کارلوس کروش هنوز در انتظار تماس مسئولان فدراسیون فوتبال است.

میثم بهرامی / کروش که شاید تا چند روز بعد لقب «سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران» را در کنار نامش ببیند، هنوز در انتظار تماس مسئولان فدراسیون فوتبال است تا شاید قراردادش تمدید شود. او زمانی که دید مذاکراتش با فدراسیون به پایان رسیده اما قراردادش تمدید نمی شود، ایران را ترک کرد و گفت که دلیل ترک ایران پایان یافتن ویزایش است. حالا کروش در امارات مستقر شده و حس لامسه و حس شنوایی خود را تیز کرده تا متوجه ویبره و صدای تلفن خود شود و تماس احتمالی از ایران را به میسد کال تبدیل نکند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کروش گوش به زنگ منتظر مانده اما از طرفی در ایران اراده کافی برای تمدید قرارداد این مربی وجود ندارد. اگر هم اراده ای وجود داشته باشد، مصاحبه های مختلف افرادی که خارج از فدراسیون هستند، این اراده را سست می کند. از طرفی وزیر ورزش هنوز در مصاحبه هایش موضع خود را نشان می دهد و از طرفی از مجلس هم مصاحبه هایی علیه کروش انجام می شود. وزارت ورزش گرچه اخیرا اعلام کرده که هیچ دخالتی در قرارداد کروش نخواهد داشت، اما در پایان همین خبر تاکید کرده که فدراسیون باید منافع فوتبال را در مورد قرارداد سرمربی تیم ملی در نظر بگیرد. وزارتخانه در حالی بر رعایت شدن منافع فوتبال ایران تاکید کرده که پیش از آن هم وزیر گفته بود در ثبت قرارداد کروش، منافع فوتبال ایران حفظ نمی شود.
از طرفی محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس هم مصاحبه کرده و گفته: «کروش در قبال رقم سنگینی که مطالبه می کند به هیچ وجه کارایی و بهره وری لازم را نداشته است. او نان نام خود را می خورد. به شخصه اعتقادی به نگهداشتن کروش ندارم و دلیلی ندارد فدراسیون فوتبال به دنبال کسی باشد که کارنامه مثبتی نداشته، مگر اینکه اهداف خاصی پشت این قضیه باشد.» رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در حالی این مصاحبه را انجام داده که تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال اساسا موضوعی نیست که در حیطه کاری نمایندگان مجلس باشد و اگر فیفا متوجه دخالت مجلس در این ماجرا شود، عواقب خوبی برای فوتبال ایران نخواهد داشت.
با وجود این صحبت ها، از داخل فدراسیون فوتبال پالس های مثبتی صادر شده که اهالی فوتبال را به تمدید قرارداد کروش امیدوار کرده است. فردای روزی که کروش از ایران رفت، عباس ترابیان مصاحبه کرد و گفت که مذاکره با کروش تمام نشده و او به احتمال زیاد به ایران برمی گردد. از طرفی نلو وینگادا سرمربی تیم ملی امید هم در مصاحبه ای گفته که با کروش تماس گرفته و او گفته که تا پایان هفته به ایران می آید تا قراردادش را تمدید کند. از طرفی کفاشیان هم بارها اعلام کرده که تمام تلاش خود را انجام می دهد تا کروش را به ایران برگرداند.
اما جدا از این بحث که کروش قراردادش را تمدید می کند یا نه، سوال بزرگی در این ماجرا بی جواب مانده است؛ اینکه دلیل تغییر موضع ظاهری وزارت ورزش در مورد کروش چیست؟ چرا وزیر ورزش یک روز مخالفت خود را با ادامه حضور کروش در ایران اعلام می کند و روز دیگر، اعلام می کند که قصد دخالت در ماجرای نیمکت تیم ملی را ندارد؟ بحث جدیدی که مخالفان حضور کروش در ایران پیگیری می کنند، مبلغ دستمزد این مربی است. کروش برای کل قرارداد خود سالی 1.5 میلیون یورو (حدود 6 میلیارد تومان) طلب کرده اما این روزها حرف از مبالغ 2.5 میلیون یورویی زده می شود که واقعیت ندارد. از طرفی باید پرسید که وقتی در لیگ برتر ایران مبلغ قرارداد چند مربی حدود دو میلیارد تومان است، آیا پرداخت 6 میلیارد تومان به کروش زیاد است؟
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واحد ضد مافیا A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    علی دایی هم سوادش رو داره و هم تو تمام دنیا یک فوتبالیست شناخته شده است چرا از امیر مافیا نمیگین که سوادش در حد تصمیم کبری و شناخته بودنش هم در حد راه ندادنش به تمرین تیم المانی و از پشت فنس با حسرت نگاه کردن اون تمرین بوده ولی الان دم و دستگاهی داره که هیچکس جرئت نداره به حریمش نزدیک هم بشه .گاد فادر .
    • بهداد US ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
      17 13
      علی دايی اگه شناخته شده به عنوان بازيکن بوده نه مربی. هيچ چيزی درکارنامهٔ دايی ارزش 2 ميليارد برای مربيگری نداره. اقلا اون قلعه نوئی پنج بار در ليگ قهرمان شده.در فوتبالی که دايی 2 ميليارد ميگيره که افتضاح به بار بياره امثال کيروش بايد هم شيش ميليارد بگيرن.
  • بک هموطن A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    بااجازه کی اینمبلغ پول را ازگلوی مردم ضعیف که محتاج نان شبند را به اینو ان حاتم بخشی میکنید ایا ان همه ثروت برای این مردک کافی نیست ایا او وامثالهم نباشند اسمان بزمین میرسد شما را بخدا یه کم فکرکنید ان دنیائی هم هست برای من وامثال من کرفتار قلعه نوئی ودائی ودیگران فرقی ندارد این مبالغ را در زیرساخت ها استفاده نمائید بلکه دراینده باعث ایجاد کار وامکانات گردد
  • محمد . ع IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    115 6
    نباید فراموش کنیم کار مهم کیروش بستن تمام منفذ ها برای لابی کردن بود و عادت دیرینه اشنا و اشنا بازی را به شایسته سالاری و تمکین به جمع گرایی تبدیل کرد.
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    90 6
    خلایق هر چه لایق...برید مافیا رو بیارید سرمربی تیم ملی بشه علی لابی هم خوبه
  • اکرم A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    65 5
    بابا این بدبختو الکی علاف کردیم. از اول هم معلوم بود دست دست میکنن تا آبها از آسیاب بیفته و الا ما مثل آدمایی میمونیم که نون خشک خلی عادت کرده ایم و اگه چلوکباب بخوریم رودل می کنیم. لیاقت ما همون موتور گازی های وطنیه نه بیشتر...
  • عباس IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    70 4
    مطمئنم دلالان نمیزارن کیروش بمونه چون قصد دارن مربیان خودشونو بندازن به تیم ملی.اقای کفاشیان لطفا کیروش رو حفظ کنید حتی اگه تا پایان جام ملتها هم شده.
  • احمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    75 4
    برید همون فرکی را بیارید تا بریم تو ده سال پیش
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    34 55
    بر پدر هرچی دلال و کارچاق کنه لعنت...سالی 7 میلیارد
  • sorena IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    60 5
    آخر یه کاری میکنن که این کروش بنده خدا جونشو ور داره بره تا تیم ملی دوباره بیفته دست امسال قلعه نوعی و مایلی کهن خخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    71 4
    به این جناب پورمختار باید گفت بهتره به جای اظهار نظر درمورد سرمربی تیم ملی که هیچ شناخت ومعلومات شفافی راجبه ش نداری به سیاست خودت برس و فوتبالو قاطی سیاست مجلس نکن..تو کشوری که از وزیرو وکیلش گرفته تا نماینده مجلسش توکارای فدراسیون فوتبال دخالت کنن نتیجه ش همین میشه که ما یه مربی سرشناسو از کشور فراری بدیم...
  • محمد جواد A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    101 6
    سلام، بیاید ۱ بار هم که شده ۱ ذره معرفت به خرج بدیمو واقعیت رو بپذیریم. از هر زاویه ای‌ به این قضیه نگاه کنیم کی‌ روش به فوتبال ما خدمت کرده. اینم فراموش نکنیم که اون ۴ برابر پولی‌ رو که گرفت، با رفتن به جامِ جهانی‌ به کشورمون و فدراسیون پس داد. موندن کی‌ روش تو کشور ما ۱ سرمایه گزاری بلند مدت هستش که یقیناً بار دیگر سود آور خواهد بود. اگر کی‌ روش نبود به جای ما ازبکستان رفته بود جام جهانی‌ و ما حسرت به دلمون میموند.
  • بی نام GB ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    47 8
    الان یه عده شروع میکنن به خالی کردن عقدهاشون و گفتن ........ انگلیس هم یکی از ضعیف ترین نتیجه های تاریخشون گرفت۱ امتیاز اما کادر عوض نکردن
  • رحیم سرشاری A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    74 7
    اقای گودرزی اگر قوم وخویش بیکاری داری بزارش سر مربی ....کی به کی......مثل دروان احمدی نژاد
  • ذكايي IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    43 6
    از وزارت ورزش بعيده كه خلاف نظر مردم پرسپوليس و تيم ملي رو تضعيف كنه اگه امثال علي دايي ٢/٥ بگيرن كيروش ٦ بيشتر ميارزه والا حواسمون باشه زنگ تفريح مافياي عرب نشيم در استراليا
  • سانی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    23 3
    الان کیروش بهترین گزینس چون تا جام ملت ها وقت زیادی نداریم.دلیل این که ما 40سال تو جام ملتها هیچ مقامی نداریم اینه که همیشه 4 5 ماه مونده به جام نیمکت تیم ملیمون رو عوض می کنیم بعد هم انتظار نتیجه داریم و میگیم چرا قهرمان نمیشیم.چپندبار آخه یه اشتباه رو تکرار میکنید.
  • فرهاد 30 از کرمان A1 ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    18 1
    عزیزانی که سفارش دایی و قلعه نوعی رو برای سرمربیگری تیم ملی میکنن یادشون رفته دایی با آرزوهای مردم برای جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چه کرد؟ یا امیرخان قلعه نوعی با یکی از پر ستاره ترین تیمهای تاریخ این مملکت درجام ملتهای 2007 چه نتیجهای قابل توجهی بدست آوورد؟ آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
  • ali IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    26 2
    آقای کیروش مربی تیم ملی ایران بوده و دو سال برای این تیم زحمت کشیده ، آقای وزیر ورزش این بنده خدا رو مسخره و بلاتکلیف نکن
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    9 2
    فراموش نکنید اگر قلعه نویی مربی تیم ملی بشه باید برای داورهای هربازی 50.000 دلار به گفته واعظ آشتیانی کنار بگذارید
  • ali IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    3 10
    از آقای عادل خان با اون ادعای عدالتش, انتظار داشتم بجای تلاش برای متقاعد کردن افکار عمومی در موندن کیروش, میرفت دنبال بحث حق پخش تلوزیونی. فک کنم اصلا خبر نداره از این جریان, یا شایدم خودشو به بی خبری میزنه. عدالت عادل هم جا و مکان داره. که اون رو هم منافعش تعیین میکنه.
  • سعید IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    7 1
    آقای روحانی وزیر ورزشت رو دریاب.