میزان نوشت: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مذاکرات مسئولان حج ایران و عربستان در مورد حج تمتع 95 فردا برگزار می شود.

سعید اوحدی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات حج تمتع سال 95،گفت: بعد از اینکه کشور عربستان اعلام کرد حاضر است مشکل صدور ویزا زائران ایرانی را در داخل کشور حل کرده و برای زائران در داخل کشورمان ویزا صادر شود،این اقدام را گامی مثبت تلقی کردیم. 

او ادامه داد: بعد از این اقدام، عربستان با دعوتنامه ای مکتوب از هیئت ایرانی درخواست کرد در دور جدید مذاکرات شرکت کرده و مذاکرات دو جانبه در مورد حج انجام شود.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت تصمیم گرفتند در این دور از مذاکرات شرکت کنیم.

اوحدی با اعلام اینکه به طرف عربستانی اعلام کرده ایم که صدور ویزا یکی از 11 خواسته هیئت ایرانی است، گفت: یکی از شروط اساسی ما تامین امنیت زاِئران ایرانی و حفظ گرامت زائران براساس آموزه های دینی است. در سال های گذشته مشکلاتی در تفتیش بار زائران زن و روحانیون پیش می آمد که برای ما قابل پذیرش نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه وارد محوده قرمز زمانی برگزاری حج شدیم و این آخرین فرصت عربستان است، تاکید کرد: جلسه دو جانبه فردا برگزار می شود. ما 20 راهکار را به عربستانی ها برای تامین امنیت زائران و برگزاری حج ارائه کرده ایم.

او در پاسخ به این سوال که احتمال دارد عربستان به دنبال خرید وقت برای عدم انجام حج از سوی ایران باشد،گفت: ممکن است آنها به دنبال خرید زمان باشند اما ما به عنوان سازمان حج و زیارت وظیفه داریم که نسبت به تحقق احکام الهی تلاش کنیم.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =