بنیادبرکت با مشارکت در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم استان کردستان برای نزدیک به 15 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت زدایی و کمک به توانمندسازی اقتصادی در استان کردستان،  با سرمایه گذاری 2159 میلیارد ریال در مناطق محروم این استان حدود 15 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

این بنیاد با مشارکت در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم استان کردستان برای نزدیک به 15 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است و این میزان کارآفرینی در کردستان، یکی از بالاترین تعداد ایجاد اشتغال در استان‌ها توسط بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت محسوب می‌شود.

بنیاد برکت تاکنون برای تأسیس 17 طرح اقتصادی و صنعتی در مناطق محروم استان کردستان، سرمایه‌گذاری کرده است.

در زمینه‌ ارایه‌ خدمات عام‌المنفعه در استـان کردستان تعداد 767 یتیم تحت پوشش خدمات مالی و بیمـه‌ای بنیـاد برکت قرار دارند.

این بنیاد در کردستان به 444 نفر برای ازدواج، تعمیرات مسکن و اشتغال خانگی و در مجموع 16 میلیارد و 280 میلیون ریال از طریق بانک پارسیان وام قرض الحسنه اعطا کرده و حدود 8255 فقره انواع بیمه‌نامه روستایی و ایتام صادر کرده است.

بنیاد برکت هم‌چنین در شهرستان دیواندره اقدامات متعددی را انجام داده است تا در حوزه‌های آموزشی و اقتصادی، نقشی در توسعه‌ی این منطقه داشته باشد.

فرماندار دیواندره در مورد فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ای در این شهرستان گفت: بنیاد برکت در سال 88 به سرمایه‌گذاران کمک کرده است تا یکی از شرکت‌های مشارکتی به ساخت واحد تولید بتن، شن و ماسه بپردازد.

بهرام فاتحی افزود: در این پروژه 77 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و 410 نفر در این واحد مشغول به کار هستند. لازم به توضیح است این شرکت در سال 93 به کارآفرین واگذار شده است.

وی در رابطه با مدارسی که در دیواندره توسط بنیاد برکت ساخته شده است نیز گفت: از 24 مدرسه‌ای که توسط بنیاد برکت در استان کردستان ساخته شده یا در دست  اجرا است سه مدرسه در دیواندره قرار دارد 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    یعنی با 14 میلیون شغل با درامد بالا و پایدار درست کردن برای 15 هزار نفر خوب پس با این حساب با وام ازدواج 20 میلیونی مشکل ازدواج و شغل همه حل میشه دروغ چقدر راحت شده