ایرنا نوشت:

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه پیشنهادی رییس جمهوری چهره‌ای علمی و غیر جناحی است و رای موافق به وی منجر به ثبات مدیریتی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود.

حامد قادرمرزی در این گفت وگو ضمن تاکید بر حق مجلس در دادن رای اعتماد به وزرا و یا استیضاح آنان، گفت: البته در چهره‌هایی که تاکنون به مجلس معرفی شده‌اند شایستگی‌هایی وجود داشت اما در هر صورت، این حق مجلس است که در این باره تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق علمی محمود نیلی اظهار داشت: ایشان دارای سوابق علمی برجسته‌ای هستند که از جمله آن می‌توان به احذ درجه استاد تمام، ارائه مقالات آی‌اس‌آی، انجام پروژه‌های پژوهشی و معاونت پژوهشی نیروی هوایی سپاه اشاره کرد.

وی در عین حال گفت: نکته دیگر در این زمینه این است که ایشان چهره‌ای غیرسیاسی بوده و به جناحی وابسته نیست و من فکر می‌کنم ایشان رای خوبی از مجلس بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق علمی گزینه پیشنهادی رییس جمهوری، امیدواریم مجلس به ایشان رای اعتماد دهد تا جامعه دانشگاهی از ثبات مدیریتی برخوردار شود.

قادرمرزی افزود: نقش سران قوای مجریه و مقننه نیز در تعامل و هماهنگی دو قوه بسیار مهم است.

نماینده مردم قروه در مجلس ضمن گلایه از اظهارات اخیر رییس جمهوری در جمع مردم زنجان در مورد استیضاح فرجی دانا گفت: به عنوان فردی که مبلغ آقای روحانی در ایام انتخابات بوده‌ام و در جمع همراهان دولت قرار دارم، باید منصفانه بگویم که استیضاح وزیر علوم فقط به خاطر بورسیه‌ها نبود بلکه عمده‌ترین علت، بحث انتصابات در این وزارتخانه بود.

نایب رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری جلسه استیضاح اصرار ما این بود که آقای رییس جمهوری در جلسه حضور یابند، اما ایشان به سفر اردبیل رفتند درحالی که اگر رییس جمهوری در مجلس حضور می‌یافت صحبت‌های موافقان و مخالفان را می‌شنید.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    20 1
    "گزینه پیشنهادی وزارت علوم چهره‌ای غیر جناحی است " خیر ایشان اصلاح طلب هستند و نظر رای دهندگان به آقای روحانی هم ورزا اصلاح طلب بود...