مهر نوشت:

حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به سخنان اخیر رییس جمهور واکنش نشان داد و بر لزوم پرهیز مسؤولان از هرگونه حاشیه سازی در جامعه تاکید کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که نظام اسلامی ما بحمدلله یک نظام ممتاز از جمیع جهات است، خاطرنشان کرد: مطالبی در روزهای اخیر در جامعه مطرح شد که متاسفانه موجب ایجاد حاشیه هایی در کشور شد.

وی ابراز داشت: نخستین خواسته ما از مسؤولان محترم این است که از مطرح کردن سخنان حاشیه ساز اجتناب کنند و با توجه به شعار سال که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند در جهت تقویت همدلی و همزبانی تلاش کنند و بدانند مخاطب اصلی پیام رهبری در وهله نخست مسؤولان هستند.

این مرجع تقلید با انتقاد از اظهاراتی که درباره وظایف نیروی انتظامی مطرح شده و این که پلیس مسؤولیت اجرای قانون را به عهده دارد نه احکام اسلام را، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که اولا قانون اساسی ما برگرفته از موازین اسلامی است، ثانیا این که گفته می شود وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام اسلامی نیست، یعنی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نشود؛ در حالی که امر به معروف وظیفه ای همگانی است و همه باید ملزم به اجرای آن باشند.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته تصریح فرمودند که همه ما مسؤول اجرای احکام اسلامی هستیم؛ بنابراین این سخن که گفته شود نیروی انتظامی مسؤول اجرای احکام اسلامی نیست، سخنی نادرست است و مسؤولان با اظهارات خود نباید به گونه ای در جامعه القا کنند که اسلام و قانون دو مقوله متفاوت است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی به منظور برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه و عمل به احکام اسلامی، تصریح کرد: مسؤولان باید در انجام وظایف اسلامی خود با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی بیش از پیش کوشا باشند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: همه باید از مطرح کردن سخنان حاشیه ای در جامعه به شدت اجتناب کنند، همگان باید به اصل وحدت حول محور ولایت فقیه ملتزم و پایبند باشد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411914

برچسب‌ها