ستاد بازسازی عتبات عالیات نوشت:


حوزه جذب و مشارکتهای مردمی از افزایش 20 برابری همراهی عموم در اجرای طرحهای بازسازی و توسعه ای ستاد در اعتاب مقدسه خبر داد.

بر اساس گزارش این حوزه در راستای تحقق اهداف ستاد و آماده سازی زمینه جهت مشارکت حداکثری دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تکمیل بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه تلاشهای متعددی صورت گرفته است که از طریق برنامه ریزی و بررسی راهکارها و شیوه های متنوع و آسیب شناسی عوامل مختلف، ارتقاء جذب نذورات مردمی را رقم زده است.

از جمله این فعالیتها اطلاع رسانی گسترده ، فرهنگ سازی مناسب و نیز برقراری ارتباط محکم و ارائه گزارش های منظم به مراجع محترم عظام و بهره مندی از راهنمائی های ایشان ، با هدف تقویت و تحکیم فرهنگ شیعه و همکاری است .

بنابر این گزارش ، تعامل با ائمه محترم جمعه و نمایندگان محترم ولی فقیه در کلیه استانها برای اشاعه فرهنگ نیکوی بازسازی اعتاب مقدسه و فعال نمودن ستاد بازسازی عتبات در کلیه استانها و شهرستانها از سایر اقدامات انجام شده در این مورد می باشد.

همچنین ایجاد دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در وزارتخانه ها و موسسات دولتی، برقراری ارتباط با صنوف، تشکلها و سازمانهای مردم نهاد و شناسائی و جذب متبرعین خاص، راه اندازی واحد امور روحانیون در ستادهای استانی و شهرستانی نقش موثری در شکل گیری این رشد مشارکت عمومی داشته است.

از سویی دیگر عقد تفاهمنامه همکاری در راستای جذب نذورات مردمی و استفاده از پتانسیل بانکداری الکترونیک به همراه ارائه گزارشات منظم از روند جذب نذورات و کمک ها و پیشرفت پروژه های در دست اقدام به دولت و مجلس در کنار ارزیابی فعالیت استانها بر حسب عملکرد سالانه از دلایل دیگر موثر در این زمینه به حساب می آید.

 

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386004

برچسب‌ها