ایسنا نوشت:

خودروسازان جهانی نسل جدیدی از خودروهای برقی بازار انبوه را آماده می‌کنند که بیش از دو برابر لیف نیسان برد حرکت خواهند داشت.

حداقل چهار خودروساز بزرگ شامل جنرال موتورز، فورد موتور، نیسان موتور و فولکس واگن قصد دارند با خودروساز برقی تسلا موتورز رقابت کرده و نخستین شرکتی باشند که خودروهای برقی با قیمت مناسب و امکان طی مسافت 322 کیلومتر با یک بار شارژ عرضه می‌کنند.

این برد حرکت دو برابر مدل‌های قیمت پایینی مانند لیف نیسان است که قیمت آن از 29 هزار و 10 دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود نسل جدید خودروهای برقی ظرف دو تا سه سال آینده وارد بازار شوند.

برای داشتن یک خودروی مادل اس تسلا که با هر بار شارژ قادر است 427 کیلومتر را طی کند، مدلی باید خریداری شود که قیمت آن از 81 هزار دلار آغاز می‌شود. بیشتر خودروهای برقی که قیمت مناسب‌تری دارند با یک بار شارژ تنها می‌توانند 121 تا 137 کیلومتر طی کنند که این مسافت در شرایط آب و هوایی نامساعد کمتر می‌شود. مصرف کنندگانی که سفر طولانی‌تری دارند نگران تمام شدن شارژ و سرگردان شدن هستند.

این نگرانی تنها دلیلی است که سال گذشته تنها 67 هزار و 700 خودروی برقی در آمریکا فروخته شدند. این رقم حدود 0.4 درصد از 16.5 میلیون خودروی جدیدی بود که سال گذشته به فروش رفت.

خودروسازان تا سال 2018 نیاز دارند تقاضای قابل توجهی برای خودروهای برقی ایجاد کنند زیرا تا آن زمان کالیفرنیا و هشت ایالت دیگر آمریکا شرکت‌های خودرو را ملزم خواهند کرد هدف فروش بالاتری برای خودروهای پاک داشته باشند و مقررات فدرال درباره کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای سخت گیرانه‌تر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز هفته گذشته اظهار کرد 322 کیلومتر حداقل برد حرکت برای رفع نگرانی مصرف کننده درباره خودروی برقی است. وی قول داد شرکتش خودروی مادل 3 به قیمت حدود 35 هزار دلار عرضه خواهد کرد که بیش از 322 کیلومتر یا بیشتر برد دارد.تولید این خودرو قرار است از اواسط یا اواخر سال 2017 آغاز شود.

با اینهمه جنرال موتورز قصد دارد خودروی برقی شورولت بولت با برد 322 کیلومتر را تا اواخر سال 2016 عرضه کند.

بولت از باطری یون لیتیومی پیشرفته ساخت شرکت کره ای ال جی چم استفاده می‌کند که تامین کننده باطری‌های خودروی هیبریدی شورولت ولت نیز است. گفته می‌شود باطری‌های جدیدتر تراکم انرژی بالاتری دارند و به خودرو امکان می‌دهند مسافت بیشتری را بین دو شارژ طی کند.

ال جی چم برای خودروی برقی فوکوس فورد هم باطری یون لیتیومی تامین می‌کند و ممکن است برای مدل جدید خودروی برقی این شرکت باطری‌هایی با ظرفیت شارژ بالاتر فراهم کند.

نیسان و فولکس واگن معاملات تامین باطری با ال جی چم داشتند و هر دو سرگرم کار برای ساخت خودروهای برقی با برد حرکت بیشتر برای سال 2018 و فراتر از آن هستند.

نیسان در حال برنامه ریزی برای معرفی یک جایگزین برای لیف در اوایل سال 2018 است و انتظار می‌رود این مدل برد حرکت بیشتری نسبت به مدل کنونی لیف داشته باشد. فولکس واگن هم قصد دارد مدل‌های خودروهای برقی خود را گسترش دهد. ای گلف این شرکت از باطری‌های ساخت پاناسونیک استفاده می‌کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =