عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت می گوید: مهمترین دغدغه اصلی میان دولت و مجلس بایستی استفاده بیشتر از ظرفیت داخلی و استفاده از خلاقیت جوانان کشور باشد زیرا اشتغال از متلاشی شدن خانواده ها جلوگیری می کند.

روح الله بیگی اینانلو عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص مهمترین موضوعی که به عنوان اولویت اساسی کشور باید مورد توجه مشترک دولت و مجلس قرار بگیرد گفت: معضل و مشکل اصلی کشور ما در حال حاضر بیکاری و اشتغال جوانان است و این مهم نیز در سایه بی توجهی به تولید و کارخانجات است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تولیدی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شعار سال استفاده کردند، تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی سه واژه متصل به هم و مکمل هم بوده است خاطر نشان کرد: اگر تولید در کشور رونق داشته باشد،اشتغال نیز هست و اگراشتغال باشد گردونه و چرخش موتور محرکه اقتصاد و سیاست و علم و اندیشه و دانش و بینش در حال حرکت خواهند بود.
وی تصریح کرد: اگر بیکاری وجود داشته باشد جمود و رکود و تعطیلی در همه جا حاکم خواهد شد، افکار مولد نیز تعطیل می شوند و لذا به اعتقاد بنده پرداختن به تولید که میلیاردها تومان هزینه شده اما گرد غبار و غم بر روی آن نشسته است مهمترین موضوع اولویت دار کشور است.
این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و کارگران آبرومند از کار بیکار شده اند و به تولید ملی آنچنان که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری بوده است پرداخته نشده است.
وی افزود: در کشور به سرمایه ایرانی آن طور که باید بها نداده ایم و به همین علت نیز با متلاشی شدن خانواده ها و این آمار بالای طلاق و عدم ازدواج جوان ها مواجه شدیم و لذا اگر من به جای دولت بودم اولین اولویت کاری خودم را در راستای حمایت از تولید و در نتیجه آن حمایت از کار معطوف می کردم.
وی در خصوص این که چه موضوعی باید در این میان مورد توجه مجلس قرار بگیرد خاطر نشان کرد: مجلس نیز باید دغدغه اصلی اش تولید و اشتغال باشد . نمایندگان با مشکل بیکاری جوانان و تعطیلی تولید در حوزه های انتخابیه شان مواجه هستند. هم مجلس و هم دولت به دور از سیاسی کاری و سیاسی بازی و به دور از تنش ها و با تفاهم و تعامل کامل باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که اگر این مشکل حل شود مشکل اقتصاد هم حل خواهد شد.
بیگی اینانلو گفت: دور زدن تحریم ها با حمایت از شهرک های صنعتی و کارخانجات می تواند جامه عمل به خود بپوشاند. اگر می خواهیم تحریم ها بی اثر باشند چاره ای نداریم جز حمایت از تولید و کار و اشتغال جوانان و ایجاد خلاقیت و نوآوری که تنها راه چاره برون رفت از شرایط فعلی کشور است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    191 5
    مثلا الان شرکت پژو قطعات اصلی اتومبیل به ما نمیده و محصولاتی هم که به کشورهای دیگه میفروشه ردیابی میکنه تا به دست ما نرسه. حالا ما چطوری با دور زدن تحریم ها اونو بخریم؟ اونم حجم زیادی که ما لازم داریم آخه پژو 405 کجای دنیا تولید میشه که ما بریم از اونجا قطعاتش رو بخریم؟؟
    • عمو آرش IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      9 0
      احسنت...احسنت باشه، همین که گفتی، حله
  • هموطن A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    140 6
    خب حالا شما به عنوان یک نظریه پرداز و سیاستمدار بفرمایید مثلا مواد اولیه تولید روغن نباتی که عمدتا وارداتی است و تکنولوژی اون تو ایران نیست رو چطوری تولید کنیم اگه بخواهیم تحریم رو دور بزنیم؟؟ چند نفر باید بمیرن تا ما تکنولوژی تولید قطعات هواپیما رو راه بندازیم؟ بابا آخه شما ها به عنوان نماینده پارلمان یک کشور دارین صحبت میکنین تو روخدا اینقدر حرف نسنجیده نزنین. خب آره معلومه که اگه خودکفا بودیم مثل چین که صد البته که صد درصد هم نیست اونوقت این حرفها رو میزدیم خیلی هم خوب بود...... اه
  • رضا IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    144 6
    بنده خدا نماینده هم چشم بسته غیب میگه.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    172 4
    افرین ..اشتغال رو از کجا فهمیدی ؟؟؟
  • فرزین IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    148 4
    شعار شعار شعار احتمالاً با امثال بابک زنجانی می خوان تحریم رو دور بزنن. بعد هم دنبال اون شخص بدون تا بتونن پول مملکت رو ازش پس بگیرن. این وسط هم همه چیز چند برابر پای ما در میاد
  • اریا نسب IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    49 6
    کار و تولید درست است که نقش به سزایی دارد اما ما میبایست قبول بکنیم که ی صد سال از تکنولوژی عقب هستیم ودر اختیار گرفتن تکنولوژی دنیا به این سادگی که گفته میشود نیست .جوانان بعضی هاشون استعدادهای زیادی دارند اما بدلیل حمایت نکردن و بهاندادن از طرف مسولین کشورهای پیشرفته انها را جذب و از فکر انها استفاده های فراوان میبرند لذا بنده پیشنهادم این است که نخبگان واقعی را در همان دوران مدرسه شناسایی کرده کاری که ابر قدرتها برای کشورهای جهان سوم انجام میدهند و منابع لازم و کمکهای مادی معنوی وهمچنین جهت فکری را در اختیار انان بگذارنداونموقع است که ما عینا شاهد پیشرفت کشور به معنای واقعی خواهیم بود در غیر اینصورت جهان سومی بوده ایم .هستیم. وخواهیم بود. والسلام
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    86 3
    فقط شعار...
