فارس نوشت:

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه نگاه به امور باید ابدی باشد گفت: مجلس قانونی وضع نکند که از درون آن بابک زنجانی‌ها و اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی بیرون آید.

آیت‌الله جوادی آملی عصر امروز (در دیدار با اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین) که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) به قم سفر کرده‌‌اند، اظهار داشت: ما قبل از انقلاب هر چه دشمنانمان به ما دستور می‌دادند می‌گفتیم چشم حال آنها به ما می‌گویند چشم بنابراین اگر این قدرت را نشناخته و حفظ نکنیم همان چیزی می‌شود که در جنگ جهانی اول رخ داد.

وی افزود: 8 سال دفاع مقدس به ما آموخت پرچم یا زهرا می‌تواند پرچم ایران اسلامی را حفظ کند اما پرچم 3 رنگ نتوانسته است حافظ پرچم یا زهرا باشد بنابراین دین در جوهره وجودی انسان وجود دارد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه دین آبرو، شرف و ملیت ما را تأمین می‌کند، تصریح کرد: نباید با مقوله‌ای مانند دین بازی شود؛ مجلسی قانونی را که وضع می‌کند نباید از درون آن بابک زنجانی‌ها و اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بیرون بیاید.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما باید به امور نگاهی ابدی باشد، خاطر نشان کرد: انسان باید بداند که مرگ او را نمی‌میراند بلکه اوست که مرگ را می‌میراند و بلکه انسان نمی‌پوسد بلکه از پوست به در می‌آید.

وی تصریح کرد: روزی در این کشور ما جشن خودکفایی گندم را جشن گرفتیم اما بعدها چند میلیون تن گندم به کشور وارد کردیم. آقایان در توجیه کارشان می‌گفتند که هم جشن خودکفایی گندم درست بود و هم واردات چند میلیون تن گندم چرا که ما تحریم بودیم و برای اینکه دام‌هایمان زنده‌ بمانند باید به آنها گندم می‌دادیم یعنی ما عرضه تأمین علوفه دام‌هایمان را نیز نداریم.

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بدون انقلاب مقاومتی امکان‌پذیر نیست، خاطر نشان کرد: ملتی که جیب و شکمش خالی است نمی‌تواند مقاومت کند.

آیت‌الله جوادی آملی به ضرورت و اهمیت فرهنگ پرداخت و گفت: فرهنگ حرف اول،‌میانی و پایانی را می‌زند و قبل از اقتصاد، سیاست و اجتماع، فرهنگ است و یا به تعبیر دیگری فرهنگ یعنی خود دین.

وی با بیان اینکه برای انجام هر کاری باید نقشه جامع آن کار در دست باشد خاطر نشان کرد: بدون در اختیار داشتن نقشه جامع هر تصمیمی که گرفته شود، ناقص است.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش مال را عمود خیمه یک نظام دانست و تصریح کرد: ملتی که جیبش خالی است در قدم اول مسکین و در قدم دوم فقیر محسوب می‌شود و فقیر نیز به این معناست که ستون فقرات یک فرد شکسته است بنابراین تا درک درستی از انقلاب اسلامی نداشته باشیم همه چیز در حد شعار است.

آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: تا زمانی که برای تصمیمات و کارها نقشه جامع وجود نداشته باشد هرگز اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد انشاء‌الله در آینده نزدیک شاهد شکوفایی، موفقیت و اشتغال کریمانه باشیم.

 

23503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    4 1
    درود بر عارف فرزانه،عالم آگاه و متعهد حضرت استاد علامه جوادی آملی که همواره در راستای حق و حقیقت گام برداشته و میدارد...به درستی که ایشان مصداق آیه کریمه السلام علیک یوم ولد یوم یموت و یوم یبعث حیا میباشد...خدا حفظشان کند....