۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

ایسنا نوشت:

نمایشنامه «بازی استریندبرگ» به یاد حمید سمندریان خوانش می‌شود.

همزمان با هفته اردیبهشت تئاتر که به مناسبت هفته جهانی تئاتر برگزار می‌شود، گروهی از بازیگران تئاتر نمایشنامه «بازی استریندبرگ» نوشته فردریش دورنمات را که توسط حمید سمندریان ترجمه شده است را در خانه هنرمندان بازخوانی می‌کنند.

این نمایش درباره یک زن و شوهر است که مدام در حال جنگ و درگیری هستند. ادگار و آلیس زن و شوهری هستند که در یک جزیره دورافتاده و متروکه زندگی می‌کنند. مدام با هم حرف می‌زنند، اما با این حرف زدن‌ها ارتباطی بین آن‌ها برقرار نمی‌شود.

زنده‌یاد سمندریان این نمایشنامه را علاوه بر ترجمه، اجرا هم کرده بود که نقش ادگار و آلیس را هم رضا کیانیان و هما روستا بازی می‌کردند.

کوروش ساسانیان که برپایی این برنامه را بر عهده دارد،گفت: «این نمایشنامه ‌خوانی به همت خانه تئاتر در روزهای 9، 11 و 13 اردیبهشت‌ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود که اولین شب اجرا همزمان با سالروز تولد استاد حمید سمندریان است و برنامه ویژه‌ای را بعد از پایان نمایشنامه‌خوانی خواهیم داشت.»

او که کارگردانی نمایشنامه‌خوانی را بر عهده دارد، افزود: «بازی استریندبرگ» به مدت 60 دقیقه از ساعت 18 روزهای اعلام شده،‌اجرا می‌شود.»

در این نمایشنامه‌خوانی کوروش ساسانیان، النا آهی، احسان فلاحیان نقش‌خوانی می‌کنند و رها حسن‌وند به عنوان راوی و اهورا همتی (آهنگساز) هم حضور خواهند داشت.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =