هم اکنون قیمت هر کیلو طلا در بازار جهانی ٣٧٥٦٠ دلار است و در نتیجه ١٣ تن طلا ٤٨٨ میلیون دلارخواهد بود.

چهارشنبه هفته گذشته ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی از آزادشدن 13 تن طلای بلوکه شده ایران در حاشیه مذاکرات وین خبر داد.خبری که علامت های مثبتی برای اقتصاد ایران به دنبال داشت.حالا سئوال این است که طلای آزاد شده چقدر می ارزد؟

رییس کل بانک مرکزی ارزش 13 تن طلای آزاد شده در حاشیه مذاکرات وین را 700 میلیون دلار اعلام کرده است.این درحالی است که هم اکنون قیمت هر كيلوطلا در بازار جهانی  ٣٧٥٦٠ دلار است و در نتیجه ١٣ تن طلا ٤٨٨ ميليون دلارخواهد بود.اگرچه سیف گفته  گفته: طی دو سال گذشته 8 تن طلا به ارزش 400 میلیون دلار خریداری و وارد کشور شده است اما باز هم به نظر می رسد اعداد چندان با هم هماهنگی ندارند.

ولی الله سیف البته فقط درباره چگونگی آزادسازی 13 تن طلا در حاشیه مذاکرات وین به ایرنا توضیحاتی داده ولی نگفته که روش محاسبه 700 میلیون دلار بر چه مبنایی است. مبنای محاسبه رییس کل بانک مرکزی سئوالی است که باید پاسخ داده شود!

رییس کل بانک مرکزی درباره چگونگی ورود طلای آزاد شده گفته:" اکنون ایران مشکل طلایی که مالکیت آن را داشته اما برای واردات آن با مشکل مواجه بوده را برطرف کرده، مگر آنکه دوباره طلای جدیدی خریداری کند."

سیف افزود: براساس پیگیری های انجام شده در مذاکرات جاری در وین مشکل واردات 13 تن طلا رفع گردید و طی هفته گذشته در 3 محموله و آخرین آن سه شنبه هفته گذشته به میزان 4 تن بود، وارد کشور و تحویل خزانه بانک مرکزی شد.


3535


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    14 4
    کم کم پولهای گم شده در دولت قبل دارد پیدا میشود
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    19 1
    سرنوشت این طلا جه خواهد شد؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    8 0
    عمو جان مغزت رو کار بنداز وقتی طلا رو خریدند قیمت چند بود الان چنده؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    26 1
    تو رو خدا اینا دیگه غیب نشن