان تکنیکی در بازیگران و کارگردانی که همگی با چاشنی موسیقی به مخاطب خورانده می شود. آثار ایشان توهین به شعور مخاطب است... متاسفم که با وجود آثار ارزشمند دیگر سینماگران، کارهای آقای ده نمکی از حمایت پنهان برخی برخوردار است.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      28 80
      اخراجی های 1 و 2 بد نبود و برای تماشاگران تا حدودی تازگی داشت.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      33 9
      توی آثار ده نمکی فقط اخراجی های 1 خوب بود . باقی فیلماش هم به خاطر شهرت اخراجی های 1 فروخت
  • مجید IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    من این سریال رو نگاه نکردم فقط بخاطر کارگردانش مسعود ده نمکی . چون مطمئنم سریال بی ارزشیه که فقط شعار میده اونم از نوع شعارهای کیهان .
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    من نگاه میکنم، خیلی هم لذت میبرم
    • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      سلام خوش بحالت
    • میثم IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      منم نگاه میکنم ولی فقط به خاطر نقش امیر نوری
    • رضا A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      12 35
      آریا جان جالبش اینجاست هر جا به نفعتون باشه از طرف مردم بیانیه صادر می کنید ولی اینجا فوری گارد گرفتید.
    • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      33 3
      کسی که سوارپیکان شده باشه وقتی سواریه ماشین امروزی بشه میفهمه ماشین یعنی چی بابااین فیلمهاسطح فرهنگی مردموپائین میاره
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    فقط خندوانه
    • وارسته IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
      12 1
      اگه امکان داشت به نظرتون خیلی خیلی مثبت میدادم. دیدن بعضی سریال ها فقط اتلاف وقت است.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    اگر یه نگاه به بازیگراش و عواملش بندازی دلیلش معلومه...
  • امیررضا DE ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    وقتی سریال آبکی پخش می کنن انتظار دارید کسی نگاه کنه؟ فیلم سینماییش رو دیدم اونطور بود، دیگه سریالش می خواد چی بش الله تاعلم دفاع مقدسی و طنز می خواین برید دوباره همون لیلی با من است رو پخش کنید که یه چیزی برای گفتن داشت، یا به جای سریال آبکی معراجی ها، شبی یه دونه فیلم سینمایی حوزه دفاع مقدس پخش کنید، گرچه اون کار رو هم بخواید بکنید می شه: اخراجی ها 1، اخراجی ها 2، اخراجی ها 3، معراجی ها
    • بی نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      امیر رضا بخودی زور نزن , وقتی فیلمی رکورد فروش را در سینماهای ایران میشکنه , سریالشم همانقدر مخاطب داره
    • بی نام A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      منظورتون از رکورد فروش بلیط مجانیو 50 درصد تخفیفی بود که به سازمان ها و دانشگاها میدادن که مردم به ضری و زورم که شده برن ببینن ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      15 65
      بینام دوم.خسته نشدین این حرفهای تکراری مثل بلیط 50 درصد رو پیش کشیدید.بسه به خدا.یه چیز جدید بگید حداقل.یه جوری میگید بلیط 50 درصد انگار مردم را به زور بردن که این فیلم رو ببینن.خیلی فیلمهای دیگه هم بلیط 50 درصد داشتن و دو زار هم نفروختن
  • سعید سعید سعید IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    چی هست این معراجی ها؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      70 12
      يه چور چماقكاريه مردم به زور صداوسيماست .... زياد مهم نيست ....
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      20 62
      یه چیزیه که امثال شما رو بدجور می سوزونه.
  • م ق IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    اقاي ضرغامي ميشه بفرماييد با كدوم برنامه ميخوايد مردم به سمت ماهواره ها نروند و مخاطب تلويزوين بشند؟ زياد بودن تعداد كانال ها دليلي بركيفيت برنامه ها نميشه واقعا برنامه هاتون افتضاحه مردم رو چي فرض كرديد كه براي سريال يا برنامه مزخرف و تكراري دنبال مخاطب هستيد ...
    • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      20 56
      هیچکدوم.شما برو حریم سلطانتو ببین
    • بااطلاع IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
      11 4
      سلام.شما یک نگاه تاریخی به آثار قدیم تلویزیونی ایران بیاندازید درقیاس امروز وامکانات تولید سریالهای تلویزیونی کاملا متوجه سیرقهقرایی محتوا وتکنیک امروز میشوید.ونشان دهنده ی آن است که توانایی تکنیک نمیتواندمحتوای زیبا بیافریند،اگر در کنارش فیلمسازخلاق نباشد...سریالهای سریداران،هزاردستان،بوعلی سینا،پدرسالار،...بابضاعت آن زمان ساخته شدند...
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    90 12
    با مقاله شما موافقم ، خیلی فیلم جالبی نیست و باعث نمیشه که من بیدار بمونم و فرضا با تلویزیون خستگی در کنم ، ترجیح میدم بخوابم
  • دوس IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    نه تنها باعث اعتبار این آدم های ارزشی نمی شود بلکه چهره شان را تخریب می کند.... کاملا با این مطلب موافقم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    34 7
    شما ولی زیاد نگاه میکنی
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    7 36
    من و من و من ................. و شاید هم شما و شما و شما ....................
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    92 4
    خبرگذاري قوه قضاييه. و اظهار نظر در خصوص يك سريال. بيخود نيست كه اگر بخت برگشته اي سرو كارش به داد سرا ويا دادگاهي بيفتد. حداقل دو سه سالي گرفتاراست
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    25 53
    تو خوبی مگر تو بخوای تخریب کنی مطمئنم نمیچاپی
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    وقتی صدا و سیما سریال فاخری مثل سرزمین کهن را بخاطر یک سری مسائل پیش و پا افتاده پخش نمیکند چه توقعی دارید که مردم تلوزیئن را ببینند .
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    64 17
    چی هست این معراجی ها؟
  • سیبیلو IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    جناب آقای ده نمکی چرا می خواهید دو قشر از جامعه رو در برابر هم قرار بدید؟؟ مگه اون سرباز ساسانی که شما دارید به عنوان نماد منفی ازش استفاده میکنید اجداد همین رزمنده هایی نبود که 8 سال مردونه جنگیدن ؟ مگه اون سرباز ساسانی هم واسه این آب و خاک نجنگید؟؟ مرد مومن کی میخوای دست برداری ازین دسته بندی خوب و بد؟؟ من به جرات می تونم بگم که تنها موضوعی که تمام مردم این جامعه یه نظر روش دارن همین مسئله شهداست برای همه عزیزن چه اون قمار باز لا اوبالی چه اون حاجی مسجدی ... همه خودشونو خاک پای این بچه ها میدونن اگه این بچه ها نبودن الان هممون یه خواهر برادر عرب داشتیم . من خودم هنر خوندم ،مذهبی هم نیستم اما دست و پای تک تک رزمنده هایی رو که رفتن مردونه از ناموس وطن دفاع کردن می بوسم .اللهم انا نشکوا الیک.
    • بانوی ایرانی IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      97 12
      نمی خواستم کامنت بذارم ولی دلم نیومد،آفرین ...احسنت
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    علت عدم استقبال خیلی روشنه در محاسبات فاکتور مخاطب و شعورش به هیچ انگاشته شده
    • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      12 33
      ای بابا شما هم کشتید ما رو با این شعورتون.حالا انگار فیلمسازهای مورد علاقتون چه شاهکارهایی خلق می کنن؟
  • سینا A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 78
    با اینکه من معراجی ها را توی سینما هم ندیدم ، ولی اصلاً حوصله دیدنش توی شبکه 1 را هم نداشتم، واقعاً خسته کننده بود برعکس اخراجی ها که هر بار میبینم تازگی داره.خوشحالم که نرفتم سینما.
  • وحید A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    من هر چ رفیق دارم دارن این سریال نگاه میکنن. شاید یخ تو هنو آب نشد.
    • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      49 14
      بد رفيقايي داري ...... عوضشون كن .... شاعر ميگه بر زمينت ميزند نادان دوست
    • حا A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      1 11
      راست میگی منم هرچی گفتن انقلاب زیباخیلی جذابه به خاطرکندی صحنه هاش وهنرپیشه هاش نگاه نکردم ولی اینودنبال میکنم باتمام یخ بودنش
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    چون کسی با کارگردانش حال نمی کنه. ایشون در سالهای گذشته با عث رنجش مردم شده اند و نباید انتظار داشت که دوستش داشته باشند.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      9 34
      نه بابا؟مطمئنی؟پس چرا فیلماش میلیاردی می فروشه.فقط جان بحث بلیط و این صحبت ها رو پیش نکش که خیلی قدیمی شده.یه چیز جدید بگو
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    به نظر من که سریال خوبی است
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    43 11
    وا مگه معراجی ها رو تلویزیون نشون میده؟؟؟ مگه سینمایی نیست؟
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    به جز والیبال و اخبار ورزشی تلوزیون نگاه نمی کنم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    29 75
    اتفاقا طنزش خوبه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    68 14
    واقعا از همون دو سه قسمت اول میشد فهمید که این سریال ارزش وقت گذاشتن و تماشا کردن نداره
  • رضا RO ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    اتفاقا ما هر شب داریم نگاه می کنیم خیلی هم سریال خوبیه
    • moji IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      53 19
      اشتباه مثبت دادم
    • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      7 28
      اشتباه منفی دادم
  • محسن A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    26 5
    نگاه ميكنم و همش دنبال يه اتفاق جالب و محرك مثل اخراجيها يا رسوايي بشم ولي متاسفانه اين قسمت هم تموتم ميشه و تو ذوقمون ميخوره
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    36 12
    سینمای غرب 50 در صد فیلم هاش جلوه های ویژه است حالا برای یه فیلم دره پیت آقای ده نمکی چند نفر رو به کشتن داد.
  • حسن A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    97 10
    من استاد دانشگاه هستم؛ متسفانه دیشب نیم ساعتی از سریال را دیدم البته تاب نیاورم و نتوانستم بقیه اش را نگاه کنم. به نظر من بسیار غیر واقعی و ضعیف است، دیالوگهای پیش پا افتاده، نمایش دانشگاهی خیالی و استادی که در کل استاتید کشور بعید می دانم کسی با شباهت ده درصدی به شخصیت بتوان یافت. واقعاً آقای ده نمکی باور دارد که فضای دانشگاه های ایران آن گونه ای که در سریال نمایش داده می شود، است؟ واقعاً؟
    • علی A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      7 33
      میره که تو استاد باشی
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    خیلی مزخرفه اخه کدوم دانشگاه ایران اینجوریه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شان استاد تو این دانشگاه اصلا رعایت نشده همه چیزو به سخره گرفتند با این سریال ابکی یارو دانشجویه لم داده جلو استادش و سوت میزنه و جیغ میکشه بخدا ما هم دانشجو بودیم اما همچین کارهایی ندیدیم
    • بی نام RO ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      57 9
      فکر نکنم کوچکترین و دورافتاده ترین دانشگاههای ایرانم اینجوزی باشن
    • رضا A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      17 25
      توی اول سریال میگه این یک دانشگاه خیالیه.اگه می خواست اسم ببره که توقیف می شد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    56 13
    مگه معراجی ها از صدا سیما پخش می شه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    ببخشید به نظر من اگه بیننده نداشت هیچ شرکت خصوصی حاضر نمیشد برای پخش هر ثانیه از آگهیش مبالغ میلیونی هزینه کنه، بچه ها شما ها هم که انگار همه دیدین که دارین نظر میدین امیدوارم در ادامه جذاب تر بشه
    • بهزاد A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      17 13
      بیشتر اینایی که کامنت گذاشتن گفتن ندیدیم اونوقت شما فهمیدی همه اینا دارن دروغ میگن؟ مردم مریض نیستن که
    • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      19 7
      واقعا اگر کسی فیلمو ندیده باشه و اومده باشه نظر داده باشه واقعا ...
  • امیری A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    58 11
    تاسف برای مردم بااین صدا وسیمای میلی
  • علی A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    19 13
    من فقط اخراجی های 1 رو دیدم و از اون موقع فهمیدم این آقا اینکاره نیست. فرق آقای ده نمکی با دیگر طنزپردازان در اینه که ده نمکی جوک هایی که سال ها بین مردم رد و بدل میشد رو برای دیالوگ هاش انتخاب میکنه و لی دیگر کارگردانان موفق وقتی فیلمی میسازند جوک ها و اصطلاحات بامزه و جدید به جامعه تزریق می کنند.
  • آبای شرقی A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 7
    ایران فقط ملوان ده نمکی کیه؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    20 81
    سریال جالبی است کسانی که انتقاد می کنند شرایط کنونی را به خوبی درک نکرده اند.
  • محمدرضا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    40 48
    جالبه طرف تو قسمت نظرات نقد سكانس به سكانس سريالو نوشته بعد ميگه من نگاه نميكنم ،كلا ما ايراني ها آدمهاي جوگيري هستيم تا يكي يه حرفيو ميزنه ما دنبالشو ميگيريم.
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    32 99
    من که از هرکی پرسیدم میگن عالیه
  • علی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    32 12
    چون سازنده ده‌نمکی و تهیه‌کننده شبکه یک هست، پس اجازه داره هر شوخی زبانی کثیفی رو مطرح کنه. اون وقت کتاب‌های ادبیات کهن ما سانسور می‌شن. یعنی ده‌نمکی اجازه داره ولی سعدی اجازه نداره
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    13 28
    من نگاه می کنم
  • هموطن A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    52 10
    اینو چون چرچیل گفته لطفا منتشر کن: هنگامیکه که اسبهای توانا راهی برای ورود به میدان مسابقه را ندارند، هر الاغی میتواند به خط پایان برسد.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      13 37
      اون اسبهایی که مد نظر تو اند الاغ هم نیستن.شما این اظهار نظر رو به نفع خودت مصادره نکن.
  • محمدامین A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    7 17
    تبلیغات درستی هم ازش نشد.
  • عادل IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    20 25
    اولا که گذشته از خوب یا بد بودن سریال تعجبم از اینه که با چه سرعتی شما فقط با دیدن 3 قسمت از یک برنامه میتونید همچین نظر منورالفکری بدید دوما تو این مدت کم3روزه از کجا آمار گیری مبسوط و بسیط کردید که انقدر حق به جانب و مستدل حرف میزنیدن که مخاطبا فیلم رو پس زدن سوما سر فیلم اخراجی ها 1 و 2 و حتی معراجی ها کلا چه خوب و چه بد شما ها همین حرفا رو میزدید که اوا پیف پیف بو میده ولی به کوری چشم حسود پرفروش ترینهای تاریخ سینما هستند. چهارما ...و اما چهارما جشنواره های خارجی چه خبر ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    12 18
    دوتا نظر ما رو سانسور كردي ،اين نشان از عمق سوزشه
  • امان از حسادت A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    13 22
    یه سری از عوامل سینما که اتفاقا دستی بر سایت های خبری هم دارن از موفقیت ومیزان فروش کارهای ده نمکی بدجوری کلافه شدن حالا شمایی که منتقد ده نمکی هستی چه کار فاخری واسه تلویزیون ساختی
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    36 17
    برا اینکه مزخرفه
    • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      25 37
      نه عزیز.تو طرز نگاهت مزخرفه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    25 18
    حتما اگه جای اینا سریال های فارسی وانی با دستمایه خیانت عشق ضربدری ومثلث ومربع و متوازی الاضلاع عشقی و....بزارن خوبه واونوقت مردم به وجد میان بله عزیزم وقتی مردم با دیدن چنین چیزایی خو کردن مسلمه که از کاری مثل این خوششون نمیاد
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    18 26
    سریال خیلی خوبیه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    30 20
    همين بحث ها نشون مي ده چند نفر مي بينند و البته چند نفر هم مي سوزند
  • شیما IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    16 25
    چقدر بداخلاقید شماها دوست دارم نگاه کنمبازم میگم ما نگاه میکنیم
  • شیما IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    17 23
    من دیوونه بانمکی چاردونگه ام. سوژه خنده بهتر از این ندارم. فوق العاده است.
  • aria GB ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    4 14
    هدف از ساختش اموزشی بوده یا تفریحی یا ....
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    38 13
    بی مزه و کلیشه ای................نتیجه آخرشم معلومه.............همه بدند ......برادران حزب اله خوبند...حیف وقت
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    22 16
    نظر خیلی از دوستان رو قبول دارم.هر چند برخی اتفاقات تو این سریال غیرواقعیه ، ولی اگه دقّت کنین حرفهای زیادی هم واسه گفتن داره. ممکنه شماها نبینین.ولی خیلیای دیگه هم می بینن. پس لطفاً جمع نبندین
  • رضا فقیهیان ازساری A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    28 19
    کی گفته کسی نگاه نمیکنه هرکی گفته حرف مسخره ای گفته،این تیتر تون کاملا رنگ وبوی سیاسی میده
  • شیما IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    9 22
    افسانه جونگی پخش کنید زودتر. هورااااا سریال کره ای.
  • تقی A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    16 16
    این مجموعه فیلم های چی چی ها تا کی میخواد ادامه پیدا کنه ؟؟؟ اخراجی ها ۱ اخراجی ها ۲ اخراجی ها۳ معراجی ها گشت ارشادی ها سوسول کراواتی ها اونا که با ما هستن ها اونا که با ما نیستن بیچارشون میکنیم ها...
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    21 7
    من این سریال و اصولا فیلم های ده نمکی را نگاه نمی کنم چون حیف از وقت است اما اخراجی های ایشون رو در خانه اقوام دیدم. نمی دونم چرا ایشان اینقدر به لمپنیسم علاقه داره.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    26 16
    تا کی باید اخراجیها و معراجیها و....تحمل کرد و پول بیت المال هدر بره مثل فوتبال
    • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      8 23
      پ نه پ.باید قصه ها و عصبانی نیستم رو تحمل کرد.دوست نداری نبین.اونها که اخراجیها رو کردن پر فروشترین فیلم سینمای ایران این رو هم می بینن.مطمئنم ده نمکی روی شما اصلا حساب نکرده.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      2 5
      بی نام دوم اینکه فیلمای این آقا رو با قصه ها و عصیانی نیستم مقایسه میکنی نشون میده چقدر درک سینمایی داری بعدشم الآن شما اون فیلما رو تحمل کردین؟ حداقل ما فیلم از پرده سینما پایین نمیکشم شما فعلا با قدرت خودتون هر ترک تازی که خواستین بکنین
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    22 15
    رغبت نکردم حتی تیتراژ فیلمو ببینم
    • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      12 27
      عجب حرفی زدی مگه تیتراژ رو با وقت قبلی پخش میکنه که شما بشینی نگاه کنی
  • رضا DE ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 16
    اخراجیهاورسوایی ومعراجیهای ده نمکی همش چندتیپ ثابت دارن،برای خندوندن مردمم دست به هرکاری میزنه
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    21 24
    من با لذذذذذذذذذذذذذذت میبینم
  • بهار IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    24 15
    يعني يه مدته سريال ميبينم حال و اعصابم ميريزه به هم اين ديگه چه جورشه؟ من نميدونم اين بازيگرا چطوري راضي شدن تو همچين فيلم و فيلم هايي بازي كنن؟
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    15 26
    خیلی فیلم خوبیست ممنون اقای ده نمکی.
  • ٌُسینا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    24 4
    خوب شد هیچکی ندیده
  • شروين IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    24 10
    من كاري به هيچ كس ندارم من يه جون ٣٠ سالم فقط ميخوام اينو بگم اگه اين شهدا يا اين جانبازا نبودن من هم نبودم خيلي مرد بوديد خيلي. لطفاً كسايي كه فيلم ميسازيد از اين شهدا سو استفاده نكنيد اينا واسه من جون اين نسل شناخته شدند نياز نيست بخاين چيزي رو در مقابل كسي قرار دهيد شهدايه ما واس اين وطن رفتن واسه ناموسشون رفتن نه واسه ...... روحتون شاد مردان بي ادعا
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    29 7
    ارایه این سطح از محصولات فرهنگی توهین به شعور مردم فهیم ایران است.کارهای سطحی وبی محتوا خراشیدن روح ،روان وسیمای فرهنگی ملت شریف ایران است.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
      8 24
      شما از طرف مردم بیانیه صادر نکن.من به عنوان یکی از مردم این سریال رو دوست دارم.اون چیزی که مملکت ضربه می زنه فیلمهای امثال قصه ها و عصبانی نیتم هستن
  • سعید A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    12 4
    ما چون بلد نیستیم هیچ کاری رو درست انجام بدیم از یه طرف پشت بوم سقوط میکنیم حالا تو این معجون فیلم سریال از هر دو طرف افتادیم و چیزی که برا صدا وسیما مهمه پر کردن انتنه دیگه به اینکه چقدر مخاطب داره توجهی نمیشه
  • فرهاد DE ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    14 23
    برا اساس کدوم مرجع شما حکم داری مخاطلب نداره؟ تحقیقات میدانی کردی؟ تو توهمی سایت اصلاح طلب
  • ایمان A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    22 17
    کسل کننده و بی مزه ترین سریالی که تا الان از تلویزیون پخش شده. مثل همیشه آقای دهنمکی دو دسته از افراد با دیدگاههای مخالف رو کنار هم قرار داده و حرفهای دل خودش رو از زبون یکی از این گروهها که همه میدونن چه کسایی رو میگم به خورد مردم بگه
  • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    25 12
    این سریال با هویت ایرانی مشکل داره که علاقه مندی به سرباز ساسانی رو بی دینی میدونه
  • رضا A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    18 27
    کی گفته هیشکی نگاه نمی کنه.خیلی ها می بینن.دیگه این تاکتیک قدیمی شده.ده سالله دارید میگید کارهای ده نمکی بیننده نداره اما یکی از یکی پر بیننده تر میشه.
  • مصطفی US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    11 20
    انتخاب تیتر خیلی غیر حرفه ای هست. از خبر آنلاین بعیده بود.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    13 20
    ای بابا.این حرفها هم دیگه قدیمی شده و ریش در آورده.این که بگی کارهای ده نمکی بیننده نداره.یه چیز جدید بگید حداقل.
  • مهرداد IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    9 32
    مرگ بر آمریکا.... مرگ بر منافقین وکفار... درود بر شهیدان آقا از کوزی گونی دیدن و عمر گل لاله بهتره...
  • ای بابا IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    6 25
    واقعا که باز مسولا بگن ماهواره نبینید آخه به امید کدوم برنامه؟باز این معراجی ها بد نیس من دیشب از قسمت آخر دردسر عظیم حرصم گرفتا....
  • مهدی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    15 34
    سلام من 21 سالمه و امروز این سریالو دیدم .خوش اومد دنبال میکنم از این به بعد .دلتون بسوزه شما نبینید
  • هادی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    13 6
    بی انصافی هم حدی داره البته ن برا شما راحت باشید
  • آرین IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    24 7
    یعنی تلویزیون تو این 6 , 7 سالی که مهران مدیری و رضاعطاران نبودند به گند کشیده شده. دلم واسه سریال هایی مثل برره و نقطه چین و مرد هزار چهره و ........... واقعا تنگ شده. یعتی واقعا طنز فقط طنزهای مهران مدیری که به فانتزی ترین شکل ممکن حرف دل مردم رو یه گوش مسئولین میرسونه.
  • milad IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    8 11
    سلام خیلی خوب بود
  • مصطفي A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    15 6
    يك نيت خوب و مقدس كه قرباني بي هنري كارگردان و بازيگران بد شده آقاي مهران رجبي كه هر فيلم و سريالي ميبينيم حضور فعال داره شده پدر شهيد دفتر تفحص شهدا با اون كارمنداي عجيب و غريبش و اون پيرمرد با نيم متر ريش تيپ هاي كاملا تكراري و نخ نما شوخي هايي كه توي هر سايت جوكي يافت ميشه و...... متاسفم آيا واقعا نگاه مسئولان ما به جنگ منطبق با نگاه آقاي ده نمكي است؟. يعني جنگ واقعي را ما بايد از لنز دوربين مسعودخان تماشا كنيم؟ يكي جواب بده لطفاً
  • دعوت به امصاف.... A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    12 4
    امید وارم روزی بیاید که در هر موردی که می خواهیم اظهار نظر کنیم خوب اون موضوع را بررسی کرده باشیم نه این که با دیدن یه قطعه از اون قضاوت کنیم اصلا شخصیت امیر نوری در معراجی ها یک انسان جو گیر ظاهر مذهبیه که کم و بیش هم هستند و انسان هایی بی اندشه و بی ارزش اند که هرگز درک درستی از دین و این جور بحث ها ندارند شما اگه می خواهید شخصیت تا حد خوبی درست مذهبی ببینید به شخصیت عماد نگاه کنید که هم اهل علم وکار علمی در رشته ی تخصصی خودش هم کار فرهنگی است هم اهل گفتو گو و بحث منطقی به نظر من این جای خوش حالی دارد که دهنمکی شخصیت بی بصیرت و بی اندیشه و... فرید به بازی امیر نوری را نشان می دهد که چقدر ضربه های بزرگی به اندیشه ی مردم از افرادی مثل عماد می زند و کار را با بی بصیرتی خود خراب می کنند
  • روزبه جهانی CA ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    21 7
    خود مردم ایران صداوسیما رو نگاه نمیکنند ما که جای خود داریم
    • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      13 3
      شما اون ور آب خوش باش ما هم اگه چیز بدرد بخوری توی تلویزیون دیدیم می شینیم پاش وگرنه خاموشش میکنیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    33 7
    از کارگردانش که عضو انصار حزب الله است بیش از این انتظار نمی رود.
  • ایمان A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    8 1
    با سلام اگر جمهوری اسلامی می خواهد دفاع مقدس وانقلاب را زنده نگهداری ویاد شهدا زنده باشد ملت می دانند در 8 سال چه شده دولت به دورغ حمایت از ایثارگران نکند برود به زندگی شان نگاه کنید با این وضع هم دست از ارمان خود برنخواهند داشت
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    26 8
    سلام دوستان فكر ميكنم مشخصه از تعداد پيامها كه كسي ميبينه يا نميبينه اونجوري كه مشخصه همه با هر سليقه اي ميبينن ولي چون ده نمكي درست كرده بايد يه جورايي چوب لا چرخش كنن البته اشكالاتي هست كه بايد متخصصان فن در موردش صحبت كنن ولي در كل بد نيست
  • حمیدقاین IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    14 6
    سلام حالا من که نگاه میکنم وراضی هم هستم حالا شما اختیارخودتون رودارید
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    8 3
    با این تعداد نظرات،مثبت و منفی ها واقعا این سریال پربیننده نیست؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    14 6
    حیف از اون آدمایی که به خاطر همچین سریال بی کیفیتی جونشون رو از دست دادن....
  • فاطمه A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    17 5
    الان میدم همه تون رو میریزن تو گونی میبرن مخصوصا نویسنده این مقاله رو که خبر آنلاین رو کرده بازار شام بس کنید دیگه
  • ناهید A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 2
    با وجود همه ضعف ها ولی ترانه پایانی سریال خیلی قشنگه.....
  • بی نام IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    3 2
    متاسفم برای حمید لولایی و علی صادقی و..... شما دیگه چرا؟
  • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    1 5
    قشنگه من و خانواده می بینیم جالبه با بقیه فیلم ها فرق داره