موسوی: باید شکایت احمدی نژاد را به فال نیک گرفت/ آوار های دولت نهم و دهم بر سر دولت تدبیر و امید

نماینده پیشین مجلس گفت: عملکرد دولت​ های نهم و دهم به هر شکلی که بررسی شود، به نفع مردم و دولت یازدهم است.

سید فاضل موسوی، نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبر آنلاین، در رابطه با شکایت اخیر محمود احمدی نژاد از معاون اول دولت تدبیر و امید گفت: اين شکایت را به فال نیک می گیرم.

وی در ادامه افزود: نوع عملکرد دولت نهم و دهم اگر به هر شکلی بررسی شود، به نفع مردم و دولت یازدهم است. شایبه های زیادی در مورد عملکرد دولت نهم و دهم وجود دارد. از این بابت اگر این مسائل و پرونده ها در سیستم قضایی ما روشن شود به نفع نظام مملکت و دولت یازدهم است. مگر می شود هشت سال یک دولت بر مصدر امور باشد و هیچ جا هم پاسخگو نباشد؟ اما متاسفانه دولت نهم و دهم در قبال دیوان محاسبات، کمیسیون اصل نود، سازمان بازرسی، قوه قضاییه و ... تا کنون پاسخگو نبوده است.

موسوی با بيان اينکه رهبری بعضی مواقع نظرات انتقادي نسبت به دولت گذشته داشتند، افزود: بر اساس آنچه از نظرات ايشان در سايتشان منتشر شده، رهبري انقلاب حداقل دوازده مورد ضعف و نارضایتی در دولت نهم و دهم را اعلام کرده اند. این مسئله نشان می دهد که موضوعات بسیار جدی و قابل پیگیری در دولت آقای احمدی نژاد وجود داشته است. این حق دولت یازدهم است که، به دليل آوار هایی که دولت نهم و دهم برجاي گذاشته، مستنداتش از سوء رفتار آنان را به سیستم قضایی ارائه دهد.

نماینده دوره هشتم مجلس  یادآور شد: چرا ما باید از نظام به خاطر اشخاص مایه بگذاریم. اشخاص به جای خودشان محترم هستند، اما کشور متعلق به 80 میلیون نفر و نسل های آینده است. نباید با فرافکنی بیایيم شکایت کنیم و برویم. باید ادعاهايشان را ثابت کنند. در اینجا نقش قوه قضاییه به شدت پررنگ است ،چرا که  به عنوان امین مردم  و نظام، بر اساس مستنداتی که طرفین ارائه می کنند، بدون هیچ اغماضی باید به اين موارد رسیدگی کنند. اینجا قوه فضاییه در محک مردم قرار می گیرد. اگر کوچکترین اشتباه و تردیدی کند، قطعا نظام زیر سوال می رود. 1400 میلیارد دلار از ذخایر نفت و گاز در طول دولت هاي نهم و دهم برداشت شده است، باید به همه این مسائل رسیدگی شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: من شخصا بانی یک شکایت بسيار بزرگ در مجلس هشتم از دولت دهم بودم و حتی تعدادی از همکاران نيز اين شکايت را امضا کردند. متاسفانه کمیسیون اصل نود به اين شکايت رسیدگی نکرد. در هر بند اين شکايت 30 مورد تخلف مستتر است. افسوس که به اين شکايت رسیدگی نشد و عاقبت آن دامن نظام را گرفت. حال که دولت یازدهم در حال پرده برداشتن از تخلفات دولت گذشته است و احمدی نژاد هم از آن شکایت می کند، به نظر می رسد که قوه قضاییه رسالت بزرگی را نسبت به گذشته بر عهده دارد. دستگاه قضا باید نظر مردم را جلب کند تا نظام آسیب نخورد.

27215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =