باشگاه ذوب آهن اصفهان در آستانه برگزاری فینال جام حذفی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ذوب آهن در این بیانیه از فدراسیون خواسته که فینال جام حذفی را با یک روز تاخیر برگزار کنند. متن بیانیه به شرح زیر است:
همه فوتبال ایران و افکار روشن و آگاه به این باور رسیدند که تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان عصر فردا باید در شرایطی مقابل تیم قابل احترام استقلال تهران قرار بگیرد که ناملایمات زیادی از سوی برگزارکنندگان فینال حذفی متوجه این تیم شد.
در شرایطی که سال گذشته تیم فوتبال ذوب آهن شرایط مشابه نفت تهران را درک کرد و به نفت تهران به عنوان یک تیم آسیایی و ملی ایران احترام گذاشت، در فصل جاری رقابتهای لیگ برتر و در حالی که تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان به عنوان نماینده ملی کشورمان بایستی در رقابتهای پرفشار آسیایی شرکت می کرد، هیچ همراهی را از سوی متولیان فوتبال باشگاهی کشور دریافت نکرد تا تنها با فاصله سه روز استراحت از یک دیدار بسیار سنگین و سخت آسیایی مقابل یکی از بهترین تیمهای حال حاضر آسیا، رودرروی استقلال تهران در فینال جام حذفی قرار بگیرد.
متاسفانه ذوب آهن به عنوان مدافع عنوان قهرمانی آنچنان از سوی متولیان امر مورد فشار واقع شد که همه مردم ایران به مظلومیت ذوب آهن برای بازی فینال اعتراف کردند و از طرف دیگر رسانه ها به عنوان افکار بیدار جامعه به آن اذعان داشتند.
انتقال محرومیت سنگربان تیم فوتبال استقلال تهران به فصل بعد آن هم بر خلاف متن صریح آیین نامه مسابقات لیگ برتر که یک رنسانس و بدعت تاریخی در فوتبال ایران خواهد بود و از این پس فوتبال را به هرج و مرج خواهد کشید، نکته تاریک فینال رقابتهای لیگ برتر جام حذفی خواهد بود، نکته ای که به حتم مورد اعتراض باشگاه ذوب آهن به مراجع قانونی و ذیربط داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت تا حق مردم اصفهان، هواداران، کارگران زحمت کش کارخانه ذوب آهن، بازیکنان و... در استان شهید پرور اصفهان استیفا گردد.
از طرف دیگر فارغ از مسئله فاجعه بار دور زدن آیین نامه برای هدیه کردن رحمتی در دیدار فینال به استقلال، زمان برگزاری دیدار فینال به عنوان مسئله ای تاسف بار مورد بررسی قرار می گیرد. در حالی که برای دیکته کردن تاریخ بی رحمانه فینال تنها با فاصله سه روز تمرینی به تیم فوتبال ذوب آهن، به نوعی باشگاه اصفهانی با تحمل فشاری مضاعف بایستی در دیدار فینال حضور یابد، مشخص شد که به هیچ وجه این فشار لازم نبوده است و برگزارکنندگان این مسابقه می توانستند با یک یا دو روز تاخیر همچون سال گذشته این مصاف را در تاریخ دهم یا یازدهم خرداد ماه برگزار نمایند.
بار دیگر جای تاسف اینجاست که مسئوولان برگزار کننده دیدار فینال، تاریخ برگزاری این دیدار را به خاطر فیفا دی و درخواست کارلوس کی روش دانستند حال آنکه کی روش اساساً چنین درخواستی نداشته است و بازیکنان ملی پوش ذوب آهن و استقلال تهران را نیز خط زد. جالب اینکه برخی از مسئوولان نیز ممنوع بودن برگزاری دیدار در روز فیفا دی را بهانه میکنند حال آنکه در فصل گذشته ما از نیمی از روزهای فیفادی استفاده نکردیم ومسابقات لیگ را پشت سر گذاشتم.
حال سوال اینجاست که آیا تصمیم سازان امر که باید به حتم پاسخگوی افکار عمومی و همه ارکان یک پای فینال یعنی ذوب آهن اصفهان به خاطر پرونده عجیب رحمتی و تاریخ تحمیلی فینال باشند با وجدان آسوده این دیدار را مدیریت خواهند کرد؟ آیا این فشارها به ذوب آهن برای دیدار فینال هدفمند است؟ آیا اساساً حتی در صورت کسب پیروزی توسط تیم مقابل این پیروزی دلچسب خواهد بود و چندین و چند آیای دیگر...؟
امیدواریم مسئوولان حالا که بهانه فشارهای تیم ملی را احساس نمی کنند اجازه دهند دیدار فینال با یک روز تاخیر در روز دهم برگزار شود تا حداقل بخشی از فشارهای غیرمنصفانه و ناعادلانه در حق باشگاه همیشه با اخلاق ذوب آهن تعدیل گردد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =