۵۲ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹

مدیر مدرسه، از من می‌خواهد در ارزشیابی توصیفی نباید به دانش آموزان "نیاز به تلاش بیشتر" بدهم و حتی امتیاز "قابل قبول" از دید او قابل قبول نیست.

دانش آموزان من باید همه "خیلی خوب" باشند. بدون شک تا انتهای سال تحصیلی من درگیر خواهم بود. مدیر از من انتظار دارد بدون توجه به سطح واقعیِ دانش آموزانی که تحویل گرفته ام، دانش آموزان "خیلی خوب" تحویل بدهم! او خیلی ساده می گوید: "برای خودت مشکل درست می کنی!"

منِ معلم اگر در کلاس به وظیفه شغلی و البته اخلاقی ام عمل کنم، دچار مشکل می شوم... این بخشی از اظهار نظر یک خانم معلم دوره ابتدایی است.

بسیاری از معلمان در مقاطع سه گانه، از فشار مدیران برای افزایش نمره دانش آموزان در لیست های امتحانی شکایت می کنند. فشار به معلمان برای دست بالا گرفتن در دادن نمره به دانش آموزان در اکثر مدارس تقریبا به صورت یک رویه درآمده است. مدیران با این کار سعی می کنند امتیاز مدرسه خود را در رقابت با مدارس دیگر بالا ببرند. این عمل نوعی نمره سازی یا عملکردسازی کاذب است که نتیجه آن افزایش افت پنهان تحصیلی است. دانش آموزان با نمرات 18 به بالا یا ارزشیابی توصیفی «خیلی خوب» به کلاس بالاتر می روند بدون آنکه واقعا استحقاق این نمره ده یا امتیاز «قابل قبول» را داشته باشند.

نتیجه چنین رویکردی بیسوادی گسترده (در حد 50 درصد) دانش آموزان سال اول دبیرستان و ضعف شدید اغلب آنها در درک مفاهیم پایه ای دروس ریاضی (چهار عمل اصلی) و علوم و خواندن و نوشتن است. نکته تاسف بار اینکه اغلب این دانش آموزان ضعیف با معدل 17-18 از دوره راهنمایی وارد مقطع متوسطه می شوند. در گذر از ابتدایی به راهنمایی هم اتفاق مشابهی می افتد. مدیران دبیرستان هم با این توجیه که تکرار پایه فایده ای ندارد از دبیران برای این قبیل دانش آموزان نمره می گیرند و با استفاده از تک ماده و تبصره کارنامه قبولی دستشان می دهند تا به قول خودشان از شر آنها راحت شوند.

ریشه این مشکل در سیاست امتیاز بندی مدارس و مدیران بر اساس درصد قبولی و نمره دانش آموزان و عدم کنترل و نظارت جدی بر ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان است. در آموزش و پرورش درصد قبولی خرداد ماه و بالابودن میانگین نمرات دانش آموزان را به عنوان شاخص ارتقای کیفیت آموزشی می شناسند و از این طریق عملکرد مدارس مورد ارزیابی قرار می گیرد و به مدیران امتیاز می دهند. با رویکرد جدید معاونت متوسطه می توان پیش بینی کرد که فشار بر دبیران برای دادن نمرات فله ای به دانش آموزان افزایش یابد و روند نمره‌ستانی با فشار تشدید می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی زرافشان معاون آموزش و پرورش متوسطه گفت: «برنامه های سالیانه‌ای در سطح ملی، استانی و منطقه ای تنظیم می شود، در آن برنامه به طور مثال گفته می شود میانگین کشوری درس فیزیک 15 و در فلان منطقه 13 است، که باید آن منطقه، دو نمره عقب افتاده را با اتخاذ تدابیری از جمله ارتقای کیفیت آموزش کلاس‌های فوق برنامه، آموزش معلمان و افزایش فعالیت‌های حرفه‌ای معلمان جبران کند.»

گاهی دیده شده است که مدیران مناطق و مدارس معمولا ساده ترین راه را برای رسیدن به میانگین و عبور از آن انتخاب می کنند. آنها به دبیران فشار می آورند و آنها را تهدید می کنند و اگر دبیر زیر بار نرفت خودشان مستقیما در لیست دبیر دست می‌برند و نمرات را تغییر می دهند. تجربه نشان داده که آن دسته از دبیرانی که در مقابل فشار مدیر مدرسه مقاومت می کنند در سازماندهی سال بعد دچار مشکل می شوند و مدیران با استفاده از اهرم های اداری معلمان سرکش را وادار به تسلیم میکنند.

ظاهرا معاون متوسطه وزیر از تخلفات مدیران و گشاده دستی آنها در بذل نمره اطلاع دارد اما برخورد او با مساله از حد نصیحت فراتر نمی رود :« ...اگر به طور مثال به معلم گفته شود برای جبران عقب ماندگی 2 نمره به دانش آموزان اضافه کند، این کار صحیحی نیست و به نوعی عملکرد کاذب ایجاد می‌کند و آموزش و پرورش به این نیازی ندارد زیرا ما علاقه مند هستیم عملکرد واقعی دانش آموزان ارتقا پیدا کند و این شیوه غلط قطعاً مورد تایید نیست.» در چنین شرایطی معلمی که حاضر به اضافه کردن نمره نمی شود در مقابل مدیری که اهرم های فشار اداری را در اختیار دارد چه می تواند بکند و چه کسی از او حمایت خواهد کرد؟ 

وقتی سیستم اداری از زبان معاون وزیر اعلام می کند که: «از استانها می‌خواهیم که خود را به بالاتر از میانگین نمرات کشوری برسانند»، نصیحت کردن هیچ فایده ای ندارد. گاهی مدیران تلاش می کنند با ارائه لیست هایی با نمره های بالا امتیاز بیشتری کسب کنند و در رقابت عقب نمانند و از آنجایی که روسای مناطق و مدیران کل استان هم در این رقابت ذینفع هستند، ممکن است کنترلی بر کار مدیران صورت نگیرد و صدای اعتراض معلمانی که روی نمره واقعی تاکید دارند، به جایی نرسد.

قصد معاون وزیر همانگونه که گفته است «ارتقای یادگیری و کیفیت تحصیلی» است. اما روشی که برای سنجش ارتقای کیفیت انتخاب شده، روش نامطمئنی است و سیستم ارزیابی در مدارس را به کلی بی اعتبار می کند و سطح سواد دانش آموزان را به شدت تنزل می دهد. با اجرای این برنامه روزی خواهد رسید که دانش آموزان سال آخر دبیرستان خواندن و نوشتن و حساب کردن در حد ابتدایی را نمی دانند. امتحانات آبروی مدرسه و معلم است و بی اعتبار کردن امتحان و نمره باعث بی اعتباری مدرسه و معلم و نظام آموزش و پرورش می شود. قبل از اجرای طرح جدید باید نخست مکانیزمی برای جلوگیری از نمره‌سازی ایجاد شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    88 10
    نظارت درآموزش وپرورش ضعیف است وبچه های مردم این امانات آموزش وپرورش صدمه میبینند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    61 3
    هر دم از این باغ بری می رسد
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    72 8
    اينم بگيد كه همين معدلها ملاك كنكور و گاهي استخدام و .... هم هست
    • بی نام RO ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
      6 3
      درست میگویی ..........
  • سپهر IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    59 9
    این اتفاق برای خود منم افتاد وقتی برخلاف میل مدیر یکی از دانش آموزانم رو قبول نکردم ارزشیابی منو 70 داد که کلی حقوقمو پایین آورد و گروه تشویقی به من تعلق نگرفت. توی جواب اعتراض منم گفت خودت خواستی دیگه!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
      51 38
      حقته ......
  • رویا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    19 39
    این همه بدیبنی بی انصافیست ممکن است بعضی مدیران این گونه عمل کنند ولی در مورد همه مدارس صادق نیست به خصوص در دبیرستان حتی اگر پایه اول یادوم این اتفاق بیفتد در امتحانات نهایی که امکان این مسئله وجود ندارد
    • محمد A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
      24 9
      تو يا رياکاري ويا از متن آموزش و پرورش ومقطع ابتدايي نيستي.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    65 13
    دانش آموزان با سیستم توصیفی انگیزه ایی برای رقابت ندارند و همین میشود که آموزش و پرورش تعداد خیلی زیادی دانش آموز بی سواد تحویل جامعه میدهد
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    22 2
    متاسفانه ظاهر سازی در بیشتر ادارات و ارگان ها اتفاق می افتد و هیچ گونه اراده ای هم برای برطرف کردن انها وجود ندارد در آموزش و پرورش هم هیچگونه انگیزه ای برای معلم و دانش آموز باقی نمانده است رئیس اداره هم مدیر را مجبور به افزایش غیر واقعی درصد نمرات و قبولی می کند واین موضوع تا سطوح بالا ادامه دارد به نظر بنده مهمترین عامل دادن پست های مدیریتی به افراد نالایق و کم سواد است چون به صورت اصولی نمی توانن افت تحصیلی را کنترل نمایند به زیردستان اجبار می کنند.
  • فرهاد A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    33 3
    من در مقطع دبیرستان تدریس میکنم.متاسفانه این مسئله وجود داره.سطح سواد بجه های دبیرستانی هر سال داره بیشتر افت میکنه.این رو میتونید در آمار دانش آموزانی که امسال در کنکور قبول شده اند رو هم ببینید. نسبت به سالهای قبل دانش آموزانی که رتبه های بالای کنکور رو کسب کرده اند،تعداد درسهایی که 100 درصد یا بالای 90درصد زده اند هر سال کمتر می شود.
  • مریم A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    27 3
    50 ذرصد بی سواد برای کشوری که همیشه در حال توسعه است! آفرین به دست اندر کاران آموزش پرورش.
    • لیلا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      13 1
      احسنت ما دویست ساله در حال توسعه ایم .
  • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    23 2
    آموزش و پرورش کنونی و برنامه های آموزشی آن از دولتی بودن و مستحکم بودن خود خارج شده و بیشتر مستمسک درخواستهای اولیا و جلب رضایتها شده به این معنا که معلم همه گونه فشار و بی توجهی دانش آموز را باید تحمل کند و در نهایت همه را نیز قبول کند تا کمیت قبولی در سطح مدرسه منطقه و استان و کشور بالا رود. دانش اموز نیز خوشحال از قبولی به کلاس بالاتر میرود و چون روز به روز بیشتر به ضعف خود پی میبرد راهی آموزشگاههای خصوصی و گرفتن معلم خصوصی میشود و چون از ریشه ضعف دارد میلیونها تومان هزینه مینماید و نتیجه ای نمیگیرد در واقع دولت هزینه آموزش را به اولیا منتقل کرده است .
  • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    21 3
    مدیر ما در اول سال با ما قرارداد بسته که میانگین نمرات کلاس ها 17 باشه ونمره زیر 15 ندیم والا ارزشیابی و...
  • مدیر ابتدایی A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    13 7
    در مدرسه خودم تکرار پایه داریم .ملاک یادگیری دانش اموز ه .ارزشیابی باید خدا بده .
    • یک معلم RO ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
      6 7
      آفرین به شما اجرتان با خداباشد که به فکر یادگیری دانش اموزان هستید ورضای خدارا می خواهید.
  • محمد A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    17 4
    واقعا من خودم 25 سال سابقه کاري دارم وفقط به خاطر همين قبولي هاي کاذب و دروغ فاحش در آموزش و پرورش، ميخوام زود تر بازنشسته شوم .
