تلاش‌های دولت در کردستان را نباید کمرنگ جلوه داد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اقدامات دولت برای توسعه کردستان را نباید کمرنگ جلوه داد.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، علیرضا آشناگر در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه اراده نظام و حاکمیت بر توسعه و پیشرفت کردستان استوار است افزود: دولت در طول سه سال گذشته اقدامات مهمی را برای رشد کردستان انجام داده است که به‌هیچ‌وجه نباید این اقدامات کوچک شمرده شود.

وی تلاش دولت برای ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان را یکی از این اقدامات برشمرد و گفت: ما دست تمامی کسانی را که به هر نحوی در به ثمر رسیدن نهایی این لایحه دولت تلاش کنند به گرمی می‌فشاریم.

آشناگر با اشاره به اینکه دولت مصمم به راه‌اندازی منطقه آزاد صنعتی تجاری بانه مریوان است افزود: استاندار کردستان رایزنی‌های خوبی با فراکسیون‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی برای جلب نظر آنان و دادن رای مثبت به لایحه انجام داده که امیدواریم با تلاش و همراهی نمایندگان مردم این لایحه با موفقیت به سر منزل مقصود برسد.

وی با بیان اینکه استان کردستان باید با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود نقش خود را در اقتصاد ملی ایفا کند ادامه داد: این استان در حوزه تجارت و بازرگانی می‌تواند با توجه به موقعیت ویژه خود و هم‌جواری با اقلیم کردستان عراق می‌تواند بیشتر و بهتر توسعه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید مصمم به استفاده از توانمندی‌های مرز بودیم افزود: با بهره‌برداری از توانمندی‌های مرز و ساماندهی معابر مرزی میزان درآمد مرزنشینان افزایش پیدا می‌کند و نقش استان در اقتصاد کشور برجسته‌تر می‌شود.

آشناگر اظهار داشت: تا زمان راه‌اندازی کامل و رونق منطقه آزاد نیازمند معابر مرزی برای تأمین معیشت مرزنشینان هستیم علاوه بر این معابر نقش اساسی در کنترل قاچاق دارند.

وی همچنین به تلاش‌های فراوان صورت گرفته برای بازگشایی معابر مرزی بعد از چند ماه تعطیلی اشاره کرد و گفت : معبر مله خورد سروآباد نیز با موافقت دولت بازگشایی شده است که نقش زیادی در رونق شهرستان سروآباد خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین به بازگشایی رسمی مرز سیرانبند بانه نیز گریزی زد و آن را یکی از اقدامات تأثیرگذار دولت در مراودات مرزی برشمرد و گفت : بازگشایی رسمی این مرز از لحاظ صرفه‌جویی در زمان و مراودات مرزی وارایه خدمات به شهرستان‌های هم‌جوار در غرب کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: با تلاش استانداران کردستان ایران و سلیمانیه عراق مشکلات پیش رو مرتفع ورسمی شدن این مرز به نتیجه رسید.

آشناگر تصریح کرد: مرز سیرانبند بانه همتای مرز باشماق است وباید با درس گرفتن از مشکلات مرز باشماق ادارات و نهادهای مختلف مرتبط با مرز چارت تشکیلاتی خود را تکمیل کنند.

وی در ادامه سخنان خود به مجموعه اقدامات صورت گرفته در مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم برخی مشکلات اقدامات خوبی صورت گرفته است که کاهش 68 درصدی قاچاق سوخت نمونه بارز و مشخص آن است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: سال گذشته از محل فروش سوخت 110 میلیارد تومان عاید کشور شده که این رقم در سال قبل از آن 20 میلیارد تومان بود.

آشناگر تمامی دستگاه‌های مستقر در مرز باشماق مریوان را به فعالیت و جدیت بیشتر در انجام وظایف محوله فراخواند و گفت: هیچ‌گونه کم‌کاری از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست و با هرگونه تخلف بشدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در مرز امتیازی به کسی واگذار می‌شود باید کاملاً شفاف و در قالب فراخوان‌های قانونی صورت بگیرد گفت : مردم کردستان محرم ما هستند و هیچ‌گونه توافق پشت پرده با کسی نداریم بر همین اساس اجازه جولان دلالان در مرز را نمی‌دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =