۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه در مقاله‌ای که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد، به تشریح مواضع کشورش در مبارزه با تروریسم پرداخت.
 "احمد داوود اوغلو"، نخست‌وزیر ترکیه در مقاله‌ای که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرد، نوشت: ترکیه حق پاسخ به هرگونه اقدام تروریستی را دارد.

داوود اوغلو در این مقاله افزود: همه سازمان‌های تروریستی که ترکیه را هدف قرار می‌دهند، باید بدانند اقدامات آنها بدون مجازات باقی نخواهد ماند و ما با عزم راسخ به اقدامات آنها پاسخ خواهیم داد چراکه براساس قوانین بین‌المللی این حق را داریم.

داوود اوغلو مواضع ترکیه علیه تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش و حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک را تشریح کرد.

در این مقاله داوود اوغلو آمده است: عزم ترکیه برای مبارزه با اقدامات تروریستی پ.ک.ک به معنی آن نیست که فرآیند حل و فصل اختلاف با کردها به پایان رسیده است. ما مصمم هستیم فرآیند حل و فصل اختلاف با کردها را مادامی که دولت جدیدی در ترکیه روی کار بیاید به پیش برده و به شکلی منطقی به پایان برسانیم.

این فرآیند حل و فصل اشاره به ابتکارعمل سال 2013 حزب عدالت و توسعه ترکیه به منظور پایان دادن چندین دهه جنگ با پ.ک.ک از طریق مذاکرات با این گروه است.

نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد: فرآیند حل و فصل اختلافات تا زمانی که شبه‌نظامیان پ.ک.ک سلاح‌هایشان را زمین نگذارند، به حملات خشونت‌آمیز پایان ندهند و عناصر مسلح خود را از ترکیه خارج نکنند، نتیجه نخواهد داد. تروریسم پ.ک.ک باید متوقف شود و این گروه عناصر مسلح خود را از ترکیه خارج کنند.

داوود اوغلو که پیش از این وزیر خارجه ترکیه بود، در این مقاله نوشت: همان‌طور که تاریخ به ما درس داده، ما همواره به دنبال راه‌هایی برای حل و فصل صلح‌آمیز درگیری‌های بالقوه خواهیم بود اما هنگامی که ما تهدید می‌شویم بدون هیچ ملاحظه‌ای و با هرگونه ابزاری در اختیار خود تا زمانی که دشمن شکست بخورد با آن برخورد می‌کنیم.

نخست‌وزیر ترکیه عنوان کرد که کشورش همواره دیپلماسی را در کانون روابط بین‌المللی خود قرار داده اما در عین حال می‌داند که همه مشکلات را نمی‌توان به شکل دیپلماتیک حل کرد. ترکیه مصمم به برطرف کردن تهدید تروریسم در هر جا و زمانی که بروز پیدا کند، است.

وی همچنین درخصوص مشارکت ترکیه با ائتلاف تحت امر آمریکا علیه داعش گفت که این ائتلاف هدفش پیشبرد موثرتر جنگ علیه تروریست‌ها است.

وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد حکومت بشار اسد مسئول آشوب فعلی است که منجر به ظهور داعش شد. وی تاکید کرد: باید یک تغییر سیاسی مبتنی بر اصول بیانیه سال 2012 ژنو در سوریه حاصل شود. این تنها راه جلوگیری از گسترش بیشتر خونریزی‌ها است. ما به این سبب با آمریکا در جنگ با داعش به این توافق رسیده‌ایم چون معتقدیم اگر همچون گذشته در هماهنگی با یکدیگر عمل کنیم روند را به ضرر افراط‌گران در منطقه تغییر خواهیم داد و راه را برای ثبات هموار خواهیم کرد. داعش دشمن مشترک ما است و ما با همه ابزارهای موجود تا زمان شکست ارتش و ایدئولوژی آنها خواهیم جنگید.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نه چیروان IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    8 8
    فاشیست