  • احسان A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    19 3
    و البته که این مشکل فقط در مدرسه نیست. دانشگاه ها به طرز مفتضحانه تری با این مسئله روبرو هستند
    • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
      8 5
      حالا دانشگاه یه چیزی ولی وقتی بچه الفبا فارسی را بلد نیست از ریشه وضعیت خراب است بعد همین بیسوادان مملکت رو به دست می گیرند
  • مژگان برادران نصیری IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    18 8
    متاسفانه امروز چنین مساله ای برای من هم اتفاق افتاد درمدرسه نمونه دولتی تدریس می کنم .مدیر 2 بار مستقیم به خودم و یکبار هم به نماینده کلاس پیغام داد که باید 2 الی 3 نمره به نمره پایانی دانش آموزان سوم ریاضی اضافه کنم چون اولیا از یایین بودن سطح نمره ها ناراضیند !!!!!!!در مدرسه دیگری که بین مدیر و معاون اجرایی اختلاف افتاده از طریق معاون و پنهانی متوجه شدیم که مدیر به لیست نمرات شهریور همه همکارانی که پایه اول داشتند دست برده ونمرات را به دلخواه خود تغییر داده است!!!!!!تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل!!! دبیر ادبیات از گیلان
  • مراغه IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    22 9
    کار نامه دانش اموز را تا زمانی کمک به مدرسه را نگرفته اند نمیدهند
    • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
      9 5
      مدرسه بودجه ناچیزی دارد ، قانون اساسی می گوید تحصیل رایگان است ، رسانه ها می گویند پول نگیرید ، مدیر اگر نگیرد برکنار می شود ... مدرسه شده چوب دوسر نجس ...
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    15 2
    نمره ی دانش اموزان وقتی ازطریق اداره دیکته میشه که به نفع دانش اموز نمره مستمر بالا بشه موقع رند کردن به نفع دانش اموز تا هفتادوپنج صدم اضافه شود از دانش امز سوالات در حد متوسط به پایین گرفته شود نمرات بد در مستمر تاثیر داده نشود باعث میشود معدل به صورت کاذب بالا میرود نمرات دانش اموزان غیر انتفاعی و شاهد و خاص هم خود بخود به نفع دانش اموزان داده میشود و تقریبا اطلاعات دانش اموزا ن در حد مدلشان نیست واین در چند سال اینده بحران علمی ایجادخواهد کرد
  • محمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    17 3
    منم معلم هستم با بیست سال سابقه. فاتحه آموزش وپرورش ایران خیلی وقته خوانده شده ماهم کاملا بی انگیزه سرکار میریم علتشو باید از مسولین پرسید
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    18 3
    21 سال در یک مدرسه در شمال شهر تدریس کردم و 7 مدیر در این اموزشگاه عوض شد ولی روش همان باقی ماند . امتحانات آموزش وپرورش اعتبار ندارد حتی امتحان نهایی اش !!!!!!!
  • کمال IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    11 2
    ای آقایان دیگه از کیفیت خبری نیست
  • یک ایرانی A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    7 2
    وقتی گزینش معلمان با امتیاز و...هست وزمانی وارد این رشته میشه که در رشته های دیگه موفق نشده باید اینطور بشه.البته کسانی در این امر مقصرند که مدرک گرایی رو برای ازدیاد حقوق رواج داده اند خداوند از اونها نگذره که ایران رو به این روز انداختند.
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    8 4
    امتحان ، مجانی شما از دانش آموزان دبیرستانی ، دروس پنجم ابتدایی را امتحان بگیرید . ببینید ورودی دبیرستان چه کسانی هستند ؟ راستی چرا باید همه دیپلم بگیرند ؟ آیا هدف ، سرگرم کردن دانش آموزان است به قیمت تباهی استعدادها و نیز امکانات و نیروی انسانی ؟
  • سحر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    4 2
    دمت گم بابا دمت گرم دست گلت درد نکنه عزیزم
  • علی محمدی A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    9 14
    سلام من خودم معلم هستم .... دانش آموزی اگر نمره ی بد بگیرد خطای معلم نیست ، خطای آن دانش آموز است که درکلاس به حرف های معلم گوش نمی دهد وسرگرم چیزی است یک معلم وظیفه دارد درس به دانش آموزان بدهد ولی اگر یک دانش آموزی حیا ندارد که گوش بدهد پس خاک عالم بر سر آن دانش آموزی که نمره اش نیازمند به تلاش بیشتر است ، من به عنوان یک معلم قضاوت کردم. باتشکر
    • دانش اموز IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      8 3
      با سلام از مسولین خواهش می کنم نمره اضافی ندن اگه دانش اموز مثلا مستمرشو خراب کرده ولی واقعا تو امتحانات جبران کرده یه کمک اندکی بهش کنن نه اینکه کیلویی نمره بدن.فرقی هم نداره تو چه پایه ای باشه.چه حتی تو اول دبستان هم باشه دانش اموز از همان اول باید تو پایه اش قوی باشد حالا اگه قوی نبود بالاخره اون درسشو با نمره ی واقعی خودش به ثمر رسونده باشه. با تشکر
  • سعید A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    1 15
    من درس را ول کردم
  • سهیل IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    4 1
    توامتحان نهایی سوم معلمی شنیدم درکلاسوبسته وبالای سربچه هارفته و به همه سه نمره کمک کرده.اینم نهایی سوم انسانی
  • رویـا A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    10 3
    من امسال هفتمم ، ابتدایی رو توصیفی خوندم ، بنظرم اصــلا خوب نیست چون اوناییکه درس نمیخونند نمره هاشون با شاگردای درسخون اخر سال یکی میشه و معلما برای اینکه امتیاز بیشتری بگیرند به بچه ها بیشتر از حد ارفاق و نمره کیلویی میدن و بچه هام دیگه درس نمیخونن که ما تقاضا داریم همه مدارس نمره ای باشند چون دانش اموزان مجبور میشوند درس بخوانند
  • لیلا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    6 2
    آقای عبداللهی. راه درمان این درد را به مسئولان بگویید. داد همه دبیران در آمده. دانش آموزان فهمیده اند چه بخوانند چه نخوانند قبولند. راه چاره ای باید
  • اسدی A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    3 2
    سلام؛ لطفاً جهت مطالعه بیشتر درباره مسائل آموزش و پرورش و مشکلات و حقوق معلمان و وضعیت مدارس ایران و ... به وبلاگ asadi21.blogfa.com مراجعه کنید و همچنین این وبلاگ را جزو لینک های سایت یا وبلاگ خود قرار دهید.
  • sina rahimi IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
    6 2
    این هم بگید که در دبیرستان ....... نمرهای ریاضی هر کلاس از 35نفر 20نفر زیر 10ميشوند
  • negar ES ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    7 3
    کاشکی همه ی والدین و دبیرها مثل شما فکر می کردند
  • داوود A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    5 8
    به خاطر نمره چه کتک ها که نخوردیم
  • بی نام RO ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    2 3
    مشکلات ما بیش ازاین حرفاست به نظر اعتقادی به سواددر کشور وجود ندارد افرادی هستند که می دانند با پول به همه جا می رسند آموزش و پرورش کلا درگیر عدم اعتقاد به مقوله آموزش است بی پولی حقوق کم خروج نیروهای ورزیده هجوم نیروهای ضعیف عدم حمایت دولت و مجلس ,انبوه مشکلات آموزش وپرورشند که عملا آن را منحل کرده فقط اعلام نشده
  • سهم دین A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    2 2
    آموزش در برنامه های بلند مدت و20ساله فراموش شده. آقایان در افق 20 ساله اول شدن در منطقه را در نظر گرفته اند. بدون آموزش نسلها آینده بی سواد بی مهارت و ناتوان خواهیم داشت وقتی از 100 دانش آموز پرسش میشود حتی یک نفر هم نمی خواهد معلم شود. وزیر قبلی مثل رییسش وزارت خانه را نابود کرد و رفت. اصلا چرا در این کشور مسولین هر کاری بکنند محکمه نمی شوند. او به شرطی مصاحبه میکند که در باره معیشت معلمان از او سوال نشود. با 24 سال سابقه کار نصف خواهر زاده ام در مخابرات حقوق میگیرم...
