دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات گفت: مدیران مسئولی امکان شرکت در انتخابات را دارند که نشریه در حال انتشارشان اعلام وصول شده باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید علاءالدین ظهوریان، دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات ضمن اعلام این خبر به روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت مطابق تبصره 3 ماده 31 آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات آن گروه از مدیران مسئولی که یکسال قبل از روز برگزاری انتخابات حداقل یک شماره از نشریه خود را‌ منتشر کرده‌ باشند و یا پروانه انتشار نشریه‌شان به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده 16 قانون مطبوعات توسط هیأت ‌نظارت بر مطبوعات ابطال نشده باشد، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات در خصوص نحوه احراز و تشخیص انتشار نشریات، یادآور شد مطابق روالی که مدیران مسئول محترم به خوبی از آن آگاهند هر نشریه پس از انتشار موظف به اعلام وصول از طریق معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی است. در همین چارچوب و مطابق تبصره 3 ماده 31 آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات چنانچه برخی از نشریات اقدام به انتشار نموده اما هنوز اعلام وصول نکرده اند در فرصت باقیمانده تا زمان انتخابات نسبت به اعلام وصول نشریه خود اقدام لازم را معمول دارند.

ظهوریان در پاسخ به این سوال که آیا امکان ارائه نشریه منتشر شده در روز انتخابات و  اعلام وصول حضوری وجود دارد تاکید کرد مطابق تصمیم کمیته نظارت بر انتخابات پذیرش نشریه در محل رأی گیری فاقد وجاهت قانونی بوده و اعلام وصول صرفا از طریق روال مرسوم در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی صورت می گیرد.

دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات همچنین اعلام کرد مطابق ماده46 آئین نامه اجرایی قانون مطبوعات مدیران خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری می‌توانند در انتخابات مدیران مسئول شرکت کنند مشروط به اینکه رسانه آنان حداقل شش ماه در محدوده یک سال باقی مانده به روز انتخابات فعالیت مستمر داشته باشد.

ظهوریان ابراز امیدواری کرد با مشارکت فعال مدیران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند باشیم.

است پانزدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های‌خبری، ششم آبان ماه جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =