انتقاد مسجد جامعی از نحوه توزیع طرح ترافیک/ چرا اکثر خبرنگاران طرح نگرفته‌اند؟

رییس شورای شهر از تبعیض در توزیع طرح ترافیک خبرنگاران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران ، با اشاره به صحبت‌های سیدجعفر تشکلی هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص توزیع آرم‌های طرح ترافیک، اظهار داشت:‌متاسفانه در توزیع آرم‌ها و کارت‌های طرح ترافیک شاهد تبعیض هستیم.

وی گفت: ما به سیاست‌های توزیع کارت‌ها و آرم‌های طرح ترافیک انتقاد داریم و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.این تبعیض‌ها، پرسش‌هایی است که باید مسئولان حمل و نقل ترافیک شهر تهران به آن پاسخ دهند.

وی همچنین گفت: باید سیاست‌های توزیع کارت‌ها و آرم طرح ترافیک به صورت کامل و شفاف بیان شود و این مطرح شود. من از چند نفر از خبرنگاران سؤال کردم که آیا طرح ترافیک دریافت کرده‌اند یا خیر که پاسخ اکثریت آنها منفی بود. 

 

نحوه توزیع آرم‌های طرح ترافیک اصلاح می‌شود

اما در ادامه همین جلسه، جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به انتقادات درباره توزیع طرح ترافیک پاسخ داد.

او گفت: در دو سال گذشته نگرش ما در محدوده طرح ترافیک از حجمی به صورت کیفی بوده است که در برنامه 5 ساله شهرداری نیز به این موضوع تاکید شده است، ضمن اینکه ما توجه ویژه‌ای را به محدوده‌های زیست محیطی شهر داریم.

تشکری هاشمی گفت: سابقه توزیع آرم‌های طرح ترافیک در کشور ما به شورای انقلاب برمی‌گردد که آن زمان این نهاد این مسئولیت را به عهده داشت و در همان زمان نیز کارت‌های مربوطه به گروه‌های خاص تعلق می‌گرفت. در این 30 سال گذشته ما تجارب خوبی را در خصوص توزیع آرم‌های طرح ترافیک داشته‌ایم ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز آرم‌های طرح ترافیک به چند طبقه از جمله ارگان‌ها، ادارات و نهادها و سهمیه‌بگیران و همچنین به گروه دوم از جمله شهروندان و شرکت‌های خصوصی داده شده است.

به گفته او؛ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تلاش کرده است کمترین مداخله را در خصوص سهمیه‌بگیران طرح ترافیک داشته باشد: ضمن اینکه شهروندان عادی نیز می‌توانستند با مراجعه به سایت مربوطه اطلاعات عادی خود را ثبت کنند و معاونت حمل و نقل ترافیک نیز پس از ثبت اطلاعات آنها و بر اساس امتیازات موردنظر آرم طرح ترافیک را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

معاون ترافیک شهردار تهران درباره امتیازات دریافت آرم طرح ترافیک گفت:‌ محل سکونت افراد، شغل افراد، حساسیت شغلی و نوع شغل از جمله امتیازات مشخص شده در این زمینه است.

او در ادامه در پاسخ به انتقاد مسجدجامعی درباره طرح ترافیک خبرنگاران گفت: ما نیز این را قبول داریم ضمن اینکه ما بر اساس آمار کارت‌ها آرم‌های طرح ترافیک را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم. مشکل در بعضی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به این گونه است که بجای اینکه آرم طرح ترافیک را در اختیار خبرنگار بگذارند، آن را در اختیار دبیر، مدیرمسئول و افراد ویژه قرار می‌دهند که ما نیز به این موضوع اعتراض داریم.

تشکری هاشمی از طرح جدیدی برای توزیع آرم طرح ترافیک در سال ۹۳ خبر داد: در سال آینده ما طرحی را در خصوص نحوه توزیع آرم‌های طرح ترافیک مدنظر داریم که قطعا با اجرای این طرح این تبعیض‌ها از بین خواهد رفت. از 4 میلیون خودرو در تهران 100 هزار خودرو آرم طرح ترافیک دریافت می‌کنند که تعدادی از این آرم‌ها نیز به صورت روزانه و هفتگی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: از 100 هزار آرم طرح ترافیک که در شهر تهران توزیع می‌شود حدود 10 تا 12 هزار آرم در اختیار آژانس‌ها، 10 هزار آرم در اختیار جانبازان، معلولان و خانواده معظم شهدا، 5 هزار آرم در اختیار خبرنگاران و مابقی آرم‌های طرح ترافیک در اختیار وزارتخانه‌ها، دستگاه قضایی و انتظامی و نهادهای دیگر قرار می‌گیرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    0 2
    البته جمعی از خبرنگاران خبرگزاری ما دریافت کردن اما تا اینکه طرح رو بهمون بدن کلی عذاب کشیدیم یه طوری رفتار می کردن انگار دارن لطف می کنن در حالی که این حق هر خبرنگاریه که طرح ترافیک داشته باشه
  • محمد RU ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    2 0
    5 هزار طرح را براي خبرنگاران تعيين كرده اند اما به بنده كه 28 سال است كار مطبوعاتي و خبري مي‌كنم و شاغل در يكي از قديمي‌ترين مطبوعات كشور هستم ، فقط دو دوره طرح دادند و سه سال است كه قطع كرده‌اند. در حالي‌كه براي اقوام و خويشان بعضي كاركنان مطبوعات و سايت ها هم آرم ترافيك اهدا مي شود.
  • ملایری پور A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    5 0
    تو رو خدا بر روی حمل و نقل عمومی اعم از مترو و تاکسی و اتوبوس هم همین قدر دقت نظر رو داشته باشید. درست نیست من مسیری که با خودروی شخصی خودم 15 دقیقه ایی میرسم، با مترو 45 دقیقه و با اتوبوس 1 ساعت و 45 دقیقه ای برسم لطفا انگیزه ایجاد کنید برای استفاده از حمل و نقل عمومی
  • بدون نام A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    2 0
    کل سهمیه طرح ترافیک شهرری با جمعیت 5/1 میلیونی که تمام منطقه 20 و قسمتی از منطقه 15 شهرتهران را هم شامل میشه کمتر از 200 فقره است و با توجه به وجود بیش از 300 واحد تاکسی سرویس به هر 3 تا آژانس دوتا میرسه البته آنهم اگر آن بالاها ناخونک نخوره