رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جماعتی که یک اقلیت بسیار محدود هستند، در واقع، میدان‌دار افکار جامعه نیستند، بلکه با وصل کردن خود به نهادهای تأثیرگذار کشور و به دست آوردن تریبون‌های رسمی نظام، کم‌کم صاحب بساطی شد‌ه‌اند که البته مردم در هر زمان که فرصت مناسبی یافتند، آنان را کنار زده‌اند و باز هم چنین خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس، جوانان و دانشجویان را آینده‌سازان واقعی ایران دانست و با ابراز خرسندی از رشد آگاهی و افزایش اطلاعات این قشر، گفت: مطمئنیم که جوانان‌های امروز، آینده کشور را بهتر از ما اداره می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز گلایه‌ یکی از جوانان که چرا کسانی که مبارزه‌ امام(ره) علیه رژیم پهلوی را نمی‌پسندیدند، ادعای میدان‌داری فکری جامعه را دارند؟، گفت: این جماعت که یک اقلیت بسیار محدود هستند، در واقع، میدان‌دار افکار جامعه نیستند، بلکه با وصل کردن خود به نهادهای تأثیرگذار کشور و به دست آوردن تریبون‌های رسمی نظام، کم‌کم صاحب بساطی شد‌ه‌اند که البته مردم در هر زمان که فرصت مناسبی یافتند، آنان را کنار زده‌اند و باز هم چنین خواهند کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، امام(ره) را شخصیتی کم‌نظیر و پس از انبیاء و اولیاء گل سرسبد تاریخ بشریت در همه‌ اعصار و زمانه دانست و گفت: رهبری شجاع، مجتهدی زمان شناس، عارفی واقعی و فقیهی کاملاً آگاه به شرایط زمان بود و با هوش فوق‌العاده‌ای که خدا به او هدیه کرده بود، همه مسایل را می‌دانست و هر چه فضیلت قرآنی برای انسان‌های ویژه می‌شناسیم، در وجود ایشان بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان سیر تاریخی احیاء حوزه علمیه قم و نقشی که امام خمینی(ره) در آوردن آیت‌الله العظمی بروجردی به قم داشت و حسادتی که دیگران تا حدّ تکفیر علیه ایشان به کار می‌بردند، گفت: در مقابل آن جماعت عنود، شاگردانی عاشق در حلقه‌های درس امام بودند و در تمام ۱۵ سال تبعید به افکار و راه امام وفادار ماندند و امروز شاهدیم که اندیشه‌ها‌ی امام در اقصی نقاط دنیا شناخته شده و پیرو دارد.

وی با شرح خاطرات یکی از دیپلمات‌های ایران که در منطقه‌ای دور افتاده و روستایی یکی از کشورهای آمریکایی جنوبی، عکس امام(ره) را روی دیوار خانه‌ی یکی از کشاورزان دیده بود، گفت: آن روستایی از امام به عنوان امید آینده‌ بشریت تعبیر می‌کرد که این نشان از ترویج اندیشه‌های امام در جهان است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تکیه بر مردم را یکی از اندیشه‌های بارز امام در همه‌ی مراحل مبارزه و پیروزی انقلاب دانست و گفت: خوشحالیم که جامعه‌ی ایران با همان شور و اشتیاق روزهای نخستین پیروزی انقلاب، برای دفاع و ترویج از اندیشه‌های امام(ره) تلاش می‌کنند و حضور شما جوانان دانشجو موید این نکته است که نسل‌های متعدد ایران با امام(ره) آشنایی دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش پایانی سخنان خویش خطاب به دانشجویان، گفت: درس بخوانید و در کنار تحصیل نسبت به اتفاقات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور آگاه باشید که ضرورت هدایت جامعه، آگاهی از همه‌ی زوایای آن است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    24 4
    آخ گفتی آقای هاشمی. اونقدر از دست این به اصطلاح ولایت مدارها در این چند سال حرص خورده ام که نصف موهام سفید شده.
    • بی نام A1 ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      4 0
      ایت ا...هاشمی مردی برای همه جناح ها و همه فصول دوستش دارم
  • بدون نام ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    2 0
    بزرگترين عيب شما اين است كه لااقل ديگه تو اين سن نماييد بگوييد مشكل اصلي كجاست و همش ما رو اميد امروز فردا مي كنيد. ديگه شما صريح سخن نگي پس چه كسي جلو بيفته
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    22 4
    این جماعت اقلیت کسانی هستند که فقط بدنبال منافع نامشروع . رانت . و عوام فریبی هستند. اقدامات و تفکر اینان در جامعه در گذشته انزجار ملت را به همراه داشته و دارد
  • بی نام DE ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    هیچ کس نمی تواند تاثیر بالای روحانیون در بیداری مردم و القای حس شجاعت برای به وجود آمدن قانون مشروطه و خالی کردن زیر پای پادشاهان بی عرضه قاجار را کتمان کند. نقش روحانیون در همراه کردن و متحد کردن مردم در انقلاب و جلوگیری از تبدیل آن به شورش درخشنده بود. پس از آن هم بسیج کردن مردان برای دفاع از ناموس و میهنشان نقش مهم آنها را نشان داد. اما روحانیون اکنون برای این همه بیکاری و اختلاس و دزدی و مصرف گرایی چه راه حلی دارند؟ بیرون آوردن جوانان و گماشتن آنها حتی در جاهایی که کار داوطلبانه‌انجام دهند تا هم کار بیاموزند هم رفتار در جمع هم کار سازمانی می تواند ایده خوبی باشد که شاید بعد از آن بتوانند از این راه پول هم کسب کنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    5 4
    آقای هاشمیرفسنجانی دیدید که هم پیش بینی ها و نظر سنجی هایت اشتباه از آب در آمد و هم تیرت به سنگ خورد در مورد رئیس خبرگان و ریاست مجلس. اما چه کنیم که از رو نمی روی و اینقدر پر رو هستی.