  • fd khl A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    123 3
    به اين ميگن نماينده به نظر ايشان اشتغال و درآمد و ..... فقط براي زمان بحران هاست وگرنه اگه تحريمي نبود اشتغال مي خواستيم چكار
  • من A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    82 3
    نماينده عزيز به جاي پيشنهاد براي دور زدن تحريم ها با دولت محترم در راستاي برداشته شدن تحريم ها همكاري و همفكري كنيد . دور زدن مثل تقلبه يه روز رو ميشه و ازش جلوگيري ميشه . به فكر درمان درد باشيد نه تسكين درد .
  • به بو IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    66 4
    کاملا با نظر ایشان در مورد ایجاد کار برای مردم و جوانان موافقم ، اما " چو ناکس به ده کدخدایی کند کشاورز باید گدایی کند " دوست گرامی با حضور فرمایشی امسال جنابعالی در مجلس آیا میتوان امیدی به آینده بهتر داشت ؟
  • بی نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    5 67
    احسنت
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    66 3
    اين آقا نفرمودن مواد اوليه و تجهيزات و ماشين آلات از كجا بياريم؟ بعد اگر كسي نفت ما رو نخريد، دستمزد اين جوانان كارامد و خلاق و پركار و همه چي درست رو از كجا بديم؟ حالا دستمزد هم داديم، اين جوانان غيور با پولي كه احتمالا درميارن مواد مصرفي و دارو و ... از كجا و به چه قيمتي تهيه كنن؟ با از دست رفتن مداوم ارزش پول، حقوق ماه سوم و اول اينها داراي يك ارزش است؟ يك كم غد بازي رو كنار بگذاريد، تجربه توليد بنزين داخليتان را ديديم....
  • اسمال طلا IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    70 3
    کلی گویی. این که نشد پیشنهاد منم میتونم بگم تنها راه نابودی استکبار اتحاد تمام کشورهای تحت ستم است. حالا یکی بیاد زنگوله را بندازه گردن گربه.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    60 4
    از كرامات شيخ ما چه عجب پنجه را باز كرد و گفت وجب
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    69 5
    زمان آن مرد رفته هم تحریمها را دور زدن که به دورزدن ملت انجامید خواهش میکنیم دیگ دور نزنید ...
    • باب اسفنجی شلوار مکعبی A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      25 4
      منظورت احمدی نژاد بود
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    75 2
    مشکل اینه که متاسفانه متصدیانی که قراره تحریم رو دور بزنند مردم رو دور زدند .
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    55 2
    چهار تا کارخانه بدون بازده بزنید فقط هوا را آلوده کنید و آب را هدر بدید.
  • احمد IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    36 3
    افا توروخدا یه کمی اطلاعات علمی به این اقایان بدید تا حساب شده اظهار نظر کنن
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    28 3
    خواهش میکنم تحریم ها را دور نزنید خواهش میکنم
  • عمو حشمت A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    10 27
    سر انجام یکی پیدا شد حرف دل ما رو زد. خیلی ها تنها مسلئه شون کنسرت و حجابه و ....
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    28 2
    آقای نماینده مجلس مگه نمیدونی اینقد لابی وارد کننده ها قویه که نمیشه جلوشه گرفت .مواد اولیه از کجا باید بیاد؟ از خارج. اگه همینقدر که چیزای بیمورد مانور میدین و تحقیق میکنید رو تولید سرمایه گذاری می کردید الان هم هسته ای بودیم هم پیشرفته
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    71 3
    من همیشه فکر می کردم باید تولید داخلی رو از بین ببریم. ممنون از اینکه من رو متوجه اشتباهم کردید
  • حجت اله A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    29 2
    نظر خوب پاداش دارد آفرین بر توی خلاق
  • عباسعلی IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    23 2
    بی خیال مرد
  • د IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    61 1
    یکی دیگر از روشهای دورزدن تحریمها آوردن جنس از بندرهای خصوصی بدون گمرک وفروختن با ده برابر قیمت که در حال انجام است
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    38 3
    خدایا چرا این حضرات این قدر به بدیهیات می پردازند. خوب برادر من چه جوری؟ شما که عضو فراکسیون مربوط هستید راه کار بدید چه جوری؟ گفتن این همه باید خیلی آسونه ولی چه طور؟ مخصوصا با آن عکس و پوستر تزیینی خیال کردید حرف های تزئینی هم به کار می آد.
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    64 2
    اینا واقعا تحصیلکرده اقتصادن.... نمیدونن بدون ارتباط با سایر کشورها دیگه نمیشه زندگی کرد. بدون تکنولوژی وارداتی چطور میشه کارخونه تولیدی ایجاد کرد. نکنه میخواد مثل حضرت نوح از هر ابزار و کارخونه ای در دنیا یه چندتایی تو ایران تاسیس کنه که هم مدل رقابتیش حفظ بشه هم اشتغال و هم دور زدن تحریمها. خدایا با کیا شدیم 77 میلیون.. خدایا این شادیا رو از ما نگیر... خدایا دوران این مجلس رو کوتاه بفرما.
  • علی AU ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    44 2
    برادر دانشمند . درست کردن شهرک صنعتی و کارخانه مثل این می مونه که فروشگاه درست کنی ولی جنسی توش نذاری وقتی تحریمی و خارجی سرمایه گذاری نمی کنه قطعه بهت نمی فروشه ازت نمی خره ماشین آلات و دانش بهت نمی ده چی کار می کنی ؟ خیار و گوجه نیست که آب بریزی پاشون بزرگ بشن .همین نظرات بزرگ هست که وضع مملکت این شده
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    149 7
    آخه اين چه كاريه مملكت رو انداختين توي يك دور باطل بعد راه حل ارائه ميدين، بابا بذارين مشكلات ريشه اي حل بشه تا كي ميخواين اين دور زدن ها رو انجام بدين تا بابك زنجاني ها بوجود بياد؟
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    82 6
    چطوری می خواهد تحریم ها را دور بزند؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    108 6
    ساعت خواب. این دولت داره تلاش می کنه که تحریم ها برداشته بشه و شما دنبال راهکار دور زدن اونها هستی؟ بقیه چیزهایی هم که گفتی مثل انشای بچه مدرسه ای هاست و راه حل ندارد.
    • بی نام RU ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      33 2
      دليلش اينه كه اينها خوب خبر دارن مذاكرات به سرانجامي نميرسه چون مي دونن كه.............
    • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      9 41
      دلبندم صحت خواب نه ساعت خواب
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    39 3
    با همین راه‌حل‌های بی‌ربط و بی‌فایده کاری کردید که دلار یک‌شبه سه‌برابر و سرمایه‌های مردم در کسر ثانیه یک‌سوم شد. تمومش کنید دیگه تنها راه‌حل معقول و پایدار حل قضیه هسته‌ایه.
  • بی نام CA ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    25 3
    با کدوم سرمایه گذاری؟ کی اصلاْ‌ توی این شرایط سرمایه گذاری می کنه؟ دولت که پول نداره، مردم هم که ریسک نمی کنن چرا باید بکنن؟ کارخونه و شهرک صنعتی که یهو از تو زمین که سبز نمی شه. ن
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    40 2
    تحريم ها كمر ملت را شكسته، و گر نه براي اينها كه از ادامه تحريم ها سودهاي كلان مي برند و راه حل هاي صد من يه غاز مي دهند ، اكازيون است.
  • وحید A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    34 3
    متاسفانه بیش از 700 میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور که اقتصاد کشورایی مث امارات و کانادا رو شکوفا کرده اگه رقابت بود و همه مالیات میدادن و این سرمایه ها به کشور برمیگشت...آلمان با اون قدرت اقتصادی نمیتونه بگه نیازی به سرمایه خارجی ندارم چ برسه به ما که چیزی به اسم تولید نداریم اقتصاد ما مستعمره چین شده و نمونش خودرو که جنس های چینی رو سرهم میکنیم و دلمونو خوش میکنیم و میگیم تولید بدون رقابت و نبود امنیت برای سرمایه گذاری از جمله تحریم و...و شفافیت اقتصاد درست نخواهد شد
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    24 2
    .... اگر می خواهیم تحریم ها بی اثر باشند چاره ای نداریم جز حمایت از تولید و کار و اشتغال جوانان و ایجاد خلاقیت و نوآوری که تنها راه چاره برون رفت از شرایط فعلی کشور است..... اونوقت برادر من محصولات تولیدی را کی استفاده کنه؟؟؟ بازارهای داخلی که را چین گرفته... باید اول روابط با دنیا درست بشه تا جایی تولیدات داخل صادر بشه... اول آدم فکر کنه بعد حرف بزنه خوبه...
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    30 2
    زندگی ما از شخصی گرفته تا کاری همش شده دور زدن، انگار بدون دور زدن چیزی تغییر نمیکنه همین هم مونده آموزش دور زدن بیاد تو کتابهای درسی بچه هامون واقعا این وضع شایسته ماست؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    38 3
    فساد..مالی ...پارتی بازی...خفقان....
  • یه نفر A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    33 2
    آقا اصلا چرا باید تحریم باشیم که حالا بیاییم به ده برابر هزینه کردن اونو دور بزنیم؟؟؟
  • ايراني IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    19 4
    صبح بخير دورزدن ممنوع ان شاالله تحريم هاي ظالمانه برداشته مي شود . خواهشا راهكار را براي هدر رفتن آب سميينه رود جغاتو ونجات درياچه اروميه ارائه نمائيد .البته راهكار اين نباشد كه آب ته مانده همه سدهاي ايران باز شود تاتبديل به آب شور شود.
  • حسن رضا RO ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    49 1
    دوره سو استفاده از تحريمها به بهانه دور زدن تمام شد.به قول رئيستون:اون ممه رو لولو برد
  • بی نام FI ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    43 3
    منظور از دور زدن تحریم دور زدن ملت ایرانه . خخخخخخخخخخخخخخ
  • مهدی علوی A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    25 2
    به لطف غارت منابع بانکی و سیل واردات کالاهای خارجی مگر صنعت و صنعتگری هم مونده ؟ خود وزیر صنعت گفته اکثر واحدها با 50 درصد ظرفیت کار می کنند اون وقت نماینده مجلس که قطعا مطلع تر از ما باید باشد تازه به فکر احیا صنعت است . راستی زمان دولت قبلی که صنعت داشت زیر بار کالای قاچاق خورد می شد شما چیکار داشتید می کردید ؟؟؟..
  • بی نام EU ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    16 4
    نمی تونند 4هزار تومن به حقوق فرهنگیان اضافه کنند اونوقت توقع داریم یک نفر را به کار بگیرند
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    9 18
    خبر انلاین تریبون رسمی دولت....اسمتو بذار دولت انلاین
  • احسان A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    8 2
    این خواسته بگه منم دلم واسه ایران میسوزه ولی امکان نداره بدون رابطه با دنیا به اوج رسید اینا نمگین ما چکار کردیم که تحریم شدیم میخوان دور بزننسو استفاده کنن
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    17 2
    خراب این همه معلوماتم
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    10 1
    خود کشور های صنعتی هم نمیتونند ادعا کنند خودکفا هستند به خاطر این که در هر محصول صنعتی چندین کشور دخیل هستند مثل هواپیما های ایرباس و بوئینگ که قطعاتش در کشور های مختلفی تولید میشه
  • حمید دهشوری A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    9 1
    این نماینده های عزیز تبلیغاتشون رو شروع کردند ایجوری مــــــــــــــــــــــــــــــــا هوشیارم
  • بینام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    2 8
    من نمیدونم این دخترا چرا با این اتباع خارجی ازدواج میکنن ..نمیدونم
  • بی نام CA ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    5 0
    رای جمع می کنه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    2 0
    حرفایه قشنگ میزنی به ....
  • صبور IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    2 1
    مگه قرار تمام کالاها , مایحتاج و مواد اولیه را که لازم می باشد کلاا در همان کشور و توسط مردم همان کشور تولید شو ؟ کی گفته؟ و چرا ؟ بریم مجددا مفهوم استقلال را دوباره باز تعریف کنیم مثلا بعضی کشوره توت خشک ندارند بعضی کشتی یا نفت کش عظیم ندارند و امکان ساخت آنرا ندارند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    1 0
    جشم بسته غيب گفتي