انتشار یک یاداشت در انتقاد از پدیده سلفی در مراسم های عزای شخصیت های معروف با واکنش مخاطبان روبرو شد. گروهی این رفتار را فرهنگ جدید در کشور دانستند و برخی نوشتند این رفتارها ازفقر فرهنگی است.

تحلیل محتوای نظرات کاربران خبرآنلاین، نشان می دهد هر مخاطبی بنا به سلیقه خودش به تحلیل این موضوع پرداخته است؛ یکی از کاربران سلفی را رفتار متكبرانه و مسبوق به سابقه جماعت شبه روشنفكر جامعه خوانده و کاربربدون نام دیگری عکس گرفتن و دیدار با ستاره ها را یک هیجان و نیاز اجتماعی می داند و معتقد است: بیایید لااقل برای ساختن جامعه بر اساس نیازهایش فکر کنیم اگر عملی از دستمان بر نمی آید.

کاربر دیگری هم مشابه نظر نخستین مخاطب نوشت که این افراد به همه چیز به شکل بازیچه وتفریح نگاه میکنند حتی مراسم ختم، ولی مخاطب دیگری تحلیلش از این پدیده این بود که مردم قدرشناس افرادی هستند که به آنها خدمت کرده اند و با خوشحالی مردم خوشحال و با ناراحتی مردم ناراحت بوده اند.
کاربری هم معقتد بود این کار همه جای دنیا هست ولی برای اونا بی فرهنگی نیست طرفداری از یک ستاره. ما فقط باید یاد بگیریم حرمت مراسم ها رو نگهداریم.

یک کاربر هم این رفتارها را در قالب عبارت "زنده کش مرده پرست" تفسیر و با اشاره به حوادث پیرامون درگذشت مرتضی پاشایی نوشت:چند نفرتون زمانی که این بنده خدا زنده بود با خریدن آلبوم اریجینال ازش حمایت کردین که حالا یهو یادتون افتاده مرتضی براتون یه فرا اسطوره بوده و بهش دینی دارید که ادا نشده و اینجوری دارین از خجالتش درمیایید ؟
کاربری هم موضوع را با زبان طنز تحلیل کرد و نوشت که مردم موبایل می خرند برای همین کارها. این کاربربا اشاره به مشاهداتش در مهمانی ها نوشته است: رفتم مهمونی طرف موبایلش جوری گذاشته که همه مارک سیب گاز زده رو به وضوح ببینند.
یک کاربر هم معتقد است افراد معروف هم از این حرکات خششون می آید. این کاربر با نام بردن از برخی چهره های ورزشی نوشته است:الان شکایت کردن از مردمی که دوست دارند با افراد معروف عکس یادگاری بگیرند از طرف چهره های معروف زیاد شده است.

مجموعه نظرات کاربران خبرآنلاین درباره این پدیده را اینجا ببینید.
17212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386566

برچسب‌ها