۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲

حماس با شرایط سختی توانست یک بازی منطقه ائی و بین المللی علیه خود را با استفاده از توان ایستادگی مردم غزه به یک برد تبدیل کند. شادی مردم غزه در خیابانها بعد از قبول برقراری آتش بس ذلت بار توسط رژیم صهیونیستی که کمر به خلع سلاح حماس بسته بود و فقط تخریب تعدادی تونل نصیبش شد که مجددا" حفر خواهد گردید، نتیجه پیروزی مقاومت در برابر زیاده خواهی است که نشان از احساس عزت و غرور مردم غزه دارد. این جریان منطقه ائی به رهبری صهیونیستها و کشورهای عربی قصد داشت بعد از حذف حامیان منطقه ائی حماس و از همه مهمتر کودتای نظامیان در مصر با حمایت آمریکا، دو نیروی تاثیر گذار مصر و حماس در صحنه فلسطین را از میدان مبارزه حذف کند.

 از جهت بیرونی حماس و مردم غزه در این جنگ تمام عیار پنجاه روزه کاملا" تنها و بدون پشتوانه بودند. از جهت درونی فقط این مقاومت مردم غزه و ابتکارات نوین حماس و استفاده از توانمندیهای جدید و نو آوری های فن آورانه و تسلیحاتی بود که توانست معادلات قدرت را بهم بزند. حماس طی دو سال گذشته و با شروع خیزش مردم مسلمان علیه دیکتاتورهای منطقه شرایط سخت سیاسی بین المللی را از سر گذراند و تقریبا" تمام پشتوانه های سیاسی و بین المللی خود نظیر سوریه، مصر، کشورهای عرب خلیج فارس و تا حدی ایران را از دست داد. اما مقاومت مردم غزه هم زمینه بازگشت حماس به قدرت را فراهم کرد و هم توانست زمینه حمایت مجدد بعضی از پشتیبانان حماس همچون ایران را حداقل از جهت تبلیغی و رسانه ائی فراهم کند. یعنی ایستادگی مردم غزه در مقابل زیاده خواهی صهیونیستها و درخواست حماس به نیابت از مردم غزه برای شکستن تحریم هشت ساله زمینی، هوائی و دریائی غزه توانست سلاح تخریب و ویرانی و کشتار صهیونیستها را کند و بی اثر کند.

خرابه های غزه
رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا و در سایه سکوت نسبی دولتهای غربی و عربی با اجرای سیاست نسل کشی در غزه نه تنها حمایت افکار عمومی جهان را از دست داد بلکه احساسات عمومی را نیز جریحه دار کرد. در این دور از جنگ، اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی جای شکی بر جای نگذاشت که به دلیل نامتناسب میزان عملیات و حملات کور به مناطق مسکونی، مدارس تحت اختیار سازمان ملل و زیر ساختهای شهری و کشتار غیر نظامیان و کودکان، افکار عمومی مردم دنیا در حمایت از مردم غزه به حرکت در آمده است. صحنه های دردناک کشتار عمدی کودکان بی دفاع فلسطینی در سایه این سکوت دولتهای فوق از یکطرف و مقاومت مردم غزه از سوی دیگر برای رفع محاصره هشت ساله خود هم باعث شد دنیا در غزه شاهد رخ دادن یک فاجعه انسانی باشد و هم به شرایط بحرانی منطقه دامن زده شود و هم منطقه را به لبه پرتگاه بکشاند. متاسفانه دولتهای غربی حساسیتهای بشر دوستانه اشان را در یک برخورد حاکی از رعایت عامدانه معیارهای دوگانه از دست داده اند و حتی علیرغم مخالفتهای مردم و افکار عمومی اشان با این جنایات رژیم صهیونیستی، دست از حمایت این رژیم بر نداشتند و دو پهلو موضعگیری کردند که حمایت وقیحانه و غیر مسئولانه اوباما ، دو پهلو گوئی وزیر خارجه انگلیس از این قبیلند.
عکسی که از سوی عکاسان سازمان ملل گرفته شده و در فضای مجازی قرار گرفته است چند کودک فلسطینی را نشان میدهد که بر بام یک ساختمان تخریب شده در غزه نشسته و یا مشغول بازی هستند. این تصویر خود فی نفسه هزاران معنا با خود حمل میکند از حصار سیمی آن تا نوع تخریب ساختمان و صورت آبله رویش بخوبی جهت گیری آینده فلسطین و خاورمیانه را نشان میدهد که نسل جدیدی از میان خرابه ها و آشفتگیهای ژئوپلیتیکی برخواهند خواست که بعد از نسل سنگ پران و موشک پران دارای عمق کینه ائی استراتژیک از رژیم صهیونیستی است که هر یک خود موشکی خواهند شد که فقط به مبارزه برای رها سازی سرزمینهای پدری خود می اندیشد و نه مذاکره و مصالحه. این پیروزی را باید به مردم غزه تبریک گفت که برگ زرین دیگری بر تاریخ مبارزات خود علیه رژیم اشغالگر فلسطین افزودند و بازهم میگویم اگر این نسل در سال 1948 حضور داشت رژیم صهیونیستی در سرزمینهای فلسطین تشکیل نمی شد. متاسفانه نتیجه سیاستهای امریکا در منطقه ازدیاد سطح خشونت و افراطیگری است که در آینده غیر قابل کنترل خواهد بود و دودش به چشم صهیونیستها و رژیمهای عربی خواهد رفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    8 1
    البته بنظر من پیروزی ملت فلسطین نه به خاطر موشک های حماس بلکه به خاطر توجه جامعه جهانی به کشتار مردم مظلوم و داستانهای هولناک غزه بود.باید از تکرار کندن و تونل و تخریب تونل که برای مردم غزه دور باطل شده یک قدم به جلو برویم. این مردم مقاومت می کنند اما همه مقاومت می کنند که تحولی به وجود بیاد نه اینکه دور باطل بزنند.