جزئیات نشست غیرعلنی امروز مجلس/ جوکار: دلیل حضور ظریف در بهارستان "دبّه کردن" آمریکایی ها بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، موضوع اصلی جلسه غیر علنی امروز مجلس را بررسی خواسته های جدید آمریکایی ها از تیم مذاکره کننده ایران عنوان کرد.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرآنلاین در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به حضور محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان . عباس عراقچی ، معاون وی در صحن بهارستان که پشت درهای بسته برگزار شد، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این جلسه بر دو محور استوار بود؛ ابتدا اینکه نمایندگان دغدغه زیاده خواهی های غرب را دارند و این موضوع را با وزیر امور خارجه درمیان گذاشتند.

وی افزود: آمریکایی ها در گفتگوهای جدید خود با هیئت ایرانی بازی درآورده و به دنبال دبه کردن هستند و در این زمینه خواستار کاهش سانتریفیوژهای نیروگاه فرودو شده اند در حالی که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: آنها هر روز خواسته های ناحق خود از ملت ایران را افزایش می دهند در حالی که بیانیه لوزان تعداد سانتریفیوژها مشخص شده و آن ها باید پایبند به کتنی که ان را امضاء کرده اند باشند چراکه ادامه این رفتارها نشان می دهد که آن ها قادر به تصمیم گیری نیستند که این موضوع آینده مذاکرات را به مخاطره می اندازد.

نماینده مردم یزد در خانه ملت تصریح کرد: موضوع دیگری که در این جلسه عنوان شد این بود که ما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اجازه هیچ گونه تماس آن ها با دانشمندان خود رانمی دهیم و آن را جاسوسی می دانیم ضمن اینکه اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را نیز خط قرمز مذاکرات دانسته و بر آن پافشاری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که جواب آقای ظریف به صحبت ها و خواسته نمایندگان چه بود، گفت: خود ایشان از نمایندگان خواستند که صحبت های شان در این جلسه رسانه ای نشود.

29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    7 0
    در صورت پیروزی مذاکراتلغو تحریم ها چه کسانی ضرر خواهند کرد؟