۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

اقتصاد نیوز نوشت:در حالی که ادامه سقوط تولید کارخانه‌های فرانسه، رشد بخش خدمات در این کشور را خنثی کرده است، اقتصاد بخش خصوصی فرانسه نیز در ماه جولای 2016 با رکود مواجه شد.

بر اساس گزارش مارکیت اکونومیکز، شاخص کمپوزیت مدیران خرید فرانسه در ماه جولای در عدد 50 ایستاد؛ این رقم مرز تشخیص توسعه از کسادی را نشان می‌دهد. این شاخص در ماه ژوئن به 49.6 واحد سقوط کرده بود. شاخص تولید کارخانه‌ها هم به 48.5 رسیده، در حالی که شاخص بخش خدمات رقم 50.3 را نشان می‌دهد.

تاکنون، اقتصاد فرانسه در حال ثبت بهترین رشد سالانه خود از سال 2011 است. حتی پس از رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، وزارت دارایی فرانسه و صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را از رشد 1.5 درصدی در سال 2016 حفظ کردند.

اما اقتصاددانان در حال مشاهده نشانه‌هایی هستند که نشان دهد صادرکنندگان فرانسوی از آشفتگی در کشور همسایه بریتانیا رنج می‌برد. همچنین پس از حمله تروریستی در نیس که منجر به کشته‌شدن 84 نفر شد، صنعت توریسم فرانسه در معرض خطر قرار گرفته است. این صنعت نزدیک به 7 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تولید می‌کند.

جک کندی، اقتصاددان ارشد مارکیت اعلام کرد: «آخرین آمار PMI نشان می‌دهد که اقتصاد بخش خصوصی فرانسه در سه آغاز سه ماهه سوم، در حال راه رفتن روی آب است. انتظار می‌رود، گسترش اندک فعالیت‌ خدماتی مجددا ضعف بخش تولید را جبران کند.»

با توجه اینکه انتظارات شرکت‌های خدماتی در حال سقوط به پایین‌ترین سطح سال جاری است،‌ کندی اعلام کرد شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این روند فعالیت در نیمه دوم سال 2016 نیز ادامه پیدا کند. پیش بینی می‌شود شاخص منطقه یورو از 53.1 واحد به 52.5 واحد کاهش یابد.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =