۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

تهران سما نوشت:

مدیرعامل نشر شهر با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان ایرانی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه "باز باران" است ، از ارائه تخفیف های ویژه به شهروندان خبر داد.

سید مجید حسینی با اشاره به اهداف کلی برگزاری این نمایشگاه گفت: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری هم در حوزه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و هم در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی و بومی از طریق محصولات فرهنگی و پوشاک هم از اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه "باز باران" است.

مشاور شهردار تهران ادامه داد: از دیگر اهداف ما حمایت از تولیدکنندگان ایرانی نوشت‌افزار، ملزومات مدرسه و پوشاک در سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی و توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از محصولات فرهنگی، نوشت‌افزار و پوشاک منطبق با الگوی اقتصاد مقاومتی در جامعه، به ویژه دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور و مهمترین ارکان جمعیتی کلان‌شهر تهران است.

وی افزود: همچنین نهادینه کردن یک حرکت بزرگ فرهنگی ـ اقتصادی در کشور، به گونه‌ای که در بسیاری از استان‌ها و شهرهای بزرگ قابلیت اجرا و تداوم داشته باشد ، از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه بازباران است.

مدیرعامل نشر شهر به مراحل اجرای این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: از 15 تیرماه با تشکیل ستاد برنامه‌ریزی و سیاستگذاری متشکل از دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه شامل معاونت خدمات شهری، اتاق اصناف ایران و مؤسسه نشر شهر که در مراحل بعدی شرکت شهروند، شرکت ساماندهی مشاغل، ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مرکز ارتباطات راهبردی شهرداری، معاونت اجتماعی و فرهنگی و مرکز مطالعات شهرداری به آن اضافه شدند ، مراحل اجرا آغاز شد.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه روز 20 تیرماه دبیرخانه نمایشگاه شکل گرفت ، تصریح کرد: تشکیل هیئت کارشناسی محصولات فرهنگی، نوشت‌افزار و ملزومات مدرسه و جمع‌آوری نمونه‌ها در دبیرخانه مرکزی ، تشکیل ستاد خبری، انتشار فراخوان، طراحی مفاهیم و گرافیک تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمایشگاه، طراحی و آماده‌سازی سیستم مکانیزه ثبت کالا (نرم‌افزار ـ سخت‌افزار و شبکه) و تعیین 10 نقطه در سطح شهر تهران برای برپایی سازه‌های نمایشگاهی بر اساس پهنه‌بندی شهر از دیگر اقدامات اجرایی نمایشگاه باز باران بوده است.

سید مجید حسینی در ادامه به اقلام در نظر گرفته شده برای ارائه به شهروندان اشاره کرد و گفت: دفتر مشق، نقاشی، دوخط ، مداد، پاک‌کن، تراش، خط‌کش، نقاله، گونیا، پرگار ، کیف، جامدادی، کلاسور، پوشه، کاغذ کادو ، لوازم کمک‌آموزشی شامل میکروسکوپ، تلسکوپ، لوازم آزمایش فیزیک و شیمی و کتاب کمک‌آموزشی ، اسباب‌بازی و سرگرمی فکری و پوشاک ارزان و مناسب بانوان از جمله اقلامی است که شهروندان می توانند از نمایشگاه تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 5 هزار قلم کالای نوشت افزاری و 500 قلم کالای پوشاک ارزان و مناسب بانوان در طرح های مختلف ارائه می شود ، گفت: در نمایشگاه برای اقلام مختلف تخفیف های مختلفی در نظر گرفتیم که میزان این تخفیف ها تا 40 درصد هم می رسد.

مدیرعامل نشر شهر به 10 نقطه برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت:  میدان صنعت، بلوار شهید پاک‌نژاد (منطقه 2)، بوستان گفت‌وگو (منطقه 2) ، فرهنگسرای اشراق (منطقه 4) ، برج میلاد (منطقه2) ، میدان امام خمینی(ره) پیاده‌راه باب همایون (منطقه 12)، فرهنگسرای خاوران (منطقه 15) ،  میدان امام حسین (ع) پیاده‌راه 17 شهریور (منطقه 13)،  بوستان ولایت (منطقه 19)، حاشیه دریاچه شهدای خلیج فارس(منطقه 22) و پارک قائم (منطقه 18) نقاطی است که نمایشگاه از 12 تا 22 شهریور در آن برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار است تا در 6 نقطه از محل های یاد شده در کنار برگزاری نمایشگاه برنامه های زنده مختلف و متنوع فرهنگی و هنری برگزار شود که بوستان گفتگو ،  برج میلاد ، بوستان ولایت ، میدان امام حسین (ع) ، دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک قائم از جمله این مکان هاست.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =