وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رسانه‌ها در بهبود نظام سلامت با ما همراه باشند و باید با اطلاع رسانی صحیح و سالم طوری رفتار کنند که به اعتماد مردم نسبت به پزشکان ضربه زده نشود.

به نقل از ایرنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار خود با جمعی از مراجع تقلید در قم، در جمع خبرنگاران افزود: امروز مراجع تقلید جامعه پزشکی را تشویق کردند و تاکید داشتند که سلامت مردم در اختیار گروه پزشکان است و عقیده داریم در همه صنوف خطا موجود است، اما رسانه‌ها باید به نحوی به مردم اطلاع رسانی کنند که اعتماد آن ها نسبت به اطبا ضربه نبیند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارتقاء کیفیت ویزیت به خصوص در مراکز آموزشی، بیان کرد: ما به برخی تغییر رفتارها نیاز داشتیم، چرا که در چند دهه گذشته برخی تصمیمات نادرست گرفته شده بود، لذا تغییر برخی رفتارها نیاز به زمان دارد.

وی تاکید کرد: در زمینه تغییر رفتارها در بخش بهداشت و درمان دستورالعمل ها کمک کننده است، اما قبل از آن باید ریشه‌های کار فراهم باشد و معتقدیم عمده دستورالعمل‌ها در سابق برای رفع تکلیف بوده است و عمده مشکلات ما ریشه در فرهنگ دارد.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: امروز فرصت مغتنمی بود که خدمات بهداشتی و درمانی کشور را با مراجع در میان بگذاریم و ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی و سایر همکاران دولت از رهنمودهای آن ها بهره مند شویم.

وی همچنین گفت: در مورد تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نباید برنامه خاصی داشته باشیم، وزارت علوم هم وظیفه ریشه ای ندارد، چرا که اقدامات وحدت بخش همیشه از طرف حوزه شروع شده است و از سوی آن ها تحکیم یافته است.

وی ادامه داد: معتقدیم حوزه و روحانیت می توانند زمینه های بیشتر صمیمیت و رفاقت بین دو رکن حوزه و دانشگاه را ایجاد کند تا عزت و سعادت ایرانیان فراهم شود.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در سفری یک روزه به شهر قم با مراجع تقلید این شهر دیدار کرد.

وی صبح امروز با حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر بهداشت همچنین عصر امروز با حضرات آیات سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید دیدار و امشب در نشستی مشترک با اعضای ستادی دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت می کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =