تسنیم نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امنیت روانی جامعه بسیار مهم است و تلاش دشمن هم این است که رابطه حکومت و مردم را در اختیار بگیرد و این یک جنگ است.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در همایش ملی پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل برای جلوگیری از کارآمد بودن ضربه دشمن است، گفت: توان ما باید به‌گونه‌ای باشد که دشمن بداند اگر ضربه‌ای وارد کرد، ضربه محکم‌تری خواهد خورد و پدافند غیرعامل یعنی جلوگیری از اینکه ضربه دشمن ضربه کارآمدی باشد.

او تهدیدات دشمن را بسیار فراتر از تهدیدات نظامی عنوان کرد و گفت: امنیت روانی جامعه بسیار مهم است و تلاش دشمن هم این است که رابطه حکومت و مردم را در اختیار بگیرد و این یک جنگ است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برخورد ساده‌انگارانه با موضوع سایبری و دادن میزبانی داده‌های‌مان به خارجی‌ها، خساراتی بیشتر از اصابت موشک به تاسیسات‌مان دارد، گفت: امروز در حوادث پیرامون ما، مردم حاضرند قوت(غذا) خود را بدهند تا امنیت داشته باشند. در همه بحران‌ها اولین اصل قدرت پیش‌بینی و بعد قدرت پیشگیری و پس از آن مهار و کنترل و در پایان قدرت ترمیم و بازسازی است.

سردار احمدی‌مقدم پدافند غیرعامل را بخش بسیار مهمی از شرایط ایجاد امنیت در برابر بروز محرک‌های بی‌تعادلی خواند و ادامه داد: اگر بتوانیم پدافند غیرعامل را مثل عامل امنیت و زیست‌محیطی که به طرح‌های عمرانی، ملی و بخش خصوصی افزوده شده بیفزاییم هزینه‌های اجرای آن کاهش می‌یابد.

گفت: سازمان پدافند غیرعامل بسیار خوب توانسته گفتمان‌سازی کند و پدافند غیرعامل در جامعه و سازمان‌های اجرایی و نظامی مطرح شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت: در مذاکرات هسته‌ای آنها می‌گویند فردو باید تعطیل شود چون ما نمی‌توانیم آن را بزنیم و به جایی بیایید که ما توان زدن آن را داشته باشیم و این خیلی جالب است. در حالی‌ که آنها با قطع کردن شبکه‌های ماهواره‌ای ما و ارسال امواج پارازیت و تحریم اقتصادی جنگی را علیه ما آغاز کرده‌اند.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به اهمیت تهدیدات سایبری در جهان گفت: تهدیدات سایبری اهمیت بسیار بالایی در جهان دارد و نیروی انتظامی با تشکیل پلیس فتا گام‌های بسیار بلندی در دفاع از مال و جان مردم در این حوزه برداشته است.

او در پایان گفت: باید در ناجا شرایطی فراهم کنیم تا در هر موقعیتی فعالیت‌مان قطع نشود و گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته شود که شاید به 50 برنامه برسد و به‌ دنبال این هستیم که سازه‌های‌مان را ترمیم و اصلاح کنیم.

انت

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382710

برچسب‌ها