ایرنا نوشت:

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز دوشنبه به نقل از موسسه مبارزه با فساد و دفاع از حقوق و آزادی 'بیت الحریه'، آمار کشته ها و مجروحان تجاوز هوایی عربستان و کشورهای همپیمان در عملیات طوفان قاطعیت به یمن را وحشتناک توصیف کرد.

به گزارش این پایگاه خبری، تاکنون در اثر این حملات هوایی بیش از سه هزار و 512 یمنی کشته و شش هزار و 189 نفر دیگر زخمی شده اند.

این گزارش افزود: در اثر حملات هواپیماهای عربستان به مردم یمن 492 کودک و 209 زن کشته و 978 کودک و 713 زن دیگر مجروح شده اند.

این پایگاه اضافه کرد: در جریان این عملیات، بیش از 90 تا 95 هزار خانواده یمنی آواره شده و چهار هزار و 898 منزل مسکونی نیز آسیب کلی دیده یا ویران شده اند.

بیت الحریه در گزارش خود، آمار تاسیسات زیربنایی و خدماتی شهرهای مختلف یمن که از سوی عربستان و نیروهای همپیمان مورد بمباران هوایی قرار گرفته و بطور کلی منهدم شده اند را 857 مورد اعلام کرد.

عربستان که با همراهی 9 کشور عربی و آمریکا از یک ماه پیش حملات هوایی و دریایی گسترده ای را علیه مردم و زیرساخت های خدماتی یمن آغاز کردند، از چند روز قبل با تغییر نام عملیات طوفان قاطعیت به عملیات 'بازگشت امید' ، بمباران مناطق مسکونی و غیر نظامی یمن را شدت بخشیده است .

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    یه آمار از تجاوزات عربستانی ها به ایرانی ها هم بدهید شنیدیم ماجرای تجاوز همیشگی و از مدتها قبل وجود داشته و این یکی لو رفته و مسئولان نتوانستند جلویش را بگیرند