۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

ایرنا نوشت: سازمان صداوسیما دو هفته بعد از استعفای محمد سرافراز رییس پیشین این سازمان در آستانه تغییرات مهمی است که یقینا بر روند تولید آثار به ویژه فیلم و سریال تاثیر می گذارد.

در حالی که دو هفته ای از رفتن سرافراز از ساختمان شیشه ای می گذرد؛ به نظر می رسد تغییرات از راس هرم به نقاط پایین‌تر رسیده و روز گذشته خبر جایگزینی علی اصغر پورمحمدی معاون سیما تایید شد و خود وی مرتضی میرباقری معاونت سیما در دوران علی لاریجانی و عزت الله ضرغامی را جانشین خود معرفی کرد.

در حالیکه پورمحمدی و گروه همراه وی در مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه ها بیشتر به تولید سریال های کیفی، با قسمت‌های متوسط و پخش حداکثر دو یا سه سریال در مناسبت‌ها معتقد بودند کارنامه میرباقری از علاقه وی برای تولید سریال های الف و الف ویژه و توجه بیشتر به آنتن تلویزیون حکایت دارد. شاید به همان دلیل بود که از ابتدای سال جاری شبکه دو سیما هیچ سریال جدیدی پخش نکرد، شبکه یک تنها یک سریال پخش کرد و شبکه سه که همواره در سریال سازی پیشتاز بود زمان پخش سریال را با پخش مسابقه «جادوی صدا» جایگزین کرد که چندان هم مورد توجه واقع نشد.

غیر از معاونت سیما اخباری هم در مورد تغییر در معاونت صدا منتشر شده و شنیده ها از جایگزینی فاطمه آلیا یا فاطمه رهبر هر دو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره نهم به جای نسرین آبروانی معاونت فعلی صدا حکایت دارد.

به این ترتیب تغییر در دو معاونت اصلی سازمان یعنی معاونت صداوسیما به معنای تغییر عمده در آنتن تلویزیون و رادیو خواهد بود زیرا در پی آن مدیران شبکه های رادیویی و تلویزیونی و گروه های فیلم و سریال نیز تغییر خواهند کرد. خبرنگار حوزه صداوسیمای ایرنا در این خصوص با چند تن از تهیه کنندگان و برنامه سازان گفت وگو کرده است.

بهروز خوش رزم؛ ثبات مدیریتی رمز موفقیت تلویزیون

بهروز خوش رزم از تهیه کنندگان تلویزیون در مورد این تغییرات می گوید: تغییرات پشت سرهم به ضرر تلویزیون است؛ زیرا در محدوده برنامه سازی کارها بلندمدت بوده و برنامه ریزی لازم دارد و به دست آمدن حاصل زمان می برد؛ تغییر مدیریت های پی در پی به توقف روند پیشین می انجامد و در نتیجه آن روی آنتن هیچ برنامه جدیدی نداریم.

تهیه کننده سریال «یلدا» ادامه داد: ثبات مدیریت به بهبود تولیدات بسیار کمک می کند؛ فرقی هم ندارد که پورمحمدی معاون سیما باشد یا میرباقری چون هر دو از مدیران کارکرده هستند و این تغییرات اجازه نمی دهد مدیران بتوانند ساماندهی و برنامه ریزی کنند.

خوش رزم بودجه را از جمله دیگر مسائل تلویزیون دانست و افزود: تلویزیون از مدت ها قبل با کمبود شدید بودجه روبروست و در بسیاری موارد کار آماده است ولی بودجه برای تولید وجود ندارد و این یکی از دلایلی است که بخش سریال سازی متوقف شده است.

وی که مدتی تهیه کنندگی سریال الف ویژه سلمان فارسی را برعهده داشت در مورد این سریال نیز گفت: ما یکبار تولید سریال را از سال 78 شروع کردیم در زمانی که محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه یک بود ولی به هر حال متوقف شد؛ بعد از 10 سال مجددا شروع کردیم و من بعد از سه سال انصراف دادم زیرا هیچ آینده ای برای سریال مشخص نبود. در حالیکه نگارش سیناپس کامل انجام شد.

فریبا توکلی؛ تغییرات یا ثبات در مدیریت ها باید زودتر اعلام شود!

تهیه کننده سریال «دوردست ها» در مورد تغییرات این روزهای صداوسیما گفت: در دوره قبل نگاه این بود که کار خوبی ساخته شود.
وی یادآور شد: تغییر مدیریت ها باعث شد با تامل بیشتری در متن سریال نظرهای مدیر جدید را اعمال بکنیم که در نهایت به نفع سریال و باعث دیده شدن بیشتر آن بود. با آنکه نویسنده و کارگردان فشار زیادی را تحمل کردند.

تهیه کننده سریال «یکی بود، یکی نبود» افزود: در دوره قبل سیاستی بود مبنی بر اینکه وقتی سریال جذابی پخش می شود شبکه های دیگر سریال جدید پخش نکنند تا آن سریال به خوبی دیده شود و در مورد دوردست ها این اتفاق افتاد.

توکلی گفت: به نظر من قطعا مدیریت جدید هم در جهت بهبود کارها گام بر می دارد و هدف کلی یکی و بالابردن فرهنگ مردم است؛ اما در مجموعه های زیر دست آنها اهدافی تعریف می شود که ممکن است مخالف باشد.

وی تاکید کرد: به طور کلی ثبات در حوزه مدیریتی بهتر است؛ از این جهت که در فضای تغییر و تحولات تهیه کننده و برنامه ساز همیشه التهاب دارند و بهتر است اگر جابجایی قرار است روی دهد سریع تر بیافتد و اگر قرار نیست اعلام شود تا آرامش حاکم شود که از هر چیزی مهم تر است.

تهیه کننده سریال «چراغی در شب» در مورد ادامه فعالیت هایش گفت: روی متن سریال دیگری با مضمون درام اجتماعی و موضوع روز و محوریت خانواده کار می کنیم.

علی تقی پور؛ سیاست های رسانه نباید به فرد متکی باشد!

تهیه کننده سریال «مهرآباد» در مورد این تغییرات گفت: این فرهنگ باید جا بیافتد که با تغییر یک فرد ساختار سازمانی نباید به هم بریزد، در همه رسانه ها در دنیا قوانین مکتوب مشخص و واضحی وجود دارد که کارشناسان وضع می کنند و با تغییر و جابجایی قوانین عوض نمی شود.

تقی پور ادامه داد: آشفتگی در نبود قانون واضح و کامل نمود پیدا می کند؛ یکبار مدیری می آید و سلیقه و تفکر او این است که سریال سازی خوب نیست، نفر بعدی نظر مخالف دارد، فرد دیگری تولید تله فیلم را متوقف می کند و مدیری بر برنامه سازی تلویزیونی مستند تاکید دارد.

تهیه کننده سریال «جاده قدیم» تاکید کرد: افراد نباید برای سیستم تعیین تکلیف کنند؛ اصلا نباید با جابجایی یک فرد تغییرات عمده روی دهد، باید سازوکار را ریشه ای تعیین کنیم که با رفت و آمدها کارها روی زمین نماند.

وی گفت: هیچ نظری نمی توانم بدهم که با مدیریت جدید چه اتفاقی روی می دهدیا خیر چون ساختار درست نیست و این وضع باعث پویایی رسانه نمی شود، باید فرد متخصصی وضعیت را با راهکار درست بهتر کند.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    3 1
    هرکی می خواد بیاد . مردم دیگه دست از تلویزیون کشیده اند . خانه از پای بست ویران است ... آخ فرزاد حسنی چه کردی تو با این تلویزیون ...