تسنیم نوشت:

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه می‌بایست نسبت به فضای مجازی حساسیت ویژه داشته باشیم، گفت: در زمینه فضای مجازی می‌بایست سرویس ارزان و بهداشتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز برای تودیع و معارفه رؤسای دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد که امیدواریم با تغییر مدیریت انرژی بیشتری در راه خدمت‌رسانی به مردم در دستگاه قضایی بوجود بیاید.

معاون اول قوه قضائیه در مورد پرونده‌های شاخص این قوه گفت: روند رسیدگی به پرونده‌های متهم (بابک زنجانی) در دادگاه ادامه دارد و زمان دادگاه به دفاع موکلان بستگی دارد و مشکل خاصی در مسیر رسیدگی به این پرونده وجود ندراد.

اژه‌ای در مورد ورود وزارت ارشاد به مسئله فیلترینگ گفت:‌ در مورد فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده که این شورا اعضای حقیقی و حقوقی دارد و سیاست‌های کلی و نظارتها در پاره‌ای از مواقع توسط شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی تحت نظر آن انجام می‌شود و کسانی که تعیین مصادیق مجرمانه را انجام می‌دهد بر اساس قانون مشخص هستند و کارگروه تشکیل شده در این زمینه با ریاست دادستان کل کشور فعالیت می‌کند.

او فعالیت این گروه را نافی اختیارات قوه قضائیه ندانست و گفت:‌ وزارت ارشاد اختیاراتی دارد و به زودی به این نتیجه می‌رسد که در چارچوب اختیاراتی که ندارد وارد عمل نشود.

معاون اول قوه قضائیه در مورد خطرات منفی ماهواره در جامعه گفت:‌ همه می‌بایست نسبت به قانون ملتزم باشیم و در بحث ماهواره‌ها وضعیت را قانون مشخص کرده که مردم، مسئولان و حکومت می‌بایستی قانون را رعایت کنند و اگر در این زمینه کوتاهی انجام شود به قانون بی‌اعتنایی کرده‌ایم.

اژه‌ای گفت: در مورد فضای مجازی و ماهواره‌ها همگان باید حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه باید زیرساخت‌های خود را بومی و ملی کنیم و سرویس ارزان و بهداشتی در اختیار مردم قرار داده و دستگاه‌هایی که در این زمینه وظایف بر عهده دارند وارد عمل شوند و شاهد این نباشیم که از طریق فضای مجازی محصولات مسموم وارد جامعه شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375345

برچسب‌ها