مهر نوشت:

مشاور اقتصادی رئیس جمهور گفت: 88 درصد شاغلین در صنعت تحصیلاتی زیر دیپلم و دیپلم دارند و سهم زنان در اشتغال صنعتی بسیار پایین است این در حالی است که سهم زنان در سیستم آموزش عالی رو به افزایش است.

دکتر مسعود نیلی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و مشاور اقتصادی رئیس جمهور صبح امروز در کنفرانس فارغ التحصیلان شریف موضوع موانع توسعه صنعتی در ایران را مطرح کرد و گفت: آیا مسئله در زمینه توسعه صنعتی توسعه نیافتگی است یا انحراف در توسعه؟

او در ادامه به روند صنعتی شدن دنیا اشاره و به ارائه گزارشی در این زمینه پرداخت.

نیلی به وضعیت صنعتی شدن کشور ایران اشاره کرد و گفت: ما از دهه 40 بود که به صورت جدی به سمت صنعتی شدن حرکت کردیم. در همین زمان بود که دانشگاه شریف، سازمان مدیریت صنعتی را به وجود آمد که این مجموعه ها ماموریت داشتند از نهادهای صنعتی پشتیبانی کنند. به عنوان مثال یکی از اهداف ایجاد دانشگاه شریف این بود که افراد مورد نیاز صنعت را تقویت کند ما در واقع در دهه 40 بالاترین رشد صنعتی را داشتیم و در این سال بود که رشد اقتصادی ما دو رقمی و تورم ما یک رقمی بود. بعد از ورود به دهه 50 بود که تورم ما دو رقمی و رشد اقتصادی ما یک رقمی شد که هنوز هم به همین صورت است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: امروز ما نمی توانیم ادعا کنیم که اقتصاد صنعتی و یک صنعت رقابت پذیر داریم.

او به درصد شاغلین صنعت اشاره کرد و گفت: 88 درصد شاغلین در صنعت تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند و سهم زنان در اشتغال صنعتی بسیار پایین است این در حالی است که سهم زنان در سیستم آموزش عالی رو به افزایش است.

نیلی گفت: در کشور ما طی 5 دهه گذشته اجزا مورد نیاز برای صنعتی شدن فراهم شده ولی نتوانسته اند به خوبی کنار هم قرار گیرند.

او یادآور شد: دستیابی به یک وفاق تصویب شده درباره مولفه های عمومی شرط لازم و اساسی برای قرار گرفتن در مسیر توسعه صنعتی است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    7 8
    نه که همه ی دانشگا رفته ها متخصص هستن
  • .... A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    14 1
    سلام من لیسانس عمران از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی ارشد رشتهٔ mba از بدو ورود به دانشگاه در دورهٔ لیسانس با توجه به وجود تابع داغ خروج از کشور برای تحصیل و ادامهٔ زندگی‌ در خارج کشور تصمیم گرفتم که همینجا شروع به کار کنم و مهاجرت نکنم الان 6 سال میگذره که کل 6 سال رو کار کردم کارای مختلف برای کسب تجربه دو سالم هست که در زمینهٔ عمران فعالیت دارم که می‌خواستم شروع کنم کسبو کار خودمو راه اندازی کنم که با این اوضاع کی عدم حمایت و ندادن پروژه هست روبرو شدم کسی‌ کاری نمیدبه من که تازه کارم کار شخصیم که پول بسیاری می‌خواد که ندارم فقط میمونه گرفتن پرژه دولتی اونم که دیگه بدتر هیچ جا به من که تازه کارم پروژه نمیده برای ساخت نه به خاطر نجربه نه بایداشناداشته باشی ما که تصمیمون شدرفتن
    • مهدی A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
      3 1
      منم یکی از دوستام اینجئری بود وضعش رفت ولی اگه جای مسولین بودم نمیزاشتم این اتفاقا بیفته واقعا نمیبینن؟؟؟؟ همه ی این بساز بفروشا گند زدن به مملکت یه نفر مثله شما هم باید بره که راه واسه اونا هموار باشه ....
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    1 1
    چه حرفیه...میخواین بگین تحصیلات و تخصص مهمتر از اینه که طرف بدونه جسد میت چند تیکه اس