ایران نوشت:

وقتی پلیس گزارشی دریافت کرد که تعداد زیادی از افراد سودجو با ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌های مؤسسات متعدد به روش‌ها و شگردهای مختلف تحت عنوان کمک به بیماران سرطانی، افراد بی‌بضاعت، کمک به فوتبال کشور و... اقدام به انجام شرط‌بندی آنلاین در فضای مجازی می‌کنند، تیم ویژه‌ای از سوی پلیس سایبری مازندران تشکیل شد.

بررسی‌ها نشان داد عاملان این شرط ‌بندی‌ها با این روش و شگردباعث فروپاشی خانواده‌ها شده‌اند تا جایی که بعضی‌ها نیز خانه خود را فروخته‌اند تا در این بازی‌ها شرط‌بندی کنند.
سرهنگ محمد‌نژاد سرپرست پلیس فتای استان مازندران گفت: در گام اول طرح مقابله با این مشکل اجتماعی در سه مرحله به اجرا درآمد و با شناسایی عاملان اصلی این اقدامات مجرمانه اعم از مدیران، گردانندگان و نمایندگان این سایت‌ها، وبلاگ‌ها و همچنین دفاتر، مراکز، مؤسسات و شرکت‌های واهی و جعلی در سطح شهرهای استان مازندران که تحت عنوان پیش‌بینی مسابقات فوتبال اقدام به فعالیت می‌کردند به اجرا درآمد.
به گفته وی، عوامل اصلی و نمایندگان این‌گونه سایت‌ها و وبلاگ‌های شرط ‌بندی در استان مازندران، گلستان، تهران و گیلان شناسایی و با توجه به اینکه این افراد هیچ‌گونه مجوزی از هیچ سازمان رسمی نداشته و جهت عوامفریبی اعلام می‌کردند که دارای مجوز قانونی‌اند دستگیر شدند.
سرهنگ محمدنژاد خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری در اعترافات خود سه شگرد برای شرط‌بندی‌های اینترنتی خود را لو دادند. محمدنژاد تصریح کرد: سرانجام کارآگاهان و تیم‌های عملیاتی و اطلاعاتی موفق به دستگیری همه عاملان این سایت‌ها، وبلاگ‌ها و مؤسسات در سطح استان و بعضی از استان‌های همجوار و کشف و ضبط لوازم و تجهیزات آنان شدند.
وی درادامه گفت: تاکنون از 54 مؤسسه و شرکت بیش از 530 سایت و وبلاگ مجرمانه شناسایی شده و بیش از 143 نفر از مدیران، گردانندگان و نمایندگان، مراکز شرط‌بندی به دام افتادند و مشخص شد 30 مؤسسه بیش از 400 میلیارد تومان تراکنش مالی داشته‌اند.

 

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =