نرخ بیکاری در ۱۵ استان کشور در تابستان امسال تک رقمی و به زیر ۱۰ درصد رسید ولی با این حال، هنوز هم فاصله بیکاری در بین استان‌ها به میزان ۱۱.۱ درصد بوده که نشان‌دهنده توزیع نامناسب فرصت‌ها و منابع در کشور است.

به گزارش مهر، بررسی جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران درباره وضعیت بیکاری در استان‌های کشور نشان می‌دهد نرخ بیکاری در ۱۵ استان تک‌رقمی و به کمتر از ۱۰ درصد رسید، همچنین نرخ بیکاری در ۱۶ استان نیز دو رقمی و بیشتر از ۱۰ درصد است.

بیشترین نرخ بیکاری در استان خراسان شمالی به میزان ۱۶.۲ درصد و کمترین نرخ بیکاری در تهران به میزان ۵.۱ درصد به ثبت رسیده است.

در عین حال، فاصله نرخ بیکاری استان‌ها به ۱۱.۱ درصد رسید. در بهار سال جاری، نرخ بیکاری در ۹ استان تک رقمی و در ۲۳ استان نیز دو رقمی بوده که این معادله بنا به اعلام مرکز آمار در تابستان تغییر یافته است.

استان لرستان که همواره در طی سال‌های اخیر دارای بالاترین میزان نرخ بیکاری در کشور بوده، در حال حاضر وضعیت بهتری یافته به نحوی که طبق اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری آن در فاصله بهار تا تابستان به میزان ۷ درصد کاهش یافته است.

اصفهان با ۱۳.۶ درصد، البرز با ۱۲.۷درصد، ایلام ۱۴ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۱۴ درصد، خراسان شمالی ۱۶.۲ درصد، فارس با ۱۱.۵ درصد، کرمانشاه با ۱۳.۴ درصد، کهکیلویه و بویراحمد با ۱۶ درصد، گیلان با ۱۳.۴درصد، لرستان ۱۳.۴ درصد و مازندران ۱۲.۴ درصد، مجموعه استان‌هایی هستند که دارای بالاترین میزان بیکاری در کشور هستند.

آذربایجان غربی با ۶.۵ درصد، تهران ۵.۱ درصد، خراسان جنوبی ۷.۵ درصد، خوزستان ۸ درصد، زنجان با ۷.۸ درصد، کردستان ۸.۷ درصد، کرمان با ۶.۳ درصد، مرکزی با ۶.۲ درصد و همدان نیز با ۶.۷ درصد دارای کمترین میزان بیکاری در کشور هستند.

برای دریافت جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بیکاری در کشور و جداول آن اینجا را کلیک کنید.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ائل اوغلی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    22 0
    این امارهای دروغین فقط به درد خودتان می خورد وبس.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    7 1
    خیلی بیشتر از اینهاست اینها کسانی هستن که تو استانشون حظور دارن والا خیلی از اینها پاشدن اومدن تهران واسه کار
  • علی تقی پور ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    9 1
    با سلام و خسته نباشید. دروغ محض است این حرف. کدام کار؟کدام پروژه جدید؟؟چرا مردم را فریب می دهید؟؟بر چه استدلالی این خبر را منتشر کرده اید؟؟مگر در جامعه نیستید؟؟جامعه آماری اطراف خود را ببینید کدام بیکاری الان مشغول به کار شد؟؟دولت تدبیر و امید یا ریا و دروغ؟؟خسته شده ایم از بس دروغ شنیده ایم.. چرا شهامت گفتن حرف واقعیت را ندارید..تو رو خدا کمک کنید و راهنمایی کنید من باید کجا حرفهایم را بگوییم ؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    9 0
    والله زنجان که هنوز تحصیلکرده های ما شغل مناسب تحصیلاتشون پیدا نکردن مثلا مهندس کشاورزی قراردادی استانداری کار می کنه لیسانس زمین شناسی استخر کار میکنه فوق دیپلم نقشه کشی صنعتی جوشکاری میکنه لیسانس علوم اجتماعی منشی شرکت خصوصی شده فوق دیپلم گرافیک خیاطی میکنه سوم راهنمایی آواره کارگری در تهرانه یکی دیگر با همین مدرک کلا بیکاره با یارانه زندگی میکنه خلاصه تا دلت بخواد آدم بیکار میتوانم بهت نشون بدم حالا چطور تو شهر ما نرخ بیکاری تک رقمی شده من در عجبم
  • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    11 0
    همش خالی بندیه نرخ بیکاری خیلی بیشتر از این حرفاست
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    10 1
    رئیس سازمان آمار از زمان احمدی نژاذ تغییر نکرده ؟
  • محمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    15 0
    اینم یه شوخی جالب،نرخ بیکاری لرستان کاهش داشته واز اصفهانم کمتر شده شاید منظورش اینه که با کسانی که تو دیگر استانها رفتن سرکار حساب کنیم که بازم با عقل جور در نمیاد
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    23 2
    دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووغ تا کی؟
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    13 0
    بهتره آمار ها رو دستکاری نکنین . کارخونه بزنین و به کشاورزی صنعتی برسین.....
  • بی نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    6 1
    خیلی خنده داره که نرخ بیکاری لرستان به یکباره انقدر کاهش پیدا کرده و حتی از اصفهانم کمتر شدهدر حالی که ما که اهل لرستان هستیم هیچ تغییری حس نکردیم..نه صنعتی نه کارخونه ای...
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    4 1
    بازم درووووووووووغ؟
  • یه دانشجو A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    3 0
    دولت راستگویان وقتی بازنشسته ها جای جوانان بیکار را می گیرن این امار هیچ وقت درست نیست هدف راضی کردن مردم هست ، امار های دروغ دیگر دولت رشد 5 تا 6 درصدی اقتصاد بانک جهانی ان را 1 درصد در سال پیش بینی کرده با توجه به تورم یا گرانی به 1 درصد هم نمی رسد. مورد دیگر این است که دولت می گوید تورم را 40 درصد کاهش داده تورم بیش از 30 درصد نبوده چطور دولت 40 درصد کاهشش داده الان هر روز شاهد افزایش قیمتها هستیم . یا امار اشتباه به دولت می دهند ویا دولت عمدا این کار رو می کند دولت نه تنها اشتغالی ایجاد نکرده بلکه نیمی از افراد شاغل را هم بیکار کرده است . بودجه سالانه دولت فعلی نسبت به دولت گذشته چقدر هست به نصف کاهش پیدا کرده است چه انتظاری از این دولت باید داشت خودتان قضاوت کنید