  • ........ IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    4 4
    اونوقت میگن برای چی انقدر افراد بی سواد توی کشور زیاد شده....
  • بی نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    1 2
    با سلام خدمت شما و خسته نباشید در توصیه نامه راهنمایی و قتی پایه اول و دوم تطبیق می خورد ما در دبیرستان این تطبیق رو چند وارد کنیم با تشکر از شما
  • بانام RO ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    2 1
    نمره ها و نظارت به قدری غیر واقعی شدن که اصلا نمیشه دو تا مدرسه رو با هم مقایسه کرد : 1بنده سال اول دبیرستان رو در یکی از دبیرستان های ... که مدرسه ای برند و غیر دولتی است ثبت نام کردم . به طور شگفت انگیزی در معدل به ما ارفاق میشد . برای مثال من درس زیست را مطمعن بودم که 18 میشدم اما پس از گرفتن کارنامه با 20 روبرو شدم حالا که وارد یه دبیرستان غیردولتی شدم فهمیدم دیگه از سوسول بازیا وجود نداره و نمره ی 9.75 رو بدون تعارف در کارنامه قرار میدن 2علاوه بر خود دانش آموز ، بدون شک معلم هم به شدت تاثیر داره ... حدود یک سوم معلم های مدارس دولتی بدلیل حقوق پایین و بی توجهی به آن ها حتی حاضر نیستن از صندلی پاشن چه برسه به اینکه نکات و جزوه رو مو به مو بگن
  • دانش اموز کلاس ششم A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
    1 1
    من دانش آموز کلاس ششم هستم معلم من بدون توجه به نمره اصلی فارسی را خوب زده وپدرم پیش مدیر اعتراض کرده مدیر هم شاید نمی خواهد معلم بفهمد والدین دانش اموز اعتراض کردن وآن را از زبان خود بیان میکند به نظر من شما باید با همه ی دانش اموزان نقاط ضعف وقوت شان را در نظر بگذاریدواز نمرات اصلی پیش خودشان بگوییدشاید ترقی کردندوبگویید که هر کس اعتراض داشت به خودم بگوید
  • عسل بیرانوند از دبی AE ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 3
    بسیار متن زیبا و آموزنده ای بود از تلاش و کوشش شما همکاران متشکریم.
  • مریم A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    2 3
    من دختری 14 سالهام که به تازگی وارد مدارس استعدادهای درخشان شده ام بسیار هم استرسی و مضطرب هستم امسال که انتحانات ترم تمام شد به ما اعلام نکردند که کارنامه ها را کی میدهند و گفتند با پیام به ما اطلاع رسانی میکنند امروز که بایکی از هم کلاسی هایم صحبت کردم فهمیدم که کارنامه ها را داده اند اما به من اطلاع رسانی نکردهاند حالا کلی استرس گرفته ام که نکند تجدید آورده باشم باید چه کنم
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    2 1
    سلام جالب تر این که پول کتاب سال بعد را اردیبهشت میگیرند . بعد دانش آموزانی که نیاز به تلاش دارند میپرسند یعنی ما قبولیم موندیم چی بهشون بگیم اگه بگیم نه می گن پس پول کتاب برا چی اگه بگیم اره که بدتر . خلاصه در هر صورت باید قبول بشن.
  • بی نام IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    2 5
    تودانسگاه بخش نامه میاد نمره را ببرید توبرد دوبرابر کنید تا همه نیفتنند شما جه معلمهای عقده ایی هستید که به این شکوفه های زندگی و از همه جا بی خبر ظلم میکنید فکر خدا و روز قیامت باشید و مهربانی را از پیامبر و دین اسلام که دین کینه نییت بیام وزیم امین
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    2 2
    چه فایده تو کلاس بچه های ما فقط با پارتی بازی خیلی خوب وخوب میگیرند
  • ahmad IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    1 1
    سلام ،،ببخشید تو کارنامه جمع تمام نمرات با انضباط صورت میگیره؟
  • ahmad IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 2
    سلام ببخشید تو کارنامه جمع نمرات با انضباط صورت میگیزه