ایرنا نوشت:

رییس پلیس راهور ناجا گفت: امروزه ترافیک سنگین به یک معضل و دغدغه جدی در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این امر مستثنی نیست.

سردار اسکندر مؤمنی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با فرماندهان ارشد انتظامی و راهنمایی و رانندگی و مسوولان هلال احمر، اورژانس و راهداری استان گلستان در گرگان افزود: این مسئله به یک چالش تبدیل شده و بسیاری از کشورها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در اواخر سال ۹۱ مبنی بر رسیدن به حداقل تلفات رانندگی در کشور و تأکید معظم له بر این مسئله، اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب، همه ارگان‌ها و نهادها، اعم از مجلس و دولت دست به دست هم داده‌اند تا به خواسته ایشان برسیم و این حساسیت سخنان معظم له در کارها و برنامه‌های همه دستگاه‌های ذیربط دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این مسئله، آمار ۲۸ هزار کشته در سال‌های گذشته در پایان سال ۹۲ به ۱۸ هزار نفر رسید و این کاهش آمار تلفات در حالی به دست آمده که تعداد خودروها، رانندگان و سفرها افزایش دو برابری داشته است.

مؤمنی گفت: این آمار هم هنوز راضی کننده و مطلوب نیست اما به عنوان یک دستاورد خوب، نشان می‌دهد در یک مسیر درست حرکت کرده‌ایم ولی تأکید داریم که حتی یک نفر کشته هم زیاد است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: باید از گذشته‌های خود درس بگیریم و با ارزیابی مناسب و خوب، سوانح را به حداقل برسانیم.

به گفته مؤمنی، برای کاهش این آمارها عزم همگانی و جمعی لازم است که پلیس بخشی از آن اراده جمعی است.

وی با اشاره به این که یافته‌های امروز دنیا نشان می‌دهد که ترافیک یک موضوع تک مؤلفه و تک متغیر نیست، یادآور شد: اکنون تنها عامل انسانی دخیل نیست بلکه عوامل و مؤلفه‌های دیگری هم چون راه، وسیله نقلیه و حتی امداد و نجات و درمان، در کنار عامل انسانی تأثیرات بسیار زیادی دارند.

وی ادامه داد: در گذشته شاید ۵۰ درصد عامل انسانی در تلفات و مسئله ترافیک دخیل بود اما امروز این چهار مؤلفه در کنار هم تأثیرگذار هستند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: امروز ۵۰ درصد تلفات سر صحنه اتفاق می‌افتد و ۵۰ درصد دیگر بعد از صحنه است که میزان سر صحنه قبلا ۷۰ درصد بوده، اما با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده همچون عامل انسانی، راه و وسیله نقلیه این میزان ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مؤمنی افزود: اگر در متغیرهایی همچون انسانی، راه و وسیله نقلیه تغییری رخ ندهد و بتوانیم در زمینه امداد و نجات بیش از آن چه امروز داریم مجهز شویم و بیمارستان‌ها سریع تر مجروحین حوادث را پذیرش کنند و هلال احمر و اورژانس یکدیگر را پوشش دهند، می‌توانیم درخصوص تلفات بعد از صحنه به میزان ۳۰ درصد دیگر کاهش داشته باشیم و آن را به ۲۰ درصد برسانیم.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، اگر هر چهار عامل بتدریج و براساس برنامه‌های منسجم تغییر کنند، به مرور زمان به اهداف عالیه خود در کاهش تلفات خواهیم رسید.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 0
    ترافيك مون مثل دنياست و بقيه چيزامون برعكس دنيا