استادیوم‌های جام جهانی 2022 چاپ شدند!

روزنامه توریسم نوشت: بهترین مهندسان جهان با استفاده از فناوری چاپگر سه‌بعدی و تونل باد، قطر را برای میزبانی هرچه بهتر جام‌جهانی فوتبال 2022 آماده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مسئولان قطری که برای دریافت میزبانی جام‌جهانی 2022 همواره تلاش می‌کردند، مسئله مبارزه با شن‌های روان و طوفان‌های شن مداوم در دبی است. برای رفع این مشکلات بهترین مهندسان طراحی و ساخت استادیوم در جهان استخدام شده‌اند. محققان و مهندسان در دانشگاه قطر با استفاده از فناوری چاپگر سه‌بعدی و تونل باد مدل‌ اولیه هر طرح استادیوم‌ فوتبال را چاپ کرده و سپس کارایی آن در شرایط صحرا را در تونل باد مجهز به سیستم شن‌پاش مورد بررسی قرار می‌دهند.
مسئولان قطری برای کسب آراء فدراسیون جهانی فوتبال تعهد کردند تا برای مقابله با گرمای غیرقابل تحمل این کشور، پنج استادیوم با فناوری پیشرفته سرمایشی بسازند.
ایده ساخت استادیوم‌های ضد کویر بر مبنای خودروهای رودستر یا بدون سقف است چرا که در این خودروها جریان باد بدون کوچکترین تداخل با هوای داخل خودرو از روی سر سرنشینان عبور می‌کند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1 0
    دوبی؟؟؟؟ قطر؟؟؟؟ شاید منظورتان دوحه بوده
  • رضا IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1 6
    در اصل باید یک ائتلاف جهانی تشکیل داد و به دلیل حمایت از گروههای تروریستی در منطقه توسط قطر ، این جزیرک سنگلاخی و شنی را از میزبانی جام جهانی محروم کرد .
  • بی نام US ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    3 0
    دبی چه ربطی به قطر داره؟ نکنه منظور دوحه بوده؟