نماینده مردم تهران گفت: ما برای اصلاح قانون مشکلی نداریم، بلکه بیشترین مساله در فضای روحی است که به وجود آمده و باعث برخورد سخت‌گیرانه با جرائم رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش ایسنا،احمد توکلی که صبح امروز در سومین جلسه دادگاه خود حضور یافته بود، پس از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه شاکی خصوصی نداشتم و همه آنها رضایت دادند و در حال حاضر منتظر رای دادستانی هستیم. آنها صحبت‌های من را شنیدند و هیات منصفه نیز به صورت عادی جلسه می‌گذارد تا ببینند مستحق تبرئه هستم یا خیر.

وی در پاسخ به این سوال که چه نوع کامنت‌هایی را در سایت خود منتشر می‌کنید؟ گفت:‌ من فقط کامنت‌هایی را که بی‌ادبی باشد حذف می‌کنم.

توکلی در پاسخ به اینکه آیا کارگروه مصادیق مجرمانه سخت‌گیرانه عمل می‌کند؟ گفت: بله از نظر من سخت‌گیرانه برخورد می‌کنند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگر یکی از خبرنگاران مبنی بر این که در گذشته نیز بسیاری از مطبوعات و رسانه‌هایی که با جناح شما همسو نبودند توقیف و بسته شده‌اند ولی شما از آنها دفاع نکردید؟ خاطرنشان کرد:‌ من تنها روزنامه‌نگاری هستم که از مخالفان خودم دفاع کردم. در رابطه با بسته نشدن روزنامه اعتماد ملی و روزنامه‌ی ابتکار صحبت کردم و آنها باز شدند ولی دفاع به عهده خود فرد است و من از حق خودم دفاع می‌کنم و دفاعی که کردم دفاع قوی و قابل اعتمادی است که به نظرم مورد تایید بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با آزادی مطبوعات و این که آیا نمی‌خواهید برای بهتر شدن وضعیت کاری کنید؟ نیز خاطرنشان کرد: برای اصلاح قانون مشکل نداریم، ولی بیشتر فضای روحی به وجود آمده که با جرائم رسانه‌ای سخت گیرانه برخورد می‌کنند.

همچنین علی مطهری پس از اتمام دادگاه احمد توکلی، در جمع خبرنگاران درباره روند رسیدگی به پرونده احمد توکلی گفت: دادگاه خوبی بود، ولی دادستانی در مورد اعلام جرم‌ها سخت‌گیرانه عمل می‌کند.وی مدعی شد: آنها جایگاه رئیس قوه را غیر قابل انتقاد نشان می‌دهند، ولی این کار درست نیست زیرا هیچ شخصی در این کشور جایگاه غیر قابل انتقاد ندارد.


احمد توکلی مجرم شناخته شد

هیات منصفه مطبوعات مدیر مسئول سایت الف را در رابطه با یکی از اتهاماتش که مربوط به توهین به مسئولان و قوه قضائیه بود، مجرم تشخیص داد.  جلسه رسیدگی به پرونده سایت «الف» صبح امروز در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

احمد توکلی مدیر مسئول سایت الف در پرونده اتهام تبلیغ علیه نظام مجرم شناخته نشد.

همچنین توکلی در رابطه با اتهام دیگرش که توهین به مسئولان و قوه قضائیه بود مجرم شناخته شد اما مستحق تخفیف دانسته شد.

اتهام دیگر مدیر مسئول سایت الف انتشار مطالب خلاف واقع بود که طبق اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته نشد

 

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =