استاندار: 25 درصد از کلاس های درس در تهران تخریبی است/ بحران فضای آموزشی در دو منطقه پایتخت

استاندار تهران گفت:‌ 30 هزار کلاس درس در استان تهران وجود دارد که 25 درصد آن فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، شوراي آموزش و پرورش استان تهران با حضور استاندار تهران و مديران و مسئولان آموزش و پرورش استان برگزار شد.

سيد حسين هاشمي در اين جلسه با اشاره به گزارش وضعيت كلاس هاي آموزشي در استان تهران گفت:‌ اين گزارش نشان مي دهد براي رسيدگي به وضعيت كلاس ها و مدارس آموزشي تهران دير اقدام شده است. وجود 25 درصد كلاس آموزشي فرسوده از 30 هزار كلاس درس موجود در شهر تهران نگران كننده است و هر لحظه ممكن است حادثه ايجاد كند . براساس گزارش هاي آموزش و پرورش استان براي مناطق آموزشي 22 و 5 شهر تهران كه بال شرقي و غربي استان را تشكيل مي دهند بحران فضاي آموزشي پيش بيني شده است.

هاشمي با بيان اينكه براي فضاهاي آموزشي شهرك هاي جديد پرديس و پرند نگران هستيم گفت:‌ وضعيت مدارس آموزشي شهر تهران حتي در برخي از موارد نگران كننده تر از شهرك هاي جديد است

استاندار تهران افزود:‌ لازم است گزارش جامعي از وضعيت كلاس هاي درس و فضاهاي آموزشي استان به همراه نيازها و طرح مشكلات مناطق آموزشي به استانداري ارايه شده تا براي دولت ارسال شود.

هاشمي گفت: جلسه اي با حضور معاون عمراني استان بايد تشكيل شود كه در آن از شهردار مناطق و اعضايي از شوراي شهر تهران دعوت شود تا در اين جلسه براساس طرح تفصيلي جامع فضاهاي آموزشي دقيقا پيش بيني شوند.

در اين جلسه با دستور استاندار تهران مقرر شد طي هفته آينده و پيش از بازگشايي مدارس گزارش جامعي از سوي آموزش و پرورش استان از وضعيت فضاهاي آموزشي و كلاس هاي درس ارايه شده تا براساس آن تصميم گيري شود.

همچنين مقرر شد تا پايان آبان ماه گزارش كاملي از وضعيت مدارس استان از سوي كريمي، معاون عمراني استان، نعمت الله تركي معاون برنامه ريزي استان و اسفنديار چهاربند مديركل آموزش و پرورش استان تهران براي برنامه ريزي هاي عملياتي ارايه شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    6 0
    شما وقتي زمين همين چند تا مدرسه را ديديد برج و اپارتمان بسازند همين ميشه،در اينده خيلي از مناطق مشكل خواهند داشت،اين قدر شهر را به بساز بفروش ها نديد
  • بی نام EU ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    2 0
    اگر درست گفته باشم منطقه 22 در کل در تمامی مقاطع 20 واحد اموزشی نداره