۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
چهره گوگل تغییر کرد

مهر: گوگل، بزرگترین موتور سرچ دنیا لوگوی خود را به دلیل افزایش تعداد کاربرانی که از تلفن های همراه استفاده می کنند، تغییر داد.

لوگوی موتور سرچ گوگل در حالی تغییر کرده که طراحی جدید تفاوت چندانی با لوگوی گذشته ندارد. در این تغییر طراحی هنوز رنگ های آبی، زرد، قرمز و سبز که جزو رنگ های اصلی لوگوی گوگل هستند، دیده می شوند اما کیفیت و همینطور سبک نوشتاری آن تغییر کرده است. لوگوی گوگل در سال های اخیر بدین شکل دیده شده بود:

گوگل علت این تغییر را در استفاده روز افزون کاربران از اسمارت فون ها عنوان کرده است. زیرا کاربران بیش از هر زمان دیگری از اسمارت فون های خود و نه رایانه ها به جستجو در گوگل می پردازند. این تغییر در حالی است که گوگل در روزهای گذشته اعلام کرده بود، بسیاری از بخش های خود را تحت مدیریت یک شرکت مادر به نام «آلفابت» درخواهد آورد.

لری پیج ، بنیانگذار گوگل قرار است از این پس در قامت مدیر عامل آلفابت و سرگئی برین دیگر بنیانگذار گوگل به عنوان رئیس این کمپانی تازه تاسیس ایفای نقش کنند.

مقامات گوگل معتقدند، این لوگو و نسخه های جدید گوگل برای اسمارت فون ها بسیار کارآمدتر و سهل تر از نسخه های قبلی هستند. از دیگر تغییراتی که اعمال خواهد شد می توان به چهار نقطه مدور به رنگ های آبی، قرمز، زرد و سبز و همینطور یک حرف بزرگ و رنگی G برای نمایش صفحه جستجو اشاره کرد.

گوگل در وبلاگ رسمی خود جزئیات بیشتری از علل تغییر لوگوی گوگل را آورده است. این تغییر در حالی است که آخرین تغییر لوگوی گوگل در سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی انجام شده بود. در سال های اخیر، از حروف سریف در لوگوی گوگل استفاده می شد اما اکنون حروف سبک جدیدی را به خود گرفته اند و تا حدودی شبیه به حروف چاپی شده اند.

 


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =