ایرنا نوشت:

وزیر دادگستری خطاب به رییس جدید سازمان تعزیرات حکومتی گفت: انتظار جدی من این است که سال آینده رتبه کسب و کار جمهوری اسلامی ارتقا یابد و در غیر این صورت شما را مسوول می دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در آیین معارفه رییس جدید سازمان تعزیرات حکومتی افزود: هر سازمان کار خود را انجام می دهد و ما حواله به غیر نمی دهیم و کار را گردن کسی دیگر نمی اندازیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه رتبه جهانی ایران در کسب و کار خوب نیست، اظهار داشت: انتظارمان این است که این رتبه ارتقا پیدا کند و این کار باید عملی شود چون این انتظار نظام است و ما به دنبال حواله به ناکجا آباد نیستیم.

وی ادامه داد: ما این رتبه را از دشمنان می خواهیم چون آنها رتبه گذاری می کنند پس باید بیشتر تلاش کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه سازمان تعزیرات بخش مهمی از انتظام بخشی است، گفت: محیط کسب و کار، تولید، قراردادها، صادرات و واردات باید نظم پیدا کند چرا که ما با بی نظمی فراگیر در بخش های مختلف مواجه هستیم.

تعزیرات آنگونه که باید شناخته شده نیست

پورمحمدی با بیان اینکه نقش و جایگاه تعزیرات هنوز شناسایی نشده، گفت: کارکرد دقیق و تاثیر گذار آن هنوز شفاف و برجسته نشده و آنگونه که باید شناخته شده نیست.

وی افزود: خود من پس از حضور در وزارت دادگستری از نزدیک به کارکرد این مجموعه آشنا شدم و ذهن و نگاهم متفاوت شد، باورم این است این سازمان می تواند جایگاه بالاتری به دست آورد که باید بدست بیاورد.

 

 تامین معاش مردم مهمتر از مسایل پیچیده اقتصادی

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائل در جامعه تامین معاش به شکل مطلوب برای یک زندگی معقول است، گفت: این یک نیاز روزمره است درحالیکه همواره می خواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم و از نیازهای کوچک مردم غافل می مانیم.

وی ادامه داد: هر چند تعیین سیاست های کلان اقتصادی مهم است اما عامه مردم یک دغدغه لحظه ای و روزمره برای تامین نیازهایشان دارند.

پورمحمدی با بیان اینکه امام علی (ع) زمانی حاکمیت اسلام را پذیرفتند که جهان اسلام به عنوان بزرگترین امپراطوری زمان خود بود، گفت: حضرت علی (ع) به حکام و والیان خود در سراسر دنیای اسلام دستور می دادند به بازار رفته و بر قیمت ها مراقبت و مواظبت کنند و حتی خود این حضرت نیز چنین می کردند.

وزیر دادگستری یکی از مسایل به ظاهر کوچک را نان عنوان کرد و ادامه داد: شاید ببسیاری بگویند نان در سبد غذایی مردم هزینه ای ندارد اما نان بدون کیفیت، گران و کم وزن بین مردم حساسیت ایجاد می کند، پس نان موضوع بزرگی است.

 سازمان تعزیرات باید یک نهاد تعیین کننده در حوزه کسب و کار باشد

وزیر دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی را نهادی تعیین کننده در محیط کسب و کار و سالم سازی داد و ستد خواند و گفت: این سازمان باید در این حوزه ها فعالانه عمل کند و این ماموریتی اساسی است که در رضایتمندی مردم نیز تاثیر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: سازمان تعزیرات به خاطر فراز و فرودهای تشکیلاتی و ابهام در این که در کدام قوه قرار گیرد، جایگاه مضطرب و غیر متعادلی دارد و هنوز نتوانسته به مسوولیتش آنچنان که باید، بپردازد.

پورمحمدی تاکید کرد: خوشبختانه امروز تعزیرات از توانمندی انسانی خوبی برخوردار شده و از لحاظ ستادی و تشکیلاتی مقبول است، برداشت من این است که مجموعه خوب و توانمندی داریم و می توانیم گام های بلندتری برداریم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه سازمان تعزیرات در سامانه مدیریت الکترونیک پرونده های قضایی - سی ام اس- دو سه قدم جلوتر از قوه قضاییه است گفت: خوشبختانه نمایندگان سابق و فعلی مجلس همکاری خوبی با ما داشتند و کمک خوبی از لحاظ قانونگذاری انجام دادند که یکی از کارهای خوب انجام شده مرزبندی بین تعزیرات و قوه قضاییه بود.

وی ادامه داد: این یک حرکت بسیار راهبردی بود و مشخص می کرد که پرونده ای که جرم و زندان دارد در قوه قضاییه پرونده ای که تخلف و محرومیت مدنی بهمراه دارد، در تعزیرات رسیدگی می شود.

پورمحمدی تصریح کرد: خوشبختانه در حرکت اخیر نمایندگان و با تصویب یک مصوبه به سازمان تعزیرات، هویتی بخشیدند و آن مصوبه این بود که روسای شعب باید شرایط قضات را داشته باشند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411945

برچسب‌ها