فارس نوشت:

معاون وزیر صنعت موافق اخذ کارمزد از پایانه‌های فروش نیست و آن را خلاف توسعه تجارت الکترونیک در کشور می‌داند.

علی‌اصغر توفیق با اشاره به وضعیت ایران در زمینه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: از بین ۷۰ کشور دارای تجارت الکترونیک، ایران رتبه ۶۹ را دارد و سوئد پیشروترین کشور در این رابطه است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ تجارت الکترونیک در ایران ۱۶  درصد افزایش یافته است. از مجموعه ۳۹۴ میلیون تراکنش در سال گذشته ۶۸ میلیون از طریق موبایل، ۳۰۵ میلیون پایانه‌های فروش و ۲۰ میلیون اینترنت بانک انجام شده است، این میزان مبادلات تجارت الکترونیک ایران در سال ۹۲ را حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

توفیقی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت موافق اخذ کارمزد از پایانه‌‌های فروش نیست و آن را برخلاف توسعه تجارت الکترونیک می‌داند.

وی همچنین با اشاره به آمارهایی درباره وضعیت تجارت الکترونیک در خاورمیانه گفت: ۱۵ درصد خریدها در خاورمیانه الکترونیکی است و در کشورهای عربی ۳۲ درصد خریداران اینترنتی خانم‌‌ها هستند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از اخذ نماد الکترونیکی توسط ۵ هزار و ۷۰۰ سایت خرید اینترنتی ایرانی خبر داد.

توفیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای دیجیتالی گفت: امضای دیجیتالی دارای هزینه است که در صورت استفاده پس از یکسال هزینه تمدید آن کاهش می‌یابد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    47 1
    در همه زمينه هاي مثبت ما در رده هاي انتهايي هستيم
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    3 2
    اینکه بخواین کارمزد بگیرین کار درستیه ولی نباید از کارتهای نقدی کارمزد گرفت کارمزد مال کارتهای اعتباری هست این موضوع نباید مثل موضوع هدفمندی بشه که اصل موضوع کاملا درست هست ولی نحوه اجرا کاملا غلط تمام این کارا تو دنیا اجرا شده ومیشه حالا چه اصرازیه ما از خودمون روش درست کنیم معلوم نیست ببینید باقی چی کار کردن شما هم اننجام بدین
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    10 0
    به شخصه اگه بخوان كارمزد بگيرن ما هم دستگاه هارو جم ميكنيم يا اگرم بخوان از مشتري بگيرن كار مزد و باز من از پول نقد استفاده مي كنم اميد وارم خيليا با من هم نظر باشن