تسنیم نوشت:


 مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: در جلسه اخیر شورای فرهنگی موضوع و یا بحث تنش‌زایی مطرح نشده و رئیس‌جمهور نیز تا پایان جلسه حضور داشتند و ترک جلسه‌ای هم از سوی ایشان صورت نگرفته بود.

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از سایت‌های خبری عنوان کرده‌اند که جلسه این هفته شورای عالی انقلاب فرهنگی تنش‌زا و جنجالی بوده است؟ گفت: جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این هفته نیز به مانند جلسات قبل به ریاست دکتر روحانی برگزار شد و موضوع حاد و جنجال‌برانگیزی که موجب تنش میان اعضا شود، مطرح نشده است.

وی افزود: جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی دوبخش دارد، یک بخش پیش از دستور و یک بخش پس از دستور که در بخش پیش از دستور همه اعضای جدید در مدت محدودی ملاحظات و نظرات خود را مطرح می‌کنند.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ادامه داد: در جلسه آخر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مثل تمام جلسات دیگر، برخی از اعضای جلسه نظرات خود را مطرح کردند، این نظرات اصولا برای گرفتن پاسخ مطرح نمی‌شود، بلکه به صورت طبیعی پس از بیان نظرات، جلسه وارد دستور می‌شود و در این جلسه هم پس از مطرح شدن نظرات، اعضاء وارد بخش دستور شدند و مطابق معمول جلسات پس از دو ساعت به پایان رسید.

آشنا با بیان اینکه هیچگونه ترک جلسه‌ای از سوی رئیس‌جمهور پیش از پایان جلسه صورت نگرفت، گفت: همه اعضا و دکتر روحانی تا آخر در جلسه حضور داشتند و درخصوص مصوبات بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که در برخی از سایت‌‌ها عنوان شده است که یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی نسبت به سیاست خارجی دولت انتقادهایی را به وزیر خارجه مطرح کردند و این موضوع موجب واکنش و پاسخ رئیس‌جمهور شده است، گفت: به هرحال در بخش پیش از دستور بیان نظرات را داریم و همیشه هم همینگونه بوده است، اما اینکه این مباحث موجب جنجال و تنش و یا تبدیل به مسئله حاد شود را نداشتیم.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اینکه کدام اعضا و درباره چه موضوعاتی صحبت کردند را باید از دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی سوال کرد اما خاصیت برگزاری جلسه پیش از دستور بیان نظرات است و تنشی هم میان اعضا بوجود نیامده بود.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =