ایسکانیوز نوشت:

کارشناسان بهداشت عمومی در خصوص خطرهای استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند (اسمارت فون) هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گوشی‌ها که موجب ارتباط مستمر کارکنان با شرکت و فعالیت‌های کاری‌شان می‌شود، سبب از میان رفتن گفت‌وگو میان افراد، افزایش اضطراب کاری، اعتیاد به کار و ناتوانی دست کشیدن از کار می‌شوند.

به گفته کارشناسان از آنجا که همه کارها از طریق گوشی‌های هوشمند امکان‌پذیر است، برخی‌ها از افراد از حضور در جلسات کاری اجتناب می‌کنند.

نگرانی شدیدی در خصوص اعتیاد کارکنان به این گوشی‌ها در اروپا و ایالات متحده آمریکا به وجود آمده است.

به باور روانشناسان، نوجوانانی که ساعات طولانی از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند، پس از مدتی با اختلالات روانی مواجه و به استفاده بی رویه و نادرست از این وسیله معتاد می‌شوند. عمده‌ترین تفاوت موجود میان این اعتیاد و اعتیاد به الکل یا مواد مخدر در آن است که استفاده از تلفن همراه غیرقانونی نیست.

استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه در ذهن و اعصاب کاربران نوعی اعتیاد پدید می‌آورد که درست مانند اعتیاد به مواد مخدر، الکل، پرخوری، رابطه غیراخلاقی، بازی‌های‌ رایانه‌ای و ... مخرب است.

معتادان به استفاده از تلفن همراه از دوستان و خانواده فاصله می‌گیرند، منزوی می‌شوند، اولویت‌های سنی و اجتماعی نظیر تحصیل و اشتغال را پس می‌زنند و در هنگام دوری از تلفن همراه رنج می‌برند.

خاموش بودن تلفن همراه در افراد معتاد تحمل‌ناپذیر است و موجب می‌شود حتی هنگام خواب یا در مواقع خاصی که گوشی تلفن همراه را خاموش می‌کنند یا در حالت سکوت قرار می‌دهند به استرس و دلشوره دچار شوند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    26 1
    تیتر عالی بود :
  • حميدرضا A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    31 1
    اره معتاديم ميفهمي ؟معتاديم