شرق نوشت:

اغراق‌شده، تصنعی و مضحک. اینها، تنها تعداد کمی از واژه‌هایی بود که پس از انتشار کلیپ باران کوثری برای تازه‌ترین آلبوم همایون شجریان و تهمورس پورناظری از سوی عده‌ای بر زبان رانده شد. البته واکنش‌ها از این هم فراتر رفت و متاسفانه فضای مجازی را گاه به‌دشنام از سوی عده‌ای قلیل آلوده کرد. کلیپ «چرا رفتی» برای نخستین قطعه آلبوم جدید همایون و تهمورس ساخته شده و قرار بود بیستم اسفند فقط در مراسم رونمایی اثر در تالار وحدت پخش شود، اما سر از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای درآورد و طبعا به طور گسترده‌ای دیده و نقد شد. اما ماجرای این کلیپ چه بود و چرا تا این حد جنجالی شد؟

«چرارفتی»؛ از تالار وحدت تا تالار ناسزاها
«نه فرشته‌ام نه شیطان»، آلبوم جدید همایون شجریان و تهمورس پورناظری، به‌زعم کارشناسان نشان‌دهنده توانایی‌های این دو موسیقیدان در عرصه آواز و آهنگسازی است. در این آلبوم، تعدادی از موسیقیدان‌های شناخته‌شده دنیا همچون «پدرو ائوستاچه» نوازنده سازهای بادی، «جیمی جانسون» نوازنده گیتار باس، «شجاعت حسین‌خان» نوازنده سیتار و «دیوید گارنر» که ارکستراسیون اثر را انجام داده، همکاری دارند. این مجموعه از هشت قطعه تشکیل شده که هر کدام از آنها با سازبندی، تنظیم و فرم‌های آهنگسازی صورت پذیرفته است.
شعرها هم از مولانا، شفیعی‌کدکنی، حسین منزوی، هومن ذکایی و سیمین بهبهانی هستند. اما از میان قطعات آلبوم، قطعه‌ای بیشتر مورد توجه قرار گرفت و سروصدا کرد که برای آن، موزیک ویدیو ساخته شده بود. «چرا رفتی» عاشقانه‌‌ای است از سیمین بهبهانی، که باران کوثری برای این قطعه کلیپی ساخت تا در مراسم رونمایی آلبوم مورد استفاده قرار گیرد. کوثری البته برای چند قطعه دیگر این آلبوم هم موزیک ویدیو ساخته بود که تنها «چرا رفتی» سر از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای درآورد. در این کلیپ سحر دولتشاهی، باران کوثری، مهرداد صدیقیان، نوید محمدزاده و... بازی می‌کنند. منتقدان این کلیپ بر این باورند که احساسات تا حد زیادی رقیق‌شده و اغراق‌آمیز است.
انتقادها البته از این سطح فراتر رفت و گروه‌هایی برای تمسخر کلیپ باران کوثری، کلیپ‌های تازه‌ای ساختند. با این حال آنچه مخاطب در این موزیک ویدیو می‌بینید، واکنش آدم‌ها نسبت به یک قطعه موسیقایی است که البته مشخص است با زمان و هزینه اندک ساخته شده. این تصاویر برای مراسم رونمایی این آلبوم تهیه شد و تنها برای خالی‌نبودن صحنه «تالار وحدت» به هنگام پخش کارها به آنجا رسید.
از این‌رو قصد تولیدکنندگان این اثر از این حرکت، ساختن کلیپ نبود. این نکته‌ای است که «تهمورس پورناظری» آهنگساز پروژه «نه فرشته‌ام نه شیطان» چندی پیش نسبت به آن متذکر شده و در متنی آورده بود: «این تصاویر تنها برای استفاده در مراسم رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» ساخته شده بودند. با این حال شماری از حاضران تالار، اقدام به فیلمبرداری از این تصاویر کرده و آن را با کیفیت نامناسب در شبکه‌های مجازی منتشر کرده بودند.
پس از آن شمار زیادی از مخاطبان این کار، خواستار دیدن این تصاویر می‌شوند که انتشار نسخه باکیفیت آن تنها پاسخی بوده به درخواست آن عده‌.» همان‌طور که تهمورس در آن یادداشت متذکر شده بود، پس از انتشار این کلیپ، واکنش‌های بسیاری به این تصاویر صورت گرفت که در نوع خود کم‌نظیر بود. بخشی بسیار خوشایند و بخشی سازنده و بخشی دیگر بسیار غم‌انگیز. خوشایند از این‌همه توجه سازنده و اینکه برخی ایرادات را به زبان تعهد و انسانی برزبان رانده‌اند. بخش افسوس‌برانگیز اما این بود که کامنت‌هایی با گفتاری به دور از ادب و نزاکت و فارغ از تربیت در فضای مجازی گذاشته می‌شد که نشان از خشم بود، نه دلسوزی.

همایون: انتقادها می‌تواند سازنده باشد
«شرق» طی تماسی تلفنی با همایون شجریان نظر او را درباره پخش این کلیپ از شبکه‌های ماهواره‌ای و حواشی آن جویا شد. او در این‌باره گفت: «بسیار متعجب شدم وقتی فهمیدم کلیپ رونمایی همه‌جا پخش شده است و شبکه‌های ماهواره‌ای آن را نشان می‌دهند. چون این‌کار به پیشنهاد تهمورس پورناظری تنها برای استفاده در مراسم رونمایی ساخته شد و من از پخش غیرمنتظره آن در شبکه‌های ماهواره‌ای کاملا غافلگیر شدم. هرچند پخش این کلیپ به دیده‌شدن و فراگیرشدن این اثر مخصوصا در نزد جوان‌ترها بسیار کمک کرد.»
وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از افراد نظر مثبتی از ساخت تصاویر بر روی آهنگ «چرا رفتی» دارند، اما از سوی دیگر برخی معتقدند که این قطعه به قدری زیباست که نیاز به تصویر ندارد، گفت: «با وجود این تعدد نظرات این واقعیت را نمی‌توان کتمان کرد که در عصر امروز تصویر می‌تواند بهفراگیر شدن اثر موسیقی کمک کند. ساخت کلیپ برای موسیقی اصیل، امری است که تا به حال به‌ندرت در داخل ایران اتفاق افتاده است و صددرصد حرکت روبه کمال خواهد داشت.»
گستردگی انتقادات و حتی ساخت کلیپ‌های طنز نشان از توجه مردم به این آهنگ و کلیپ آن داشت، نکته‌ای که همایون شجریان آن را اینگونه شرح داد: «هرگونه بازتابی درمورد کلیپ و آهنگ چرا رفتی برای من و خالقان اثر قابل توجه است و بعضا برخی از این انتقادات می‌تواند سازنده باشد. حتی نگاه طنز به یک اثر، یا کاریکاتوری از یک چهره می‌تواند دوست‌داشتنی باشد؛ به شرط آنکه حرمت‌ها را نگه داریم، در کلام و در قلم‌مان دوستی‌ها را حفظ کنیم.»

این یک کلیپ نیست
«این تصاویر تنها برای استفاده در مراسم رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» ساخته شده‌اند.» در ابتدای تصاویری که باران کوثری برای آلبوم تهمورس و همایون ساخته این جمله بر صفحه نقش می‌بندد تا مخاطب دریابد «چرا رفتی» یک کلیپ نیست.
همان‌طور که تهمورس پیش از این متذکر شده، آنانی که این تصاویر را به هر دلیل خوش نداشتند، چنانچه نوشتار آغازین آن را بخوانند درمی‌‌یابند که این تصاویر، کلیپ نیست. البته باران کوثری تا امروز پاسخی به انتقادها نداده و به نظر می‌رسد قصد این کار را نخواهد داشت.

23145

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    کلیپ خوبی نبود ولی همین کلیپ باعث معروف شدن آلبوم شد . تبریک به خانم سیمین بهبهانی ، ترانه بسیار زیبایی بود .
    • بی نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      آنقدر به اين كشور و اون كشور فحش داديم كه ديگه الان ارضامان نميكند و حالا ديگه نوبت خودمون شده اينم از فرهنگ بر باد رفته ايراني
    • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      46 18
      کلیپ باعث معروف شدن اهنگ شد؟ شما ظاهرا نمیدونید که قطعاتی که از استاد و فرزندشون پخش میشه، همیشه خوب قابل تامل و بی نقص هستند.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    اهگ بسیار زیبا بود سبک ویدیو هم باتوجه به اینکه برای مراسم بوده نه کلیپ خوب بود احساسات افراد تو کلیپ هم اغراق شده نبود من خودم موقع گوش کردن چند برابر اینها احساسات نشون میدم
    • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      14 39
      مسعود اشتباه مثبت دادم
    • naser A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      13 69
      خوب تو خیلی احساساتی هستی خوب که دیگه گوش ندی
    • عاشق A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
      8 3
      عالی بود من هم موافقم
  • میثم تمار IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    به تمام کسانی که به این کلیپ انتقاد کردند پیشنهاد میکنم که یکبار با هدفون وبا صدای نسبتا" بلند این کلیپ رو ببینند . خودشان متوجه همه چیز میشوند . آهنگ بی نظیریه
    • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      72 35
      با کمال احترام برای نظر شما این آهنگ به خودی خود بسیار زیباست و اگر قرار بود با هدفون استماع شود در حد همان آهنگ باید بقای می ماند ولی حالا که کلیپ شده باید یک جاذبه بصری داشته باشد به نظر شما عکس العمل چند هنرمند در قبال یک آهنگ چه جاذبه بصری دارد. شما این کلیپ را با کلیپ چند خوانده غربی یا ایرانی یا عربی که با فراخوان از مردم در جهت بیان هیجانشان در قبال آهنگ مورد نظر دارد مقایسه کنید.
    • مسعود IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      78 13
      خیلی جالب و عجیبه با توجه به اینکه اینهمه تاکید شده که " این یک کلیپ نیست " باز هم دوستانی مانند بینام از آن بعنوان یک کلیپ انتقاد میکنند و با کلیپهای خارجی مقایسه... دورست عزییییززززز: "این یک کلیپ نیست" «این تصاویر تنها برای استفاده در مراسم رونمایی از آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» ساخته شده‌اند.» در ابتدای تصاویر این جمله بر صفحه نقش می‌بندد تا مخاطب دریابد «چرا رفتی» یک کلیپ نیست. به خدا این یک کلیپ نیست ... باور بفرمایید
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    16 32
    این نوشته را از اول تا انتها خواندم و فقط متوجه یک جمله شدم که نویسنده از اول متن تا به انتها ده ها بار تکرار کرده .چرا ؟ خواهش میکنم اگه اشتباه میکنم بگید مگه توضیح یک جمله اینقدر مشگل است و یا خدای نکرده از نظر نویسنده خواننده ها اینقدر کند هستند
    • مسعود IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      25 12
      عزیزم به فرمایش شما دهها بار تاکید شده و قبل هم شده بود که " این کلیپ نیست و صرفا برای رونمایی از اثر در سالن تهیه شده" باز هم دوستان انتقادهایی میکنند که درخور یک "کلیپ" است. وای به زمانی که تاکید نمیشد...
    • farez IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      1 2
      آره . انگار ميخواسته مطلبو طولاني كنه يا شايد حس كرده چندبار بگه بهتر متوجه ميشيم
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    188 4
    به کلیپش کار ندارم ولی شعر و آهنگش خیلی زیبا بود
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    آفرین به این پسر و ادبش. کاش اونهایی که مسخره کردن یا فحش دادن یه کمی یاد بگیرن
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    68 6
    آهنگ و اجرای بسیار زیبایی بود حالا کلیپ باشه یا هرچه ولی این رو بگم این قطعه مخصوصا برای کسانی که در این سال نو به یاد عزیز از دست رفتشون میافتند بسیار دلنشین و بجا بود از آقای شجریان و همکارانشون و خانم کوثری تشکر میکنم و منتظر کارهای دیگر ایشون هستیم .
  • بی نام A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    29 19
    اینکه می فرمایید این کار کلیپ نیست و فقط برای مراسم رونمایی تهیه شده توجیه اغراق شده بودن و تصنعی بودن کار نیست. اگر مضمون صحبتتان این است که یه کار اصطلاحا "بزن در رویی" ساخته شده و حالا سر از شبکه های ماهواره ای درآورده، بنده موافقم. اما کاش بر سر موزیک و شعر به این زیبایی چنین بلایی نمی آوردید.
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    25 6
    نقد کردن خیلی راحتتر از افرینش اثر است. دراین زمانه که در و دیوار و ... جلوی هنرمند سنگ اندازی میکنند همین اراده معطوف به افرینش جای سپاس وقدر شناسی دارد. همچنین میتوان در چارچوب فرم محتوی و تاثیر این کار مطالبی نوشت.
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    100 3
    ای کاش ادب و متانت پاسخگویی همایون باب بشه مثل این آهنگ بسیار زیبا که با 100 بار گوش دادن هم سیر نشدم
    • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      16 1
      آهنگ دل سپرده ام از همین آلبوم رو هم گوش کنید بینهایت زیباست از آقای همایون شجریان بابت این آلبوم و مخصوصا کیفیت صداش ممنونم .خدا قوت هنرمند.
  • شایان A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    119 8
    واقعا که پسر یگانه آواز استاد محمدرضا شجریان هستی درود بر تو
  • علیرضا A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    23 17
    این کلیپ خوب بود ، اما نه برای همچین اثری بی بدیلی ...
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    58 9
    در این که همایون شجریان بسیار خوب این تصنیف را اجرا کرده است شکی نیست. اما تصاویری که شما اصرار دارید بگویید کلیپ نیست و باران کوثری کارگردان آن است بسیار بد هستند. تعارف نباید کرد. مشکل چندان ربطی به باران کوثری ندارد. ایده خوب بوده اما نقص بزرگ در ابزار کار است.استفاده از عده ای بازیگران درجه دو که مهمترین ویژگی شان همیشه ارایه بازی های بیرونی، تیپ سازی و حداکثر ساخت شخصیت های برون گراست. پیداست که بسیاری از آن ها خیلی هم به موسیقی ایرانی در خلوتشان گوش نمی دهند. چون به ارایه ی رفتارهایی مجبور شده اند که انگار چندان برایشان آشنا نیست.از زاویه های دیگری هم می شود به موضوع نگاه کرد... مثلا جامعه شناسی... این حقیقت تلخ که امروز در جامعه رفتار ما و ابراز احساسات مان نسبت به هم راستین نیست و ..
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      5 3
      دقیقاً موافقم که کلیپ است. چرا ابتدای کلیپ اسامی را می‌نویسد؟
  • بی نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    44 3
    من که کلیپشو ندیدم و نگاه هم نمیکنم، چون کلیپ باعث میشه یه آهنگ برا آدم تکراری شه فقط اینو میدونم آهنگ چرا رفتی فوق العاده س و هر روز شاید 10 بار گوش بدم البته آلبوم جدید استاد ناظری هم بی نظیره
    • بهاره A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      2 1
      همش ده بار
  • آ.ر IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    18 9
    چون بهترین آثارهنری درهمه حوزه ها مثل سینما کتاب موسیقی تاترو.... مورد نقد تند وبی محتوای عده ای که فقط نامشان منتقداست قرار میگیرد وارزش کارهنری را به صفر میرسانند باید به هنرمندان صد آفرین گفت که باز هم بخاطر مردمیکه قدر آنها را میدانند واز آثارآنان لذت میبرند ، فعالیت میکنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    38 5
    حقیقتا کلیپ بی ربط بود, این نوع کلیپ رو بیشتر واسه آهنگ های راک میسازن, درضمن این کلیپ تقلیدی تقریبا بدون آگاهی از اثر "شیرین" کیارستمی بود, ولی خیلی بهتر میشد واسه این کار کلیپ ساخت
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    11 4
    از کلیپش خوشم نیومد و خوب استاد که حرف نداره صداش و کارش یک یک
  • سهراب A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    4 1
    مسخره کردن و توهین که امری عادیه شده...بیشتر کاربران اینترنت اصلا اثری سینمایی رو نگاه نمیکنن و بخاطر سازنده اثر بهش حمله میکنن و بدترین واژه هارو بکار میبرن
  • ی.ر IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    7 4
    در این که این آهنگ همایون شاهکار است هیچ شکی نیست فکر نمی کنم کسی به این آهنگ ایرادی داشته باشد اما این نمایش، کلیپ یا هر چیزی که از فیلم شیرین الگو برداری شده بسیار تصنعی است و تقریبا می توان گفت هیچ کدام از افراد واکنش طبیعی ندارند و کارگردانی این اثر از ایده کپی برداری شده که بگذریم، غیرحرفه ایست . حیف این کار زیبای همایون که با این تصاویر عجین شده. با کمال احترام .
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    5 25
    نه آهنگ زیباست نه کلیپ . متاسفانه به صرف این که نام های بزرگ این اثر را تولید کرده اند نباید به به و چهچه کنیم. کار زیر متوسطی است و کلیپ هم بسیار ضعیف .
    • بهار EU ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      1 2
      ضعیف یعنی چی؟
  • صادق IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    6 2
    به نظرم این ویدیو در سطح موسیقی عالی این قطعه نبود.اغراق در ابراز احساسات و تصنعی بودنش واضحه.منم ممکنه ده برابر اینا احساساتی بشم ولی فیلم بازی نمیکنم.بعدم یا باید از افراد ناشناس استفاده میشد یعنی مردم عادی یا باید اگه قرار بود معروف باشن در انتخابشون دقت میشد که در حد اعتبار آقای شجریان و موسیقیش باشن.بهرحال قبول دارید که کل رپ با سنتی باید فرق داشته باشه
  • احسان A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    6 2
    آواز و موسيقي معركست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    9 3
    پسر کو ندارد نشان از پدر..... عالی بود این آهنگ. آفرین به همه عواملش.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    4 1
    نمی دونم ، حدااقل تو این روزا،، ولی مدتی بود که ندیده بودیم یکی جواب نقدهاشو این چنین با ادبانه بده درود بر شما
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    13 7
    حسودانی که نمی توانند ببینند شجریان ادامه خواهد داشت اینگونه حمله ها را شروع کرده اند.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    6 1
    به نظر من برایند نظرات تو یه جامعه ی آماری هیچ وقت دروغ نمیگه. من به عنوان کسی که به شخصیت و بازی های خانم باران کوثری علاقه دارم ولی این کلیپ رو اصلاً نپسندیدم. به نظرم اتفاقاً کلیپ هایی که در واکنش به این اثر ساخته شد به محترمانه ترین شکل نقد انجام میداد و به هیچ وجه نمیشه گفت در جهت تخریب اثر و خانم کوثری بود. به علاوه، این گونه نقد ها باعث برطرف کردن نقص ها و پیشرفت آثار بعدی هم میشه.
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    4 6
    اهنگ زیبایی بود اما کلیپ رو اصلا دوست نداشتم و حتی تا تخر ندیدم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    4 4
    از آدمهای معمولی استفاده کرده بود بهتر بود. بازیگرها کارشان نمایش احساساتیه که ندارن فکر کنم این کار برای تست بازیگری مناسب تر بود تا کلیپ.
  • شهروز A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    4 4
    دوستان توجه کردند که این کلیپ فقط برای مراسم رونمایی ساخته شده بود. ولی بسیار زیبا بود.
    • رضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      5 1
      خب برای مراسم رو نمایی هم بد بود
  • صالحي A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    11 9
    من از دست اندركاران ساخت اين كليپ تشكر مي كنم و همچنين استاد همايون شجريان كه قطعه بسيار زيبايي رو آفريدند. اما ذكر چند نكته خالي از لطف نيست: 1 متاسفانه هنرمندان ما دچار اين توهم شده اند كه به صرف اينكه هنرمند هستند بايد ساده ترين حركات آنها هم به چشم يك اثر هنري فاخر نگريسته شود. من از اين كليپ اصلاً لذت نبردم. به نظرم استحاله هنر بود و بس 2 باز هم متاسفانه و بدبختانه، از گذشته تا كنون خودشيفتگي عارضه غالب تعدادي از هنرمندان، روشنفكران و بخشي از اهالي عرصه هاي فرهنگي و علمي ما بوده و روز به روز نيز اين عارضه بدخيم تر مي شود. نمونه اش تبلورات بصري همين كليپ
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    4 0
    مجموعه ای از تصاویر که مرتبط با یه آهنگ ساخته میشه اسمش کلیپه. حالا میخاد واسه مراسم رونمایی استفاده بشه یا هر جای دیگه ای این چه توجیهیه که کلیپ نیست، چون اولش نوشته "این تصاویر تنها برای استفاده در مراسم رونمایی از آلبوم نه فرشته‌ام نه شیطان ساخته شده‌اند"؟ کجای دنیا کلمه کلیپ تحت تاثیر مکان نمایش قرار گرفته که انقد حق به جانب از این عبارت دفاع میکنیم؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    3 1
    نگفته از نقدها غافلگير شدم، گفته از پخش كليپ غافلگير شدم. تيتر اشتباه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    5 3
    اگراین آهنگ رو به همون روش کلیپ یعنی با صدای بلند از هدفون گوش کنید حتما حس قشنگ و جالبی داره حالا شاید تو کلیپش به نظر اغراق بیاد ولی واقعا حس جالبی داره
  • وحید تابان IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    10 3
    متوسط بود روو ب پایین بود...یه عده جمع شدن خودشون به خودشون احسنت میگن....توو هیچ جای دنیا همچین کلیپی سابقه نداشت....اغراق توش موج میزد
  • amin A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    5 4
    قطعا این اهنگ یکی از شاهکار های موسیقیه همایون شجریان هستش و البته اهنگ در حصار شب امید وارم موفق بشوند
  • حسین A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    5 2
    اغراق‌شده که چه عرض کنم بنظر من کنترل شده هم بوده واکنش نسبت به این قطعه.اصن صبح گوش میدی یه جوره، ظهر گوش میدی یه جوره، عصر، شب، آخر شب...هر وقت گوش میدی تک تک سلول های بدن به جنب و جوش میفته.مخصوصا قسمت اوجش.درود بر همایون شجریان عزیز که به ما نوید قدم گذاشتن در راه پدر را داد.
  • hamed IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    8 1
    دروووووووووووووود بر همایون خواهشا به جای این بحثا برین اهنگو گوش بدین
  • محمد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    6 2
    با موسیقی و شعر کاری ندارم اما تظاهر بازیگرا واقعا تصنعی و مسخره بود
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    3 1
    به نظر من موزیک و خوانندگی اقای شجریان خیلی هم زیبا و دلنشین بود حالا کلیپش خوب نبود یه بحث دیگه ی
  • حیف.. A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    5 1
    حیف نیست به جای گوش کردن این قطعه زیبا و مخصوصا این تیکه اوجش که فوق العادست بخوایم با حرفای صدمن یه غاز ارزش این آلبوم بی نظیر رو زیر سوال ببریم
  • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    3 1
    بهتون پیشنهاد می کنم البوم چه اتش ها را هم گوش بدید.استاد بی نظیرند.
  • طاها A1 ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    4 0
    بسیار بسیار عالی و زیبا من که خیلی حال کردم کلیپ هم عالی بود
  • نرگس A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    3 1
    من این آهنگو خیلی خیلی دوس دارم و حس فوقالعاده ای از شنیدنش بهم دس میداد،اما بعد از دیدن کلیپ این قطعه مدام چهره ی افراد کلیپ میاد تو ذهنم...دیگه مث قبل بهم شنیدنش لذت نمیده
  • شهرام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    4 0
    تمام کارهای استاد شجریان و همایون شجریان برای فرهنگ و هنر ایران باارزش و دوست داشتنی هستند
  • سحر FI ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 0
    خیلی وقت بود چنین آهنگ محشری گوش نکرده بودم ، احساس واقعیم این بود که از خو بیخود شدم،از جناب شجریا بینهایت سپاسگزارم که چنین حس دل انگیز و بی مثالی به بنده دادند...ممنونم
  • مهرشادبهبودی A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    از اون اهنگها ست که باید چند سالی منتظرش بمونی تا چندتا دلسوخته به پست هم بخورن وخلقش کنند.به عنوان یه شنونده حرفه ای دوسش داشتم.کلیپش هم که منویاد شیرین وفرهاد کیارستمی انداخت.با اونم حال کردم.کلا همه چی جور شد تا این کار فوق العاده افریده شد.تبریک ودمتون گرم به کل عوامل ...چرارفتی...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    1 0
    فقط میتونم بگم حیف این آهنگ که چنین کلیپی براش ساختن
  • moonbeam IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    نمیدونم چرا یه موج موسیقی کلاسیک راه افتاده بعد از آلبوم فوق العاده گروه چارتار حالا شجریان داره داغونم می کنه گریه ی آدم در میاد فقط کسی اطلاع داره که سازهای استفاده شده تو آهنگ چرا رفتی الکترونیکه یا زنده است؟
  • میلاد EU ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    با سلام به نظر بنده شاءن و شخصیت همایون شجریان و استاد شجریان بیش از این حرف هاست درست است که کلیپ فوق العاده نامتناسب و نابجا می باشد ولی ارزش آهنگ های این آلبوم خیلی بالاست. من به سهم خودم روزی 1 یا دوبار همه آهنگ ها رو میشنوم ولی هردفعه برام جدیده با اینکه من خودم اصلا سنتی گوش نمی دهم اصلا ولی این آلبوم.........
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 0
    آهنگش عالیه
  • آرمان A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    1 0
    تعجب میکنم از این همه نقد منفی و غالبا غیر منصفانه ویدیو که دلنشین بود... بنظرم اینطور اتفاقات واسه کسی که خیلی اهل موسیقی سنتی نیست میتونه باعث جلب توجه و جذب بیشترش به موسیقی بشه کلی عرض کردم وگرنه همایون شجریان که همیشه جایگاه خودشو داشته.
  • کیمیا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    2 0
    این حرفاچیزی از ارزش همایون دوست داشتنی کم نمی کنه .
  • محمود A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 1
    باتبریک به همایون گرامی اگرچه ایده این کلیپ نو نبود ولی به یکبار دیدنش میارزید.
  • ماهور A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 1
    هر بار که واژه ی عشق با طنین بهشتی صدایت برایم معنا میشود ، قلبم آکنده از شور و غرور تعلق به این سرزمین در حصار سینه بیقراری میکند آن لحظه است که زبان سخن گفتنم را از جان دوست تر میدارم.... برای همایون