علیرضا منصوریان می گوید فدراسیون سدی را شکسته و مربیانی از جنس فوتبال را برای تیم های پایه برگزیده است.

 

فارس نوشت: سرمربی تیم فوتبال نفت تهران معتقد است ۴ بازیکن از تیم او به تیم ملی دعوت شده اما  به جای ۴ بازیکن ۸ بازیکن در تیم ملی می توانسته در تیم ملی داشته باشد . او این اتفاق را این یکی از رؤیاهایش می داند. 

علیرضا منصوریان  درباره انتخاب محمد خاکپور، امیرحسین پیروانی و حمید علیدوستی به عنوان مربیان تیم‌های ملی امید، جوانان و نوجوانان صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌‌خوانید:

سال گذشته در همین روزها شما سرمربی تیم ملی امید بودید اما حالا محمد خاکپور به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده تا برای مقدماتی المپیک این تیم را آماده کند.

باید صحبت‌هایم را با تبریک به محمد خاکپور آغاز کنم و خیلی خوشحالم که یکی از کسانی که در تیم ملی 98 فرانسه حضور داشت و کمی از فوتبال دورمانده بود و بیشتر به کار تربیت بازیکنان می‌پرداخت به تیم ملی امید آمده و به نظرم باید به فدراسیون فوتبال بابت این انتخاب تبریک بگویم. البته نفرات خوبی مثل هادی طباطبایی و مجید صالح هم کنار خاکپور هستند و همه این مربیان از تجربه خوبی برخوردار هستند. من از صمیم قلب برای دوستانم در تیم ملی امید آرزوی موفقیت می‌کنم چرا که آنها را انتخاب‌هایی شایسته می‌دانم و باید همه با هم دست به دست هم بدهیم و همه مربیان لیگ برتر باید به کادر فنی تیم امید کمک کنیم چرا که سال گذشته همین موقع تیم امید در اختیار من بود اما وضعیت نابسامان بود. به نظر من اگر مربیان لیگ برتری کمک نکنند نمی‌توان کار را جلو برد و باید از فضای انتقاد بیرون بیاییم چرا که الان زمان حمایت است نه انتقاد.

به نظر شما با در نظر گرفتن زمان کمی که مربیان در اختیار دارند چقدر به موفقیت این مجموعه اعتقاد دارید؟

به هر حال سه ماه دیگر بازی داریم و باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بعد از جام ملت‌های آسیا همه امکانات فوتبال در اختیار تیم امید باشد و من هم خوشحالم که محمد خاکپور دوست خوب من که از نظر اخلاقی و فنی یکی از بهترین‌هاست سکاندار تیم امید شده هرچند که با ریسک این سمت را پذیرفته و من امیدوارم که او با موفقیت از این مرحله رد شود.

 

درباره انتخاب امیرحسین پیروانی به عنوان سرمربی تیم جوانان چه نظری دارید؟

باید به امیرحسین هم تبریک بگویم در اواخر سال 89 من تیم امید را از غلامحسین و امیرحسین تحویل گرفتم و او یک مربی فهمیده و باسواد است که اصول علمی در کارهایش دیده می‌شود و بسیار هم مربی انتقادپذیری است. من بارها از امیرحسین هم فکری گرفتم و آرزوی بهترین‌ها را برای او دارم. البته باید انتخاب کورش برمک که او هم از فوتبالیست‌های خوب کشورمان بود به عنوان مربی تیم امید هم یاد کنم و این انتخاب خوبی است چرا که فوتبالی‌های واقعی به تیم‌ها اضافه می‌شوند و باز هم می‌‌گویم که باید به فدراسیون‌ فوتبال بابت این انتخاب‌های ظریف تبریک بگویم هرچند که نباید زحمات علی دوستی‌مهر را فراموش کنیم او سال‌ها فعالیت خوبی داشت و باید برایش مراسم قدردانی برگزار شود. باید بگویم که این انتخاب‌ها غیرقابل پیش‌بینی بود و کسی نمی‌تواند بگوید از قبل این نفرات انتخاب شدند.

درباره انتخاب حمید علیدوستی سرمربی تیم ملی نوجوانان چه صحبتی دارید؟

حمید علیدوستی از مفاخر و استعدادهای ناب فوتبال ماست و شاید چون در استقلال یا پرسپولیس بازی نکرده رویش تبلیغ نشده اما خود من از 10، 15 سالگی فوتبال او را می‌دیدم و همیشه فوتبال شیک و جذابی ارائه می‌کرد و خوشحالم که یک قهرمان واقعی به فوتبال ما برگشته و می‌دانم که هر سه مربی هدف‌شان خدمت به کشور است و باید از آنها حمایت کرد و به احترام همبازیان سابق‌مان هر کاری که می‌توانیم دریغ نکنیم و به عنوان سرمربی تیم نفت می‌گویم باشگاه نفت و تیم‌های پایه و بزرگسال ما هر کمکی لازم باشد برای تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید انجام می‌دهد و با کمال میل در خدمت آنها هستیم.

در حالی که خانواده فوتبال از انتخاب این مربیان به عنوان مربیان پایه حمایت کرده است اما عده‌ای معتقدند که این نفرات تجربه لازم را برای هدایت و موفقیت تیم‌های پایه ندارند شما در این باره چه صحبتی دارید؟

اعتقاد دارم که قبل از اینکه درباره سرمربی تیم امید حرف بزنیم باید در ابتدا مشخص شود که متولی تیم امید کیست. الان که نزدیک المپیک هستیم کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال متولی این تیم هستند. اما باید در ابتدا صاحب این تیم مشخص شود چرا که این تیم به هر حال مشکلاتی دارد خود من زمانی که در تیم امید بودم با مشکلاتی نظیر خروجی بازیکنان و مسئله سربازی آنها در ارتباط بودم اما به خاطر ارتباطاتی که با سازمان نظام وظیفه و همچنین اداره گذرنامه داشتیم این مسائل را حل می‌کردیم اما باید قانونی در این باره تصویب شود تا این مسائل حل شود.

درباره انتقادات باید بگویم در فوتبال ما همیشه انتقاد هست و باید ببینیم که چه کسی سرمربی تیم ملی امید شده. محمد خاکپوری سرمربی تیم امید شده که سال‌ها کاپیتان تیم ملی بود و تجربه مربیگری در دو تیم فولاد خوزستان و استیل آذین را دارد و نباید فضای منفی را بزرگ کنیم و باید فضا به سمت مثبتی پیش برود. همه باید به هم احترام بگذاریم و از تیم امید حمایت کنیم تا این تیم موفق شود. من با شناختی که از خاکپور دارم او را فردی منظم و مشورت‌پذیر می‌دانم و قطع به یقین با خاکپور روزهای خوبی در فوتبال خواهیم داشت.

شما به عنوان سرمربی نفت تهران 4 بازیکن در تیم ملی بزرگسالان دارید که این بازیکنان در بازی تدارکاتی اول تیم ملی عملکرد درخشانی داشتند به طوری که ایمان مبعلی پاس گل داده و مرتضی پورعلی‌گنجی گل زده است، درباره عملکرد شاگردانتان در تیم ملی فوتبال هم صحبت کنید؟

افتخار می کنم که 4 بازیکن در ترکیب تیم ملی دارم و اینها برای ما انرژی مثبت هستند و خدا را شکر می‌کنم که با زحماتی که کشیدیم حداقل 50 روز صدرنشین لیگ برتر هستیم و این مسائل به تیم و بازیکنان شخصیت می‌دهد. من به بازیکنان گفته بودم که اگر بالای جدول باشیم سرمربی تیم ملی هم بیشتر شما را می‌بیند البته باید بگویم از بازی اول تیم ملی اطلاعاتی دقیقی گرفتم و هر 4 بازیکن ما جزو ستاره‌های بازی اول تیم ملی بودند.

 

 شما در حالی این صحبت‌ها را می‌کنید که برخی از مربیان خیلی علاقه ندارند بازیکنان‌شان در تیم ملی حضور داشته باشند.

باید بگویم که یکی از آرزوهای من این است که هر 4 بازیکن من در تیم ملی مسافر استرالیا باشند من دوست دارم بیشترین سهمیه در تیم ملی از تیم نفت باشد و این برای ما افتخاری است که 4 بازیکن در تیم ملی داشته باشیم حتی قبل از اینکه بازیکنان به اردوی افریقای جنوبی بروند با آنها صحبت کردم و به آنها گفتم که از صمیم قلب خوشحالم اما باید مسئله‌ای بگویم و آن اینکه برای من جالب است بازیکنی مثل ایمان مبعلی که از سال 2001 در تیم ملی بوده و همیشه بازیکن شایسته‌ای است وقتی برای تیم ملی انتخاب شد مثل یک جوان 18 ساله شاد بود و خوشحالی می‌کرد و این برای من بسیار جالب است که بازیکنانم این قدر به پرچم ایران احترام می‌گذارند و من دیدم که مبعلی 31 ساله چطور مثل یک جوان 18 ساله خوشحال بود و می‌دانم که در بازی اول تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی جزو بازیکنان ستاره بود و کادر فنی تیم نفت تهران از این مسئله بسیار خوشحال هستند ما حتی دوست داشتیم به جای 4 بازیکن 8 بازیکن در تیم ملی داشتیم و اگر همین حالا به من بگویند که 2 نفر دیگر را می‌خواهیم با خوشحالی 2 بازیکن دیگرم را به اردوی تیم ملی می‌فرستم.  البته امیدوارم لیگ 52 روز تعطیل باشد چرا که هرچه لیگ بیشتر تعطیل باشد نشان‌دهنده این است که تیم ملی به مرحله بالاتری رفته و من امیدوارم که تیم ملی در فینال جام ملت‌های آسیا ببینیم.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =