ایسنا نوشت:

مدیر یک شرکت گردشگری آمریکایی که همراه قطار «عقاب طلایی دانوب» به ایران آمده تا چگونگی سفر ریلی به این کشور را برای گردشگران آمریکایی ارزیابی کند، گفت: قرار است این قطار در سال 2016 میلادی با گردشگران آمریکایی پُر شود.

جیم فریدلَندر، مدیر یک شرکت گردشگری در ایالت نیویورک آمریکا است که حدود 37 سال در این حوزه فعالیت دارد و معمولا اعضا و تشکل‌های وابسته به موزه‌های سراسر آمریکا با آن به سفرهای فرهنگی می‌روند. وی قبلا اعضای موزه «متروپلیتن» آمریکا را به ایران آورده بود. او حالا با همسرش همراه قطار لوکس عقاب طلایی دانوب به عنوان یک گردشگر عادی به ایران آمده تا شرایط سفر با این قطار و خط آهن ایران را ارزیابی کند.

او در این رابطه گفت: همراه این قطار آمدم تا این شکل از سفر را امتحان کنم، چون در آینده قرار است آمریکایی‌ها هم با این قطار به ایران سفر کنند.

فریدلندر که تاکنون تورهای زیادی از آمریکا به ایران اجرا کرده است، گفت: ما قصد داریم این قطار در سال 2016 با گردشگران آمریکایی به ایران سفر داشته باشد، برای همین باید از خیلی قبل‌تر شرایط را بررسی و همه کارها را هماهنگ کنیم تا این پروژه‌ی بزرگ درست و دقیق اجرا شود.

او که به محض پیاده شدن از قطار عقاب طلایی به خاطر سرعت عمل در مرز ایران برای ورود این قطار و هماهنگی‌ها خوشحال بود و از مجریان این پروژه در ایران تشکر می‌کرد، گفت: جالب‌ترین بخش سفرمان ، این است که این‌بار هتل‌مان را همراه خودمان آورده‌ایم و دیگر احتیاجی نداریم در ایران دنبال هتل باشیم.

فریدلندر درباره‌ی ارزیابی‌اش از سفرهای ریلی بین‌المللی در ایران گفت: ابتدا برای انجام این کار کمی تردید داشتم، چون نمی‌دانستم خط آهن ایران و پذیرایی در این کشور برای مسافران قطار چگونه خواهد بود. چرا که ما می‌خواهیم در آینده از آن بیشتر استفاده کنیم و باید از همه‌ی این موارد مطمئن باشیم؛ اما به طور کل تا این بخش از سفر هماهنگی‌ها خیلی خوب بود.

این تورگردان آمریکایی در پاسخ به این سوال که با توجه به روابط سیاسی ایران و آمریکا چقدر امید دارد این پروژه در سال 2016 میلادی آن‌طور که برنامه‌ریزی شده است، اجرا شود؟ گفت: همان‌طور که مردم ایران و آمریکا امیدوارند روابط دو دولت دست‌کم از نظر گردشگری خوب شود، ما هم این امیدواری را داریم که این اتفاق رخ دهد.

مبداء حرکت قطار لوکس عقاب طلایی کشور مجارستان است، این قطار به مسیرهای متعددی از قاره اروپا، آفریقا و آسیا سفر دارد، عقاب طلایی به تازگی مسیر جدیدی را با عنوان «جواهرات پارسی» به مقصد ایران طراحی کرده که نخستین سفر آن هفته‌ی گذشته آغاز شد و قطار با 67 مسافر هم‌اکنون در ایران است. طبق گفته‌ی تیم لیتر، رییس این قطار، عقاب طلایی تا پایان سال 2015 میلادی 11 سفر به ایران دارد که تمام بلیت‌های آن به فروش رفته است.

هزینه‌ی سفر با این قطار لوکس به ایران بین 9 تا 15 هزار دلار است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    سرزمین افسانه ای پارس خدایی کسی پیدا میشه، به این دوسه کلمه که خودش هم افسانه شده اعتقاد داشته باشه دیگه چیزی هم مونده؟؟؟
  • مهدی A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    مطمینی اینجا سرزمین پارسه؟؟؟تا کی نژاد پرستی وخود برتر بینیِ,بحث انتخابات و جنگ و مشکلات باشه میشه ایران و وحدت ملی اما بحث این چیزا بشه میشه ستارگان پارس افسانه پارس,چاپ نمیکنی چون طرز فکر تو هم متوهمه
    • فرهاد101 US ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      شلوغ نکن عموجون.. خودتو کنترل کن.. یکم سواد تاریخی داشتی اینحرفا رو نمیزدی./// حالا شما و بقیه قومگرایان قشنگ گوش کنید.: در تمام متون و نقشه های تاریخی اروپایی و لاتین از سرزمین ایران با نام لاتین "پرشیا" نام برده شده. که ترجمه فارسیش میشه سرزمین پارس. تازه "پرشیا"ی مدنظر اونها بسیار بزرگتر از مرزهای فغلی ایرانه. تا همین ابتدای قرن بیستم هم ایران رو در جهان با نام "پرشیا" میشناختن که "رضاشاه" دستور داد در نام رسمی کشور ما رو همون چیزی که 2000 سال در داخل کشور نامیده میشده لخاظ کنن. یعنی ایران. //پس سرزمین پارس فقط ترجمه "پرشیا" نام تاریخی شناخته شده ایران در اروپاست. و ایران هم ایرانه به کوری چشم قومگرایان افراطی و تجزیه طلبان پلید.
    • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      39 92
      راست میگه دیگه چرا منفی دادید اینجا ایران کشوریه که اقوام مختلف زیر یک اسم واحد یعنی ایران باید جمع بشن همه اول ایرانین بعد قوم و مذهب و ... میاد وسط.
    • فرهاد101 US ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      81 13
      شلوغ نکن عموجون.. خودتو کنترل کن.. یکم سواد تاریخی داشتی اینحرفا رو نمیزدی./// حالا شما و بقیه قومگرایان قشنگ گوش کنید.: در تمام متون و نقشه های تاریخی اروپایی و لاتین از سرزمین ایران با نام لاتین "پرشیا" نام برده شده. که ترجمه فارسیش میشه سرزمین پارس. تازه "پرشیا"ی مدنظر اونها بسیار بزرگتر از مرزهای فغلی ایرانه. تا همین ابتدای قرن بیستم هم ایران رو در جهان با نام "پرشیا" میشناختن که "رضاشاه" دستور داد در نام رسمی کشور ما رو همون چیزی که صدها سال در داخل کشور نامیده میشده لخاظ کنن. یعنی ایران. //پس سرزمین پارس فقط ترجمه "پرشیا" نام تاریخی شناخته شده ایران در اروپاست. و ایران هم ایرانه به کوری چشم قومگرایان افراطی و تجزیه طلبان پلید.///خبرانلاین شدیدا برات متاسفم دفعه دومه دارم نظر میذاریم.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      76 11
      اتفاقا نژادپرست شخص شما هستی که به اسم پارس حساسیت و کینه داری و همچنین بقیه افرادی پایین تر نظرات مشابه گذاشتن. وگرنه همه قبول دارن که اسم این مملکت ایران هست و در طول تاریخ هم خود ایرانیان همیشه میگفتن ایران و اصلا همچین بحث و مجادله ای که شما روش مانور میدی وجود نداره. "سرزمین پارس" هم اسمی هست خود خارجی ها بطور تاریخ بکار میبردن برای ایران. و ترجمه پرشیا هست. هیچ ایرادی هم نداره. و دلیلی برای پرخاشگری شما وجود نداره. صمنا 90 درصد ایرانیان هم از یک نژاد و قومیت یعنی آریایی هستن با زبان ها و گویش های محتلف.
    • بی نام US ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      66 11
      شما که نژادپرست نیستی چرا اینقد روی یک کلمه پارس حساسیت داری؟ حالا مگه کسی گفت اسم کشور سرزمین پارسه؟ پرشیا یا سرزمین پارس نامی بوده که خود ملل غربی و یونانی ها استفاده میکردن. اینقدر عصبانیت نداره که. خیالتم راحت باشه اینجا ایرانه؛ یعنی سرزمین آریایی ها. شامل تمام اقوام آریایی با زبان های مختلف و ملیت یکسان.
    • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      56 3
      دوست گرامی اگر دقت کرده باشی این عنوانیست که مدیر تور برای آن انتخاب کرده و از انجا که مردم غرب ایران رو پرشیا مینامیدند تا همین 60 سال پیش هنوز هم در اروپا و آمریکا به ایران پرشیا میگویند یا حتی اون شعار تیم ایران در جام جهانی رو هم فیفا انتخاب کرده بود ، من ندیم یا نشنیدم که در آلمان بحث بالا بگیره که چرا نام کشورشان رو یکبار دویچسلند یا یکبار ژرمانی مینامند این بحث های مسخره فقط در کشور ما هست چون از بس آدم های نابغه داریم
    • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      44 2
      مهدی جان عزیز من. شما ظاهرا به شیوه ملالغتی داری فقط به ظاهر کلمات نگاه میکنی. پارس که اینجا بکار رفته هیچ ربطی به مسئله زبان یک قوم خاص نداره. شما فکر کردی منظور از پارس یعنی فارسی زبانان یا یک قوم خاص؟؟ اصلا الان در ایران قومی بنام پارس دیگه وجود نداره.
    • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      39 1
      آقای مهدی. پارس یه چیزی فراتر نژاد و زبانه. لطفا یکم تحقیق کن بعد این حرفها رو بزن. ما اصلا حتی در تاریخ اقوام ترک/پارسی یا ترکوپرشین داریم که اصلا از نژاد زرد و تبار مغولی بودن. حتی خاندان عثمانی یا کورگانیان مغال هم "ترکوپرشین" بودن. کافیه فقط ترکوپرشین رو به انگلیسی سرچ کنی.
    • علی نوایی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      30 5
      لر و کرد و شمالی و بلوچ و پارس و آذری همه یک نژاد هستند به نام آریایی. ایران هم یعنی سرزمین مردمان آریایی شما مشکل داری میتونی بری ترکیه مهمونی دائمی.
  • همخاک A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    منظورتون از پارس ....؟؟ شما نژادپرستا اگه آتیش بیار معرکه تجزیه طلبا نیستید باید بفهمید که نسبت دادن یک سرزمین چندقومیتی به یک قومیت تفرقه اندازیست.....
    • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      97 10
      این جرت و پرتا چیه میگین ؟؟؟ شماها همونایی هستین که فردا به خاطر اینکه مثلا اسم سیب زمینی به سیب پارس تغیر پیدا کنه خواهان تجزیه کشور هستین,ننگ بر شما.من خودم ترکم ولی ایران در قدیم اسمش پارس بوده,ترک و لر و عرب هم از همون مو قع بودن,یک هو از اسمان نپریدن ایران.جهان سوم همینه,مردم بی خرد که اماده ی تجزیه کشور هستند
    • مرد پارسی EU ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      45 10
      مشکل از شکاست که دنبال زیر بغل ماری , ترک کرد لر شمالی جنوبی همشون پارسی ان , تو اگه پارسی نیستی داستان پیز دیگس شاید عربی
    • بی نام US ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      34 1
      پرشیا یا سرزمین پارس فقط یکی از اسامی شناخته شده دیگر کشور ایران هست. نام اصلی هم ایران هست. اینهمه هم دعوا و عصبانیت نداره اقای همخاک. این قابل هضم نیست براتون که یک منطقه دویا چند نام شناخته شده داشته باشه؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    73 12
    سرزمین افسانه ای پارس به کجا رفت؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    32 2
    چه خوب شده
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    76 5
    عنوان خوبي زدين تا بهونه براي دلواپسها ايجاد بشه
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    سرزمین افسانه ای پارسنمیدانم چرا نمیخواهید قبول کنید که ایران فقط پارس نیست ترک هست عرب هست بلوچ هست.با این وجود ادعای پیشرفت هم دارید درحالیکه از دیدن واقعیت فرار میکنید
    • فرهاد101 US ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      78 6
      عزیزم "سرزمین پارس" فقط ترجمه "پرشیا" نام شناخته شده تاریخی ایران در اروپاست. اون بالا توضیح دادم برو بخون. هوچی گری هم در نیارید لطفا.
    • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      63 4
      شماها کی میخواید بفهمید که منظور از پارس فقط پارسی زبانان نیست هزاران سال تمامی اقوام این مملکت از ترک و کرد و ... پارسی خطاب میشدن چرا ندانسته بذر کینه و نفاق میکارید؟
    • بی نام GB ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      5 40
      معلومه كي قوم گراست. خوب اسم قديم ايران پارس بوده . بعدها از همه قومي اينجا ساكن شدن واسمش ايران شده . ناراحتي نداره حالا هرچي كه به پارسها جايزه دادن با بقيه تقسيم كنن ازهر صحبتي يه الم شنگه درست ميكنيد.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      15 1
      بینام ای پی انگلیس اینجا بعد ازاینکه اقوام مختلف درش ساکن شدن اسمش ایران نشد. نام ایران بمعنای سرزمین آریایی ها ست و در کتبیه نقش رستم و دیگر کتیبه ها و در شاهنامه هم اسم ایران فقط بکار رفته. اسم پرشیا رو یونانی ها استفاده میکردند تا همین اواخر قرن 19ام. تئوری از خودتون درست نکنید.
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    63 2
    امیدوارم چنین سفرهایی به ایران افزایش یابد تا از این طریق درآمد توریستی کشور افزایش یابد و مردم کشور در مسیر گردشگری از مواهب اینگونه سفرها برخوردار شوند
  • پیمان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    دوستان محترم اینجا سرزمین پارس نیست سرزمین ایران است. با همه اقوام و ملل و نحللی که در آن زندگی می کنند. لطفا در درج تیترهای نژادپرستانه و یکسویه خود تجدید نظر کنید. من یک عرب ایرانی هستم اما پارس نیستم... من یک ترک ایرانی هستم اما پارس نیستم ... من یک کرد ایرانی هستم اما پارس نیستم... من یک ترکمن ایرانی هستم ..... من یک لر ایرانی هستم.... من یک بلوچ ایرانی هستم ... من یک مازنی ایرانی هستم.... من یک ارمنی ایرانی هستم.... چگونه ا ین همه تنوع را نادیده گرفته و سرزمین ایران را به نام یک قوم سند می زنید.........
    • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      70 5
      «...مللی که در ایران زندگی میکنند»؟؟؟ شما اول برو یاد بگیر که ایران «یک ملت» بوده و هست. بعدم با این ادبیات تجزیه طلبها نمیخواد سنگ اقوام ایرانی رو به سینه بزنی. اسم سرزمین پارس هم همون پرشیا هست که خود کشورهای خارجی ایران به این نام میشناختن. کسی در ایران بودن اینجا حرفی نداره ولی انکار شما حتی علیه کلمه «پارس» هم احساسات نژادپرستانه دارید.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      17 0
      لابد میخوای بگی اسم خلیج فارس را هم عوض کنیم تا تاریخ فراموش بشه؟ دلبندم برو تاریخ بخوان و یک کمی سواد داشته باش ببین از چه تاریخی اسم این سرزمین از پرشیا یا همان پارس به ایران تغییر یافت. شما به هر گویشی صحبت کنی ملیت پارسی داری مگر جزء مهاجرین و پناهجویان از ملیتهای دیگر باشی.
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    7 191
    مرگ بر آمریکا
    • محمد A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      38 2
      خوبت شد؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
      15 0
      دوست عزیز هرکس که بهت گفته اینجا هم ساندیس میدن خواسته سر کارت بذاره
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    23 2
    چیزی که برای من عجیبه اینه که این موضوع پیش پا افتاده در جهان چند مدتی هست بعنوان یکی از خبرهای داغ پایگاههای خبری درآمده.اونم دلایلی دارد که مهمترینش عدم رواج گردشگری در کشورورمونه که فقط عده معدودی تو دیگر کشورها حاضرن تن به این کار بدن.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    43 8
    از آن سرزمین افسانه ای تنها ویرانه ای باقی مانده است.
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    17 5
    اینا مگه چقدر پول درمیارند که حاضرند بابت یک سفر چهل و پنج میلیون تومان هزینه کنند؟
    • جیم جارموش IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      17 0
      در ماه حداقل 6 میلیون و حداکثر 75 میلیون تومان با احتساب دلار 3000 تومانی
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    15 3
    از اقیانوس هم با قطار رد میشن :
  • بی نام US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    20 0
    سفر با قطار خیلی باحاله
    • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      11 2
      خیلی هم خوب نیست...درآمدی که قرار بود از هتلداری نسیب ایران بشه حذف میشه...
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    10 20
    البته اگر اسیدپاش ها اجازه دهند
  • نیما A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    15 31
    واقعا کی حاضر میشه 15هزار دلار خرج کنه بیاد در کشوری که هر آن ممکنه یه لیتر اسید روی سر و صورتش ریخته بشه؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      27 9
      پس اگه اینطور باشه هیشکی آمریکا هم نباید بره.چون ممکنه یه نفر یه مسلسل بگیره دستش و همه رو نابود کنه.از ماست که بر ماست واقعا
  • آرمان A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    30 4
    این واژه برگرفته برای یادآوری زمانهای خیلی خوب گذشته است و ربطی به تعصبات قومی نداره و فقط یک اسم از سرزمین باستانیمون هست ، همانطوری که الان تصاویر قهرمانان ورزشی کشور از نژاد ترک ، لر و یا دیگر قومیت ها تیتر خبرهای ورزشی میشه و هر نژادی به آن افتخار میکنه ، فکر کنم بد نباشه عادت بدبینی و برچسب زدن به هر چیزی رو ترک کنیم
  • غلام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    5 14
    شما وقتی به دیگر کشور ها می رید نمی گید من پارسم یا پرشینم میگید من ایرانی ام این بحث پارس کردن عده ای اقتدار گراست که نمی خواهند بزرگی سایر اقوام را ببینند د رضمن فردوسی اگه میگفتش پارسی تو عمرش یکبار به خوزستان و کردستان و آذربایجان سفر نکرده بوده و کل ایران رو تو طوس خلاصه میدیده بر خلاف سعدی و مولانا که اشعارشان جهانی بود و نگاهشان فرادید
    • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
      4 2
      خودت فهمیدی چی گفتی؟
    • sdn A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
      11 1
      سلام لطفا به شاعر توانای ایران زمین دیگر گیر ندهید ازکجا میدانی فردوسی ازطوس بیرون نرفته است .