150 دانشمند جهان به تازگی در نامه‌ای سرگشاده به دلیل شروع ویروس زیکا خواستار لغو و تغییر مکان المپیک ریودوژانیرو شده بودند اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده‌ که دلیلی برای این این مسئله وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهاني در بيانيه خود اعلام كرده كه لغو يا تغيير مكان المپيك 2016 تاثير چنداني در ميزان گسترش بين المللي ويروس زيكا نخواهد داشت.

اين در حالي است كه گروهي از دانشمندان جهان اخيرا در نامه‌اي سرگشاده اعلام كرده بودند یافته‌های جدید درباره این ویروس برگزاری المپیک در برزیل را به امری "غیراخلاقی" بدل می‌کنند. در نامه اين دانشمندان تاكيد شده كه برنامه‌های مبارزه با زیکا در برزیل موفقیت‌آمیز نبوده و سیستم درمانی ضعیف برزیل دلیل دیگری برای تغییر برنامه‌های المپیک برزیل است.

کمیته بین‌المللی المپیک هم اعلام كرده که شیوع بیماری زیکا در نقاطی از آمریکایی جنوبی و مرکزی مانع برگزاری بازی‌های سال ۲۰۱۶ در ریو دوژانیرو، برزیل، نخواهد شد.

جرقه كشف ويروس زيكا از ماه مي سال گذشته در برزيل زده شد و بسيار سريع اين ويروس به 20 كشور ديگر جهان هم رسيد.

آلودگی زنان باردار به ویروس زیکا باعث تولد نوزادانی با عارضه مغزی "جمجمه کوچک" (میکروسفالی) شود. ویروس زیکا برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ در بدن یک میمون در حوالی جنگل زیکا (Zika) در نزدیکی دریاچه ویکتوریا در اوگاندا شناسایی شد. این ویروس  مانند تب دنگی، ویروس نیل غربی و تب زرد یک بیماری گرمسیری منتقل‌شونده به‌وسیله پشه ایجاد می‌کنند. در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی برای ویروس زیکا در دست نیست. تنها روش برای پیشگیری از عفونت پرهیز از گزیده شدن به‌وسیله پشه‌ها است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =